דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כירופרקט - כיצד הוא מטפל בבעיות של מטופליו 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 883   [ נצפה 4070 פעמים ]

חוויתי הראשונה עם הכירופרקטור שלי היתה עוד כתלמיד בשנה הראשונה לתואר ראשון במדעים באוניברסיטת טורונטו שבקנדה.
מחשבות על רפואה וריפוי תפסו מקום בחיי עוד מאז היותי ילד.

עם כל שיטת ודרך ריפוי הייתי מסתדר, אך לא אשכח את המפגש הראשון בספרייה עם תלמיד שנה שנייה לכירופרקטיקה ד"ר לארי פרידמן ואחריו את ד"ר אנדי וורדי, הכירופרקטור בבית הספר, כירופרקטור גם הוא, וכמובן ד"ר פרד ברג' , לארי וובסטר וסידר ווילאמס, כולם נפילים בעולם הכירופרקטיקה וחכמת החיים ותודתי נתונה להם עד עצם היום הזה. הם תמיד יהיו הכירופרקטורים שלי.

כשנודע לי שכירופרקטיקה זה תחום טיפול בעל הכרה בינלאומית ממדרגה ראשונה החלטתי שזה התחום אותו אני רוצה ללמוד. תכנית לימודים בת 7 שנים באחד הקולג'ים המוכרים והידועים בצפון אמריקה ומיד אפשר להתחיל ולעזור לאנשים להבריא ללא תרופות, ניתוחים זריקות ובדיקות פולשניות אלא במגע, נגיעה, שיחה תשאול ייעוץ תזונה פעילות גופנית מודעות הקשבה לאדם באשר הוא - תינוק, נער מתבגר, אישה בהריון - ידעתי בליבי שזה בשבילי.

שבע שנים, נאמר לי, לא נלמד איך לטפל. את זה אפשר ללמוד בשלושה חודשים. 7 שנים נלמד מה לא לעשות ומה לא להזיז כדי לא להזיק למטופל.בבית הספר זה התחיל וכל יום, מאז ועד היום, הכירופרקט שבי משתפר ביכולתו. לאבחן את מה שמפריע לגוף מלסלק את חוליו.

ברגע שהמטופל מציג את עצמו ואת הבעיה שלו לכירופרקטור, באותו רגע למעשה מתחיל הטיפול. הכירופרקטור בוחן את המטופל – את היציבה שלו, את נטיות גופו, שפת הגוף שלו , ההליכה, העמידה, הישיבה הנוקשות והפתיחות.

תוך כדי תשאול ותאום ציפיות – הכירופרקטור והמטופל לומדים להכיר אחד את השני. בשיחה מדווח המטפל למטופל האם הוא מזהה ומכיר את סוג החולי האם מצב זה מסוכן ומצריך התערבות תרופתית או כירורגית. כיום, מכיוון שתודעת הציבור לתחום הכירופרקטיקה עדיין בחיתוליה, רוב המטופלים מגיעים אחרי ביקורים אצל סוללה של רופאים ומומחים, לאחר לקיחת תרופות וקבלת זריקות וניתוחים.

בדרך כלל, אלה אנשים שהרימו ידיים ולכן מגיעים עם מצבים קיצוניים בשלב זה הכירופרקטור מסביר את ההבדל בין לטפל בסימפטומים ובין טיפול בבריאות, טיפול בסיבה לסימפטומים שמפריעה לזרימה של בריאות אופטימאלית בגוף.

סימפטום הוא תגובה הגנתית בריאה של הגוף כדי לשמור לשמר ולהאריך ימים ואינו דורש טיפול. להבדיל מבריאות ודרך חיים שבהם חשוב נחוץ ובלתי אפשרי שלא להקשיב לגוף ובמידת הצורך לעשות את השינויים הנדרשים גם אם זה לא נוח כדי להשיג חזרה את מה שהיה לנו אתמול וזה בריאות, חיוניות, התלהבות וכח להתמודד עם החיים בהצלחה.

על הבדיקה הכירופרקטית אין צורך להרחיב, כי לכל המעוניין יש אינספור ספרים על בדיקות אורטופדיות, ניורולוגיות, וכירופרקטיות שהכירופרקטור למד לבצע. בקצרה ניתן לומר שהכירופרקטור, כשהוא מאבחן ובודק את המטופל בפעם הראשונה – לומד את שלד המטופל – כל מפרק וכל חוליה - לומד את התבטאות הנטיות ודרך חיים וההשפעה על הגוף, מסתכל ומזהה את האי סדר וחוסר איזון שמוביל לתגובה הסימפטומאטית, ואז מודיע למטופל אם יוכל לעזור במקרה זה.

כאן נבדלים הכירופרקטורים בגישתם להמלצת הטיפול. יש את אלה שיטפלו בסיבה לסימפטומים, בהעצמת הבריאות של המטופל, ילמדו אותו לקחת חלק ואחריות בתהליך הריפוי וימליצו על טיפולים מתוך התודעה הזאת. יש את אלה שכל תשומת הלב שלהם תהיה להפטר מהסימפטום כדי להקל על הכאבים של המטופל. אני שייך לקבוצה הראשונה.אם הכירופרקט מאמין בבריאות מן הסתם ימליץ למטופל לטפל בבריאותו כל החיים.

אם כירופרקט השכיל ולמד גם את היתרונות למקצועו לבטח גם ידע את מה שאינו יודע לעשות וידאג להשלים את תמונת הבריאות של המטופל ואז ימליץ על מומחים נוספים שיהיו מעורבים בתהליך הטיפול כמו תזונאים, מעסים, אוסטאופאטים, מרפאים סיניים, רפלקסולוגים, מדריכי פעילות גופנית, ויסלחו לי כל אלה שלא ציינתי. כל אלה שותפים מלאים בעשייה במרכז בריאות "רפאל" באופן של התייעצות וטיפולים משותפים במטופל, בכל יום בו הוא מגיע למרכז.

כלומר, במרפאתנו ייתכן מצב שנשחרר חוליה, נחזק כליות ע"י דיקור וגם אולי נוסיף תרגיל יוגה לתרגל בבית.

אחרי סידרה של כמה טיפולים נעשית בדיקה משווה. הערכת מצב ושביעות רצונו של המטפל.חשוב לציין לגבי צילום רנטגן, CT, MRI שבמקרים שנגרם נזק שמסכן את בריאותו וחייו של המטופל תועלתם היא הכרחית וכל דו"ח חשוב שיהיה מול המטפל. אך כדאי לדעת, ש - 95% מהמטופלים במרפאתו של הכירופרקטור אינם במצב של סכנת חיים. משך הטיפול הוא מינימלי ואין ספק שרנטגנולוג מיומן מומחה גדול יותר מכל כירופרקטור שאני הכרתי חוץ מהמורה שלי לרנטגנולוגיה בבית הספר ולכן אפשר להסתמך על דו"ח רדיולוג .

מניסיוני בעבודה עם מטופלים שהצילום הראה מצבים שגם אורטופדיה וגם כירופרקטיקה לא יכלו לעזור על פי הצילום בלבד, אך רצונו ושאיפתו ואחריותו של המטופל היתה להבריא באופן טבעי ולא פולשני, לפתע רצון המטופל גבר על העדות הפוטוגנית, ונקרא לזה לזכות המטופל והמטפל נס רפואי.

בזמן הטיפול ובכל טיפול הכירופרקטור מעריך את מצב המטופל, ואת תגובתו לטיפולים שבוצעו עד כה. הכירופרקט נוגע מזיז משחרר חוליות וממשיך ללמוד את המטופל, גופו הרגליו הטובים הרעים ותפקודו היומי יומי. להבדיל מללמוד את תגובתו של המטופל לתרופה לזריקה והאם הכאבים עברו.

יחס זה אינו משתנה אם המטופל הוא תינוק, אישה בהריון או אנשים מבוגרים מאוד. כל טיפול נעשה וצריך להיעשות מתוך התחושה שאני מטפל בילד שלי, באישה שלי או בהורה שלי – עד כדי כך להפגין רגישות והקשבה.אני נוהג לשבח את המטופל על בחירתו, על לקיחת האחריות ועל זה שהבריא על זה שגילה סובלנות כלפיי וכלפי צוות המטפלים של המרכז, שאפשר לנו לעזור לו.

לכן אני אוהב את הכירופרקט שבי - הוא אישי, אנושי יש לו את החינוך הרצון ואת המקצוענות הוא בחר בחיים ככוח ריפוי טבעי ומחפש להשתפר ולעזור לי להבריא בכל רגע יותר ויותר.

הכותב, דר' רפי פרטר- כירופרקטור מוסמך - הינו המנהל קליני של מרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

פרסום – סטודיו מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב