דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעת הנישואין 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 3230 פעמים ]

 

 בצעירותינו דמיינו את הגבר שלנו כורע על ברכיו ומציע  נישואין  בדיוק כמו שראינו בסרטים הישנים של הוליווד שבו לתדהמת כולם, המחזר יורד בהפתעה על ברכיו מול בחירת לבו ומוציא טבעת אירוסין מזהב כשבמרכזה יהלום גדול ונוצץ.

על הנושא של הצעת נישואין מפתיעה באמצעות טבעת אירוסין ישנן הרבה קומדיות שבהן המחזר מחביא את טבעת אירוסין בתוך כוס שמפנייה, עוגת שוקולד ואפילו עוגיית מזל סינית והכלה המיועדת כמעט בולעת בטעות את טבעת אירוסין וכמה שהדבר נדוש הוא עדיין מצחיק אותנו כל פעם מחדש, או מוריד דמעה נסתרת מהעין.
 כיום זוגות רבים, במיוחד בישראל מחליטים יחד על החתונה והולכים יחד לבחור טבעות אירוסים לאישה ולגבר יחדיו, בעיצובים דומים ומשלימים. מקור האמונה והסמל של טבעות אירוסין הוא ברומא העתיקה – שם האמינו כי וריד האהבה יוצא מהלב ומתחבר לקמיצה, האצבע עליה הטבעת נלבשת בדרך כלל.

נדמה שטבעות אירוסים היו שם מאז ומתמיד, אין אחד שלא ראה בחייו את טבעות אירוסין לדבר בעל משמעות רבה ולו מקום של כבוד ביחסים שבין כל גבר ואישה הרוצים להינשא. מטרת טבעות הנישואין היא לסמל את הקשר בין בני הזוג ואת החיבור הקיים בינהם.

רוב מציעי הנישואין מאז ומעולם היו צעירים בשנות העשרים או השלושים לחייהם, אשר מצאו את בחיר ליבם ורצו להינשא לו. המנהג אומר כי הגבר צריך להוציא על טבעת נישואין סכום השווה לשני משכורות חודשיות, וכאשר אתה בחור צעיר, לרוב בתחילת הקריירה המקצועית או בזמן לימודיך האקדמיים זה דבר בעייתי אשר הופך את עניין קניית הטבעת החשובה לקצת בעייתי. חנויות יהלומים ותכשיטים רבות מציעות כיום טבעות נישואים לסטודנטים ולבעלי יכולת כספית לא גבוהה הרוצים לקנות טבעת נישואין ראויה ומכובדת לאהובת ליבם מבלי להוציא עליה סכום גרנדיוזי. אין ספק כי מה שקבוע בסופו של עניין וכמובן הדבר החשוב מכל – הוא הקשר עצמו וטיבו, וטבעת הנישואין באה לסמל ולהעניק משמעות חומרית לאהבה הזו, אך גם ככזו טבעת הנישואין היא כבר נורמה בחברה של ימינו ועל הגבר להיות מסוגל לקנות לבחירת ליבו טבעת נישואין בלי קשר לרמת הכנסתו.

טבעות אירוסין באות במגוון רחב של עיצובים, החל מהקלאסי – העיצוב השולט ובו לרוב יהלום בקצה, דרך מודרני עתיר העיצובים והצורות ועד ל טבעות האירוסין השונות מזהב לבן וחומרים אחרים. ברוב טבעות האירוסין קיים יהלום בקצה, מזמן נאמר כי יהלומים הם חבריה הטובים של האישה ואלו צברו תאוצה במהלך המאה העשרים. יהלום קטן מבטיח חיוך ענקי ותשובה חיובית של האישה. עוד אפשרויות כאמור לצעירים מבינכם הן כאמור טבעות האירוסין הקלאסיות ללא יהלום מזהב רגיל או לבן יחד עם אפשרות לחריטה.

אם כן, טבעות אירוסים קיימות זמן רב, וכאשר אתה מעניק לאהובת ליבך אחת, בין אם טבעת יקרה או לא, אתה בעצם ממשיך את המנהג העתיק של הרומאים והקשר שלהם לאהבה – ואין דבר יפה מטבעת אירוסין מושקעת שנקנתה מכל הלב, באיזה סכום שיהיה, שמסמלת את האהבה בין בני הזוג ואת הקשר – בתקווה שימשך לעד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב