דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבעה טיפים לקידום מטרות 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 762   [ נצפה 2550 פעמים ]

שבעה טיפים לקידום מטרות

קידום מטרות הוא לרוב היעד העיקרי של פגישות אימון. בין אם מדובר באימון אישי, זוגי או אימון עסקי. לפניכם שבעה טיפים לקידום יעיל של מטרות:

 

1. הצהרה, בסביבה תומכת 
השלב הראשון בהשגת היעד הינו ההצהרה .הצהירו על היעד בכתב, מול המראה ומול אנשים תומכים. הימנעו מלהצהיר על יעדים בסביבה סקפטית או ביקורתית לפחות לא בשלב הראשון שבו אתם עדיין חוששים. אם נשווה את זה לתינוק המתחיל ללכת, אף אחד בסביבתו לא יאמר "נפלת, לעולם לא תצליח" או "אמרנו לך שזה בלתי אפשרי". כולם מוחאים כפיים ומעודדים אותו על האומץ לנסות ללכת, זו הסביבה הדרושה להצבת מטרות חדשות.  

2. תכנון – מתי, איפה, איך?
שלב התכנון קריטי להשגת המטרות  ועם זאת הרבה אנשים מדלגים מעליו לעבר הפעולות. תכנון מאפשר חשיבה על סוג הפעולות, מה יידרש כדי לייצר את אותן פעולות? כמה זמן? מתי נכניס את הפעולה ללוח הזמנים ועוד.

הקדשת הזמן לתכנון ופירוק הפעולה לפעולות קטנות מקדמת את השגת המטרה. לדוגמא: אני צריכה לנסוע מתל אביב לחיפה. תכנון נכון יבדוק כמה  פרמטרים: 1.מהן הדרכים להגעה לחיפה? (אוטובוס, רכבת, מכונית). 2.עלויות - מהן העלויות בכל אחת מהאפשרויות? 3.לוחות זמנים - מתי יש אוטובוס או רכבת? 4. האם הדרך בה אני בוחרת להגיע מתל-אביב לחיפה משרתת את המטרה שלי וכך הלאה.

3. זהו מחשבות מעכבות ובחרו מחשבות מקדמות
במהלך קידום היעדים שלכם יעלו בראשך מחשבות רבות. חלקן מחשבות מעודדות וחלקן מנבאות שחורות וכשלון .זהו את המחשבות המעכבות ואת מקורן ונסו ליצור מחשבות אחרות או הפוכות שיקדמו אתכם.

4. המשאבים הדרושים לדרך
משאבים יכולים להיות אנשים, פעולות חדשות, כסף, השכלה ועוד. גייסו את המשאבים שלכם בהתאם לשינוי שאתם רוצים לחולל. אנשים רבים פורשים מהדרך כי הם לא חשבו על מה הם יצטרכו לוותר בדרך או את מי ואת מה הם יצטרכו לרתום בדרך.

 מחשבות מעכבות רבות צצות בשלב החשיבה על המשאבים הדרושים לדרך. הן יכולות להיות קשורות לכסף וזמן ("אין לי מספיק ..") או לפרשנות של קבלת עזרה שנובעת מחינוך או מהתניות חברתיות, כגון: "בקשת עזרה מעידה על חולשה", "אני צריך לעשות הכל לבד". היו מודעים למחשבות האלו, העלו אותן על הכתב. זיהוי המחשבות המעכבות הינו השלב הראשון שיוצר את ההתקדמות לעבר המטרה.

5. מסגרת
לא קל לחולל  שינויים. ישנם רגעים של שמחה והתלהבות מהיציאה לדרך החדשה ומהתוצאות החדשות אך נדרשת סובלנות וארוך רוח עד להשגת המטרה. מסגרת בתחילת הדרך היא הכרחית. עליה להיות תומכת ומאפשרת "החזקת המחוייבות". לכן, אמצו לכם מאמנת אישית, מאמן כושר, חברה טובה, בן זוג או כל אדם שיהיה חלק מיצירת ההרגל החדש.

מחשבה מעכבת נפוצה בשלבי השינוי הראשונים  הינה: "הכל או לא כלום". לדוגמא, ביצעתי 6 משימות מתוך 10 שהצבתי לעצמי אך סיכמתי שלא עשיתי כלום. מאמנת אישית תוכל לציין את ההצלחות, להוקיר את האומץ והמאמץ ביציאה לדרך החדשה ולעודד אתכם להמשיך.

6. פרשנות ולמידה  
אין לנו שליטה על מה שקורה במציאות. עלינו לוותר על הניסיון המעייף לשלוט ב-ה-כ-ל. יש לנו שליטה על הפרשנות שלנו למציאות. לכן, התרכזו בפרשנות מקדמת ולא מעכבת. תווית הכישלון או השיעור היא הפרשנות שלך. אם ניסית ולא קיבלת  את התוצאה הרצויה עדיין הצלחה או כשלון הינה הפרשנות שלך. עד שלא קראתם לזה כשלון זה צעד המקדם אותך  ליעד. יש לחקור את המקרה, להסיק מסקנות ולהשתמש במידע ובניסיון להמשך השגת המטרה. מחשבה מעכבת המאפיינת את בזמן קבלת התוצאות הינה: "התוצאות חשובות מהדרך". אני מציעה מחשבה מקדמת לפיה "לעיתים הדרך חשובה מן התוצאה" או: "מי הפכתי (גדלתי) להיות בדרך "

7. צעדים קטנים לשינוי גדול
תתחילו את השינוי בפעולות קטנות ולא מורכבות. הגבירו רמת הקושי ככל שתתקדמו בשינוי. הפעולות יכולות להיות קשורות בברור מידע, שיח עם אנשים מתחום היעד, מציאת מודל לחיקוי או השראה, נסיעה למקום מסוים שמעורר בך השראה, הפסקה של פעולות מעכבות, חשיבה על המטרה או ניסוח המטרה. דעו כי אנשים שונים יגדירו פעולות שונות כפשוטות או מורכבות. וזכרו, הפעולות במציאות יוצרות את ההבדל שבין חלום או פנטזיה לבין יצירת מציאות. 

בהצלחה !!!

קטי טייב

מפתחת גישת המחשבה המעכבת

מאמנת אישית ומנחת קבוצות.

אתר :www.thegoal.co.il

המחשבה המעכבת -קטי טייב מאמנת אישית ומנחת קבוצות 057-7317662 http://www.thegoal.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב