דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנגלית עסקית 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 1986 פעמים ]

בעידן בו אנגלית מהווה את השפה הרשמית של התקשורת, המדעים, העסקים, התעופה, הבידור, האינטרנט והאקדמיה, כל אדם המבקש להשתלב בשוק המסחר חייב לדעת אנגלית ברמה גבוהה. בישראל לימודי אנגלית מתחילים כבר בבית הספר היסודי, אך בדרך כלל לימודים אלה אינם מספקים ויש צורך ללמוד בצורה עצמאית או בעזרת בתי ספר ייעודיים ללימודי אנגלית עסקית.

 

העולם היום הינו כפר גלובאלי קטן, ורוב התקשורת נעשית בשפה האנגלית. רואי חשבון, עורכי דין, רופאים, אנשי צבא או אנשי מחשבים עובדים עם חומר רב באנגלית, ועל כן עליהם לשלוט בשפה בצורה הטובה ביותר. לימודי אנגלית במסגרת בית הספר מקנים את התשתית הבסיסית ההכרחית ללימודי השפה, אך על מנת להתקדם בעולם העסקים ולהשתלב במשרות מפתח, יש להכיר את השפה בצורה מלאה תוך התמקדות במונחים הרלוונטיים לאנשי עסקים.

 

אנגלית עסקית כוללת אוצר מילים נרחב אשר אינו בשימוש במסגרת הדיבור היום יומי, כך שיכול להיות מצב בו אדם דובר אנגלית ברמה גבוהה מאוד, אך אינו מכיר את הביטויים הרלוונטיים לתחומו. דבר זה נפוץ בעיקר בתחומים בהם המונחים הטכניים מתעדכנים ומשתנים ללא הרף, דוגמת אנגלית עסקית בתחום ההייטק או בתחום הרפואה. תחומים אלה מתרחבים ועוברים מהפכות ללא הרף, כך שגם מי שכבר שולט באוצר מילים הרלוונטי לתחום עיסוקו, נאלץ ללמוד כל העת על מנת לעמוד בקצב של החידושים.

 

לימודי אנגלית עסקית מאפשרים לרכוש אוצר מילים מקיף, בהתאמה לקהל היעד. כמובן שעורך דין אינו זקוק לאוצר המילים של איש מחשבים, ואילו זה אינו נזקק למונחים הספציפיים לאנשי צבא. גורם חשוב נוסף המשפיע על בחירת קורס לימודי אנגלית עסקית הוא רמת הידע הקודם באנגלית. אדם הדובר אנגלית בצורה שוטפת אינו נזקק לחזרה מרובה על כללי היסוד של השפה או לפיתוח כישורי שיחה בסיסיים, ומנגד מי שאינו דובר אנגלית כלל צריך לרכוש מיומנויות בקריאה וכתיבה טרם ההעמקה באוצר המילים הרלוונטי לתחום עיסוקו.

 

אנשי עסקים נדרשים ליכולת דיבור רהוטה במיוחד, ובמקביל להעביר מסרים בצורה אפקטיבית,  לפתח קשרים עסקיים ואישיים, להציג את הארגון ואת המוצרים שלו, ולתקשר עם לקוחות וקולגות בשפה האנגלית. לימודי אנגלית עסקית שמים דגש על פיתוח תקשורת בין אישית והקניית כלים מעשיים בתחום זה, כמו גם היכרות עם הביטויים המקובלים בזמן שליחת דואר אלקטרוני ושיחה בטלפון. פן נוסף של לימודי אנגלית עסקית הוא היכרות עם הקודים והנורמות השונים של כל תרבות, במטרה לצמצם פערים בין תרבותיים ולשפר את הקשר הבין אישי בין אנשי עסקים מתרבויות שונות.

 

 

 

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב