דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות סמים, שימוש עצמי או סחר? 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1946 פעמים ]

 

 עבירות סמים

שימוש עצמי בסמים אסור על פי חוק כמפורט בסעיף 7 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש), 1973 והעובר על הוראות הסעיף ואם החזיק בסם או השתמש בו לצריכתו העצמית בלבד, דינו מאסר 3 שנים וקנס.

יש בכמות הסם המוחזקת על ידי אדם לייחס לו עבירת עוון או פשע, כאשר ההבדל בענישה בין שני סוגי העבירות הוא רף הענישה המתבטא בשנות המאסר.

אדם המחזיק ברשותו עד 15 גרם סם קנאביס נחשב למחזיק סם לצריכה עצמית (לא סחר).

אותו הדין חל לגבי החשיש- אחזקה עד 15 גרם נחשב להחזקה לצורך צריכה עצמית.

לעומת זאת, אדם המחזיק עד 0.3 גרם ! קוקאין, נחשב כמחזיק לצורך צריכה עצמית.

 מה המשמעות של אחזקת סם מעל הכמות המפורטת?

אדם הנתפס כמחזיק כמויות גדולות יותר מאלה אשר פורטו, יחשב למחזיק סם אסור שלא לצריכה עצמית, דבר המהווה עבירת פשע עליה הענישה חמורה יותר.

אדם זה יוכל להימלט מאימת הדין אם יצליח לשכנע את בית המשפט כי הוא מחזיק אמנם בכמות גדולה של סמים אך מטרת ההחזקה היא לצריכתו האישית.

 ובכן, מי אתם הסמים?

לצורך הענין אתייחס ל-3 סוגי סמים האסורים בשימוש, החזקה וסחר כמפורט בפקודת הסמים המסוכנים(נוסח חדש), התשלג - 1973. רק אקדים ואומר כי קיימים עשרות רבות של סוגי סמים כגון: צראס, הרואין, ספידים, טריפים, אקסטות, קראק, אקסטזי, ועוד ועוד... למותר לציין שיש לכולם מרכיב משותף.

קוקאין-מופק מצמח הקוקה, מופץ כאבקה בצבע לבן או נוטה ללבן שטעמה מר.אופן השימוש: הסנפה, בליעה או הזרקה. הקוקאין משפיע תוך מספר שניות וזאת בכפוף לדרך צריכתו. הוא יוצר ערנות ולאחר שהשפעתו חולפת, הוא יוצר דיכאון וחרדה.שימוש ממושך פוגע בין היתר בתפקוד המיני, בחוש הריח, בדרכי הנשימה ויוצר תלות נפשית חזקה.

 קנאביס -מופק מחלקים של הצמח קנאביס סאטיבה והשימוש בסם הוא באמצעות עישון, אידוי או אכילה.הקנאביס גורם לרגיעה ותחושה טובה, משכך כאבים  ומגביר את התיאבון בקרב המשתמש.קנאביס רפואי ניתן כתרופה על ידי רופא מומחה ובאישור משרד הבריאות וזאת בין היתר במקרים אונקולוגים, איידס וכאבים כרוניים.

 חשיש-מופק משמן הקנאביס מזן סאטיבה ומשווק בדרך כלל כחומר מוצק, בצורת סוליית נעל אובצורת אצבע.החומר גמיש מטיבו ומתרכך תחת השפעת חום, צבעו בין חום אדמדם לשחור וצריכתו נעשית במקטרות מים (באנגים), בגוינטים או בלעיסה.

עקבות הסם או שרידיו נעלמים מהשתן של המשתמש אחרי כ- 60 שעות בשימוש חד פעמי ולעיתים עד כחודש בשימוש רב פעמי.     

 יחד עם העובדה כי בתי המשפט רואים בחומרה רבה את עבירות הסמים אשר מהוות נגע חברתי אותו יש להכחיד, קיימת התייחסות משמעותית מצד בתי המשפט לנסיבות חייו של הנאשם, היכולת השיקומית שלו, נסיבות ביצוע העבירה, עברו הפלילי, מצבו הבריאותי וכן הלאה.

                                  (אין בתוכנו של מאמר זה לעודד בדרך זו או אחרת צריכת סם למטרה זו או אחרת).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

משרד עורכי הדין חן-הראל עוסק בתחום הפלילי-צבאי, וכן בתחומי המשפחה והמקרקעין, ונותן שירות בכל רחבי הארץ.עו"ד חן שירת במשטרת ישראל שנים רבות, בין היתר בתור ראש משרד תביעות וראש משרד חקירות, ועם פרישתו הפך לעו"ד אשר מייצג חשודים ונאשמים בעבירות סמים, המתה, נשק, מין, מרמה והונאה, רכוש ואלימות. עו"ד חן מייצג אסירים בפני ועדות שליש, נותן ליווי בחקירות משטרתיות וכן מטפל בייצוג חיילים בבתי הדין הצבאיים.עו"ד הראל עוסקת במתן ייעוץ משפטי ובטיפול בתיקי משפחה - תביעות נישואין, גירושים, מזונות אישה, מזונות ילדים ומדור, משמורת, תביעות אבהות, אלימות במשפחה, ידועים בציבור, הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת, הליכי אימוץ, אפוטרופסות, צוואות וירושות. עו"ד הראל הינה מומחית בענייני משפחה ומגשרת. מאז הסמכתה ניהלה תיקים רבים הקשורים לענייני משפחה על כל הבטיהם. לעו"ד הראל נסיון רב בהופעות בבתי משפט לענייני משפחה ובניהול תיקי משפחה והיא עברה השתלמויות רבות בתחום דיני משפחה. כמו כן מטפלת עו"ד הראל בליווי פרויקטים של בניה, עריכת חוזים לרכישה או למכירה מקרקעין או נדל"ן (בתים, דירות, חנויות) יד ראשונה או מקבלן לרבות רכישת נכסים בהליכי כינוס נכסים. עו"ד הראל עוסקת ברישומי פרצלציה ורישום בתים משותפים והעברת זכויות במקרקעין בכל רחבי הארץ וכן בענייני תכנון ובניה.
עו"ד הראל כיהנה כיועצת משפטית בתחום דיני משפחה, בעמותה הישראלית לסיוע משפטי (ע"ר), אשר מעניקה סיוע משפטי למעוטי-יכולת וכמייצגת מחוז חיפה מול המפקח לענייני מקרקעין מטעם האגודה לתרבות הדיור והינה מרצה למשפט ולזכויות אדם וחברה בתכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב