דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידע בסיסי שצריך לדעת מעצב תלת מימד 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 1157   [ נצפה 1905 פעמים ]

ידע בסיסי

על מנת שתהיה לאמן תלת-מימד מקצועי, אתה צריך "ידע בסיסי", לדעת איך והיכן להשתמש בו, עם הסברים לוגיים לפעולות שלך. במילים אחרות - אתה צריך הבנה טובה של "כיצד הדברים פועלים בעולם האמיתי שלנו", שכן זהו הבסיס האמיתי.

זה הכל. כבה את המחשב שלך, לך לישון. סוף הסיפור.

ועכשיו ברצינות, זה נשמע מאוד ברור, אבל אני בטוח שלא הרבה אמני תלת-מימד מקצוענים יכולים להסביר זאת...

אז תן לי להסביר לך מדוע חשוב שתכיר את "החומר הבסיסי". נניח למשל, שלמדת לשחק טניס, ואתה רוצה להירשם לתחרות ולשחק עם "הגדולים". לפני המשחק הגדול אתה רוצה קצת להתאמן. אתה לוקח את מחבט הטניס שלך, עולה על המגרש ומתחיל להתאמן. אבל פתאום העניין מתחיל להיות קשה! זה כבר לא החצר האחורית שלך, בה אתה יכול לחבוט בכדור שעות אל מול הקיר, זה כבר עניין רציני יותר... אתה שומע את המאמן שלך צועק "הרגלים שלך לא עובדות נכון - תתאמן על עבודת רגלים בסיסית".. "החבטה שלך גרועה, אתה לא מכה מגבוה לנמוך, אתה מכה מגבוה לגבוה"... ופתאום אתה מבין שזה בעצם קשה יותר ממה שחשבת, ואתה מנסה להבין למה.

כאן טמון כל העניין "אם אתה לא שולט בבסיס, אתה עובד קשה כפליים בכדי להוציא אל הפועל את המכה"

זוהי השגיאה הנפוצה ביותר, גם אני ביצעתי אותה, כמעט כל המתחילים מבצעים אותה.

"אתה רץ מהר מדי!"

אתה מוציא אל הפועל הדרכה כלשהי, או מקבל ממישהו סצנה ומשתמש בה לרנדרים שלך, אתה מתלהב כל-כך מהתוצאות הראשונות, עד שאתה חושב שאתה אמן תלת-מימד גדול, ואתה ממשיך ושוכח מלימוד הבסיס ומההכנות שאתה צריך לבצע לפני שאתה צולל לתוך הפיתוי של שימוש בהגדרות או בסצנה של מישהו אחר. ומה קורה אז? אתה ממשיך לבצע הדרכות ומנסה לבנות את "כל התמונה" מרסיסי ידע שאתה מוצא באינטרנט, אתה מבקש הגדרות רנדרינג של עוד מישהו, ואתה בודק אותם...

ובכן, אישית, אני לא עשיתי זאת, מכיוון שמדי יום אני רואה משתמשים רבים עושים זאת. האם אתה חושב שהגדרות הרנדרינג של מישהו אחר יכולות לעזור לך להפוך לאמן התלת-מימד הטוב בכל הזמנים? אני לא חושב כך. מצטער, אך זאת היא האמת.

האם אי-פעם ניסית לקרוא או להבין את "כללי התאורה" או "כללי העיצוב", ולהבין את העקרון הבסיסי שלהם? האמן לי, אם תעשה זאת, יהיה זה פשוט הרבה יותר לקרוא את המדריך של V-Ray ולהתחיל להתאמן על הסצנה. כך תדע מה אתה מחפש, ותדע למה לצפות לאחר סיום ה"רנדר".

האויב הגדול ביותר של הצלחתך הוא עצלנות. היה סבלני, וזה יבוא, חלק מהר יותר וחלק לאט יותר, אולם בסוף כולם מבינים זאת. כמובן שתמיד טוב יותר אם יש מישהו שידריך אותך. לשם כך אני כאן, מספר לך זאת, ואם אתה עדיין קורא זאת, זה אומר שאתה רוצה להיות מקצוען, אולי הדבר הגדול הבא!

כל זה בתיאוריה, "אתה צריך ללמוד את התיאוריה לפני שאתה מתניע את הרכב". אוקיי, נראה לי שקלטת, עתה נעבור לאופן בו יש לעשות זאת.

כללים בסיסיים מהירים שלא יעלו לך גרוש:

1. התבוננות - עליך ללמוד להתבונן "בחיים" באופן הנכון, ולדמיין את מה שעיניך רואות, זכור "הספריה הטובה ביותר שתהיה לך, היא הספריה שבתוך ראשך". אתה צריך להיות מסוגל לשלוף כל סצנה מזכרונך וליישם אותה בעבודתך. הספריה שבראשך היא הכלי הטוב ביותר שיהיה לך, והיא תגדל כאשר תתחיל למלא אותה "אז, איך אתה עושה זאת?". במקום להסתכל "התבונן", נסה לתפוס את גדולתו של הטבע, שים לב לפרטים קטנים, נסה לזכור כל חלק קטן של מה שאתה רואה, נסה לחוש את האור ואת התנהגותו, שים לב לחלקים הבהירים והכהים, במקומות בהם האור פוגע בקרקע ויוצר צללים.

אם אתה באזור תעשיה, או אם אתה בתחנת רכבת תחתית תת-קרקעית, שים לב לשיש ולהחזרות שהוא יוצר. האם הן חדות? או שהן הולכות ומטשטשות? מאיזו זווית ניתן לראות את המנורה המשתקפת בו? נסה להבין את ההתנהגות הבסיסית הזו של החומרים. לא חשוב אם זה עץ או אבן, לוח שיש או דלת עץ, מה שחשוב זו ההרגשה מהתבוננות בהם. אמן את העין שלך לקלוט צבעים טבעיים, את התנהגות החומרים והאינטראקציה שלהם עם עולמנו. התבונן בהם יותר מכמה דקות, בהה בהם, כנס עמוק לתוך החומר.

2. אימון - הדרך הטובה ביותר להתאמן על "אור" ולהבין את התנהגותו היא לצייר אותו, גם אם אינך יודע לצייר, עשה זאת! זהו התהליך החשוב ביותר, כאשר העיניים שלך מביטות ומעבירות את המידע למוח. הניסיון ליישם זאת על דף נייר הוא השיטה הטובה ביותר להבין את העניינים הבסיסיים. אם יש לך קשיים בלראות וליישם את מה שאתה רואה, קח תמונה והדפס אותה, שים אותה לידך ונסה לצייר את מה שהדפסת.

ככל שתתאמן יותר תהיה טוב יותר

הפוך זאת לכלל מס' 1. אם אתה רוצה להיות טוב ב CG, צור אותו תחילה על נייר. הוא לא יהיה מושלם, אך תן לו לפחות שבועיים לפני שתתיישב על המחשב שלך ותנסה ליצור משהו.

שיטה טובה אחרת היא שימוש במצלמה. ככל שהמצלמה טובה יותר, כך ישתפר האימון שלך. שמתי לב שהצלחתי לשפר מאוד את השליטה שלי ב "V-RayPhysicalCam" תלת-מימדי כאשר עשיתי ניסויים במצלמה. המצלמה שלי היא Nikon D70, היא קצת ישנה, אך בכדי להבין טוב יותר את f/number, את מהירות הסגר (shutter speed), ISO, עומק השדה וכו', עליך להבין זאת ראשית כל. אימון כזה הוא האפקטיבי ביותר שניתן לקבל. כמו כן, זה כיף, הפכתי זאת לתחביב שלי.

השורה התחתונה של כל זאת היא, שאם אתה קורא ספרים, מבצע את ההדרכות, יושב ימים כלילות מול המחשב בניסיון להבין דברים, כל זה לא יקדם אותך יותר מאימון בזמן אמת בחוץ. בכדי ללמוד את הבסיס עליך להרגיש אותו. ראשית עליך ללמוד לעבוד עם הידיים, וזהו האימון הטוב ביותר שתוכל לקבל. האמן לי, אני יודע.

קיימים קיצורי דרך רבים ממקורות שונים בכדי לעשות זאת, ואם אתה רוצה להשקיע כסף, זה עשוי לחסוך לך הרבה זמן: אתה יכול להשתתף בתרגולים שונים עם מאמנים מקצועיים, אתה יכול גם להצטרף לקהילה ולקבל ביקורת על העבודה שלך, תוך שיפור הדרגתי, או פשוט לקבל עצות. אך זכור, כל עצה היא משהו שמתקבל מהניסיון האישי של אותו אדם מסוים, ויכול להיות שהחוויה שלך תהיה שונה.

כך שאם יש לך קצת כסף מיותר, ואתה רוצה להשתפר, קח שיעורי ציור, או קורס לצילום, בצע סמינרים ולעולם אל תפסיק ללמוד. בכל פעם שאתה מנסה לעשות משהו, עשה זאת עם כל הלב, כאילו זה הדבר האחרון שאתה עושה.

אם אתה רוצה לבנות קיר מושלם, כל לבנה צריכה להיות מיושרת בדיוק רב, עם כל האהבה והתשוקה שיש לך. עשה זאת! זהו הזמן ליזום, ולזרוע זרעים שיצמחו בהמשך.

http://www.vrayart.co.il/forum/viewforum.php?f=24




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב