דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטטיסטיקות 

מאת    [ 18/03/2007 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 5536 פעמים ]

עולם השיווק באינטרנט מכיל מגוון רב של כלים בהם ניתן לעבוד, ואשר נושאים עימם אפקטיביות ברמות שונות לאתר המשווק. אחד הכלים האחידים ביותר בהם משתמש כל משווק באינטרנט הנו מערכת סטטיסטיקות – כלומר מערכת מדידת איכות וכמות המבקרים באתר מדי יום.

בעוד המונח "סטטיסטיקות" קיים בשפה העברית כהטיית רבים למילה "סטטיסטיקה", ומזכיר במקרה הטוב מבחן שרצה לשכוח בתואר הראשון, ברמה המקצועית של השיווק באינטרנט הכוונה היא לתוצאות הנמדדות היומיות והחודשיות של כל אתר אינטרנט.
במאמר זה אסביר כמה מהמושגים הבסיסיים בנוגע לסטטיסטיקות של מבקרים באתר, והמשמעות שלהם מבחינת התנועה באתר והגשמת המטרות העסקיות שלו. העלאת הנתונים הסטטיסטיים מתבצעת במגוון של טכניקות וכלים, ועל כך במאמרים אחרים.

כמות המבקרים
כמות המבקרים היחודיים היומית (unique visitors) הנו המדד הראשון והבסיסי ביותר אותו אנו מודדים, וממנו נגזרים כל המדדים האחרים. כאשר משווקים אתר אינטרנט, מטרתנו הנה העלאת כמות המבקרים היומית לאורך זמן, באופן עקבי ומתמשך. אתר אשר כמות המבקרים היומית שלו בנסיגה הנו אתר אשר לא צומח, והיות והאינטרנט כולו ומספר המבקרים בו צומחים כל הזמן - אתר שלא צומח הוא אתר בדעיכה.

נאמנות מבקרים
בעולם שיווק מוצרי הצריכה, נאמנות לקוחות מחושבת בהתאם למספר הרכישות החוזרות של אותו לקוח בפרק זמן נתון, בהתחשב במחזור הרכישה של אותו מוצר. כך, צרכן נאמן של חלב מסוג מסויים הוא זה אשר אשר חוזר ורוכש את אותו החלב 5 פעמים בשבוע, בעוד צרכן נאמן של חיתולים חד פעמיים הנו זה שחוזר ורוכש אותם פעמיים בחודש.

בעולם השיווק באינטרנט, היות ולא בכל האתרים מתבצעת רכישה, אנו מייחסים את נתון הביקורים החוזרים לצורך בדיקת נאמנות הלקוחות, בהתחשב במטרה העסקית וסוג התוכן של האתר. כך, גולש נאמן של אתר חדשות יחזור ויבקר באותו אתר מספר פעמים ביום, בעוד גולש נאמן של חנות למוצרי חשמל באינטרנט, יחזור לאותה חנות בכל פעם שהוא מחפש מוצר חשמלי - כלומר פעם בחודשיים -שלושה.

גם באונליין וגם בשיווק מוצרי הצריכה, הגולשים הנאמנים הם מקור הכוח של המשווק, והם הבסיס שלו להמשך צמיחה. אותם הוא צריך לטפח, ואליהם הוא מפנה את כל המאמצים.

איכות המבקרים
מבקר איכותי הוא מבקר אשר התעניין במוצר או השרות אותו מציע אתר האינטרנט, כתוצאה מעניין זה נכנס לאתר, ונקט בפעולה כלשהי – אם זו יצירת קשר, הרשמה או הזמנה בפועל.
שני משתנים הם הקשורים באופן הישיר ביותר למדידת איכות המבקר: זמן השהייה באתר, וכמות המסכים הנצפים. ככלל, ככל שמבקר שהה באתר יותר זמן ו/או צפה ביותר מסכים – כך גדל האמון אשר המבקר נותן באתר, והנכונות שלו לבצע פעולה כלשהי.

זמן השהייה באתר הנו נתון אותו צוברות כל מערכות הסטטיסטיקות לאתרים, וכך גם המסכים הנצפים. חישוב כמות המסכים הנצפים הממוצעת נעשה על ידי חילוק מספר המסכים הנצפים במספר המבקרים הייחודיים.


השורה התחתונה
השורה התחתונה של אתר אינטרנט נמדדת בכמות העסקאות אותה ייצר האתר בסופו של יום או של חודש. במונחים מקצועיים נשתמש במונח "יחס המרה". יחידת המדידה בכל אתר אינטרנט שונה : בעוד אתרי מכירות יתייחסו למספר וסכום העסקאות, אתרי שירותים יתייחסו למספר נרשמים או מספר פניות, ואתרים קהילתיים יתייחסו למספר הנרשמים.

יחסי המרה טובים באינטרנט נעים בשיעור של 3-5%, כאשר אתרים רבים ממירים רק 1-2% מהגולשים לעסקאות, ואתרים מצויינים ממירים אף 6% ו7% ללקוחות. שיפור יחס ההמרה יכול להתבצע במגוון של כלים ושיטות - שינוי עיצובי של האתר, שינוי מודל עסקי, ביטול חסמים וצווארי בקבוק, ועוד.

בנוסף לשיפור יחס ההמרה, שיפור התוצאות הסטטיסטיות של האתר, והבאת יותר מבקרים יותר רלוונטיים לאורך זמן, הם המגדילים את התוצאה העסקית של האתר ואת השורה התחתונה. 

סיכום דבר
 הבאת אתר אינטרנט להצלחה מתמשכת הנה משימה לא פשוטה בה המלאכה ארוכה. מערכות ניטור סטטיסטיות באינטרנט הנם חלק הכרחי בארגז הכלים הבסיסי של כל משווק אינטרנט, וללא שימוש במערכות סטטיסטיקות ושילוב ביניהן, עבודתו של משווק האינטרנט נעשית כאילו באפלה וללא הכלים החיוניים למדידת ההצלחה ושיפור התוצאות, אשר באמצעותו ניתן להגשים את מטרתו העסקית של אתר האינטרנט, ולשפר, ולשפר...

 

מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס המומחים לשיווק באינטרנט

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב