דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''הנחישות'' מתכון להצלחה 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 2808 פעמים ]

ד''ר יחיאל שרמן

מוקדש לבוגרי כיתה ח' מחזור ד'

ביה''ס  ניצני קטיף בניצן

ולנכדי אביה שרמן 

כדי להצליח בחיים, כדי לנצח בוויכוחים ובדילמות , ראוי להחליט על מסלול , על נתיב מסוים דרכו רוצים לכבוש את היעד,לאחר שנקבעו היעדים, חייבים להחדיר בכל אחד נחישות ורצון-עז להגיע לפסגה , לכבוש כל יעד להצליח ולנצח.

נכחתי באירוע משמח , מרגש ומדהים , מסיבת סיום של תלמידי כיתה ח' , הלומדים בבי'ס ניצני קטיף (בישוב ניצן- בו גרים מגורשי גוש קטיף) התלמידים החליטו לבנות את הצגת הסיום על ספר חינוכי , ערכי ולאומי- '' הדיסקמן-והגורו '' . מאת צבי פישמן (ספר בן 250 עמ')

הספר מתאר בצורה נפלאה , מדהימה ומרגשת את ההבדלים התהומיים בין הדתות השונות לבין העם היהודי לדורותיו. הובא "במאי" לביצוע המשימה, אך לאחר שהתבהרו לו מה מטרת ההצגה , מהותה והדרך בה בוגרי כתה ח' רוצים להופיע ומה להדגיש, סרב הבמאי לבצע  משימתו.

התלמידים לא ויתרו , והחליטו על מסיבת סיום בהתאם לרצונם והחלטתם. כך הפכו התלמידים לכותבי הטקסט, לחלוקת התפקידים לתפאורנים ולבמאים.

ראוי לציין שצוות המורים והמחנכים סייעו ועזרו בפן הטכני ובארגון,בהחלפת התפאורה כל הזמן (כל דת כל קטע תפאורה שונה). נדהמתי לשמוע כי הציורים בתפאורות המדהימות הם כולם מעשה ידי התלמידים, אף התפקידים שהיו מגוונים ניתנו לבחירתם של התלמידים בהגרלה, כולם טובים ומצויינים.

מה למדו תלמידי כתה ח' מאירוע מכובד ומקסים זה?

תחומים אותם הם יקחו עימם לכל חייהם.

1 אם רוצים להשיג יעדים בחיים- מצליחים. כאשר קיים רצון עז , נחישות ועוצמה אישית וקבוצתית , משיגים ומגיעים לכל יעד.

2 כאשר כולם –כל הכיתה ''מגובשת'', הרי לקבוצה ולאחדות יש מילה , הקבוצה המלוכדת מצליחה להרקיע שחקים , כמובן שיש חשיבות לפיתוח היחודייות של כל ילד, אך כאשר כל אחד חש שהוא חלק משרשרת הניצחון , חלק מקבוצה מגובשת – הרי הכל ניתן להשגה.

3 אפשר להצליח גם אם לא יודעים הכל. שהרי הם לא יודעים כיצד להיות במאי?  כיצד להפוך ספר מרתק להצגה? כיצד להתאים ציורים להצגה? אם מנסים מצליחים! אם קיימת באדם בקבוצה נחישות , עוצמה וראש פתוח – מגיעים וכובשים כל יעד.

4 פיתוח ''רצון'' פנימי וקבוצתי יסייע להם בהצלחתם בלימודיהם בהמשך הדרך. בטוחני שכולם יגיעו לראש הפסגה , יכבשו כל הר, לאחר ההתנסות הנפלאה שהם חוו.

5 הם כולם למדו שאפשר מכל טקסט להופכו להצגה. כך ניתן להמחיש את כל קטעי התורה והתלמוד להבין יותר טוב את הכתוב, כך משלבים יידע ואומנות.

6 התאמת המוסיקה – לקטעים ספרותיים , שהרי הם גם היו המוסיקאים שהתאימו כל קטע מוסיקאלי לקטעי ההצגה. בטוחני שהמוסיקאים , האומנים והרקדנים שבין התלמידים יגיעו רחוק רחוק בכישוריהם  לאחר התנסות נהדרת זו.

 7 הם הפנימו העיקרון- שניתן להתגבר גם על דעות אחרות אם בידך החלטה נכונה , יעילה וצודקת זו הדרך- המתודה של התלמוד , הוויכוחים  השקלא וטריה , המחלוקות ושאילת השאלות , כך מפתחים חכמה, חכמת חיים המבוססת על אמונה.

 8 הם למדו ממסיבת הסיום שגם אם הם רק בני 14, יש בהם כוח ועוצמה והמון אמונה בעצמם וביכולתם.

כאשר אדם מאמין בעצמו הוא יכול להתגבר על כל תקלה ובעיה בדרך.המאמין בכישוריו יהא יצירתי ובעל יוזמות.

 9 כאשר המורים המלווים את התלמידים מאפשרים לתלמידים לנוע קדימה בהתאם לרצונם העז ומתוך אמונה בעצמם , הם מורים מצויינים ונפלאים – כך מפתחים תלמידים מצטיינים לעתיד.

10 בדרך זו בה הם שותפו – הם פיתחו ''רגשות'' ששולבו בשמחה ובאהבה, כולם היו מאושרים.

ברור לנו שילד כמו אדם מבוגר, אם הוא שמח ומאושר יש בו הורמונים אחרים ומעולים המפעילים היטב מוח פורה והמון המון בריאות.

כסבא של התלמיד אביה שרמן – הייתי גאה יחד עם הסבתא חני- וכמובן ההורים  והאחים שהיו שמחים לראות את אביה מנחה ושחקן בהצגה הנפלאה והמרתקת בו הם רכשו המון אמונה וביטחון להמשך דרכם. כמובן שהתפעלנו מהתפאורה המדהימה שהתחלפה כל הזמן.

המנהלת והפיקוח צריכים להיות מאושרים וזקופי קומה מרמת התלמידים ומעמלם המעולה של המורים שהביאו התלמידים לאיכות כזאת. 

הריני מאחל להם , לכל המורים ולכל התלמידים, המשיכו בדרככם זו- תנו לתלמידים להיות שותפים בהחלטות , פתחו בהם נחישות, רצון עז  התנסות כל המן, אהבה , כבוד שמחה ואושר.

והעיקר שהכל יעשה מתוך אמונה בבורא עולם מתוך אמונה בעם ישראל, באחדות ישראל ובארץ ישראל.

במיוחד התרשמתי כמפקח בעברי מהאוירה הנפלא ששררה באולם השמחות, ההורים כולם היו מאושרים בעמל של המחנך המצויין שהוביל אותם במשך 3 שנים לביצוע המשימות.

כן -אפשר ואפשר להגיע להישגים מעולים גם אם משלבים שמחה ואהבה באירועים ובכל תהליך הלמידה, כך, ורק כך מגבשים חיי-חברה המהווים הכלי החשוב ביותר ללמידה מתוך אושר.

ילדים ואף מבוגרים אומרים "כיף לי לבוא לבית הספר"- רק אם קיימים בו חיי חברה.

הארוע המצוין והמרתק הבהיר לנו לכולנו כי חובה עלינו מנהלים ומורים להיות יצירתיים ולטפח חשיבה ועשיה יצירתית גם אצל תלמידינו.

כך צריכים כל המנהלים שהם מנהיגים לפתח מורים יצירתיים ומנהיגים והמה המורים צריכים לפתח מנהיגות נוער.

היינו בית הספר חייב להיות מוסד לפיתוח וטיפוח מנהיגות

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב