דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל קשיש חמישי בארץ עני - השינויים שחלו בתחום הפנסיוני בשנים האחרונות 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 4486 פעמים ]

כשמתפרסם בדו"חות רשמיים של המדינה שכל קשיש בארץ עני , חייב כל צעיר עובד או פורש ממסגרת העבודה לבחון את מצבו הפנסיוני הנוכחי , על מנת לדעת היכן לתקן על מנת לשפר את עתידו הכלכלי .
בשנים האחרונות חלו שינויים מרחיקי לכת בתחום הפנסיוני : שינויי חקיקה שינויי מיסוי ושינויים נוספים בנוגע לקרנות הפנסיה הוותיקות והחדשות , בנוגע לביטוחי המנהלים והביטוחים הפרטיים , בנוגע לקופות הגמל . כמו כן מתחולל גל פיטורין ופרישה בארגונים רבים במשק ,הפרטה ושינוי בתנאי ההעסקה ובמספר שנות העבודה של כל עובד מחד ומאידך מתארכת תוחלת החיים .
השינויים הרבים משפיעים כמעט על כל עובד ומי שלא יערך ויתאים עצמו לשינויים המתחוללים עלול למצוא עצמו בפני שוקת שבורה במקרה הגרוע ובמקרה הפחות גרוע יגרם לא נזק של אלפי שקלים עד עשרות אלפים בשלך חוסר היערכות מתאימה .

מורכבות הנושאים הפנסיוניים מחייבת כל עובד לפנות לייעוץ פנסיוני אישי או משפחתי להתאמת ההסדר הפנסיוני שלו לשינויים ועל מנת לצמצם נזקי עתיד מצטברים של אלפי שקלים ויותר .
הפקדות המשפחה בתחום הביטוח , הפנסיה והגמל הינן העיסקה הכלכלית השניה בגודלה למשפחה לאחר רכישת דירה . ולכן אדם שלא יתאים את הפקדות הפנסיוניות שלו וההרכב שלהם לתנאים המשתנים עלול להפסיד סכומי כסף גדולים לאורך שנות חייו .

להלן מקצת השינויים שהתחוללו בתקופה האחרונה שהשפעתם גדולה לעתיד הכלכלי של כל משפחה :
קרנות הפנסיה הותיקות : הלאמת קרנות הפנסיה ההסתדרותיות הוותיקות .במסגרת זאת גיל הפרישה לגברים עלה בצורה מדורגת לגיל 67 ולנשים לגיל 64 ,הוגדלו דמי הגמולים של המעביד והעובד החל מתחילת 2005 והוקטנו זכויות העמיתים תוך הפעלת תקנון אחיד ויישום שיטת הממוצעים בכל הקרנות .
קרנות הפנסיה החדשות : נמכרו קרנות הפנסיה החדשות מבטחים לחברת הביטוח מנורה מקפת לחברת הביטוח מגדל ומיטבית לחברת הביטוח כלל .
מעבר מבוטחים בין קרנות הפנסיה החדשות : התאפשר מעבר מבוטחים אישי וקבוצתי .
האוצר מעודד מעבר בין קופות הגמל הבנקאיות לפרטיות : האוצר שואף להקטין את כוחם של הבנקים ומעודד תחרות ומעבר עמיתים בין קופות הגמל השונות .
מסקנות ועדת בכר אושרו בממשלה : משרד האוצר שואף להקטין כוחם של הבנקים בשוק ולהפריד קופות הגמל הבנקאיות משליטת הבנקים ולהעבירן בתוך שנים מעטות לידי הגופים הפרטיים .
הוקטנה תקרת ההפרשות לביטוח הוני ל- 7,000 - : האוצר רוצה לעודד נושא הקצבה, לכן הקטין התקרה המוכרת לתגמולים ולביטוח הוני .
קופת גמל לשכיר ולעצמאי תשתחרר רק מגיל 60 : במסגרת שינוי תקנות 34 לשכירים ו38 לעצמאים , כספי התגמולים שיצברו מתחילת 2006 יהיו פטורים ממס רק מגיל 60 ואילך ( למעט במקרים סוציאליים חריגים ) ולא כפי שהיה בעבר בקופה לעצמאי -15 שנה צבירה ולשכירים חצי שנה לאחר עזיבת עבודה .
בתחילת 2004 חלו שינויים משמעותיים בתחום ביטוחי המנהלים וביטוחי החיים .
תקרת הפטור ממס על כספי פיצויים קטנה החל משנת 2005 ל-7000 - .
עצמאים יוכלו לבצע הפקדות לקרן פנסיה החל משנת 2006 ולקבל עליהם הטבות מס.

אם הנך עומד להתחיל לעבוד במקום עבודה חדש או עומד לפרוש ממקום עבודתך , אם פוטרת מעבודתך או שהנך עובד שיש לו ביטוח פנסיוני , אולם אינך יודע בדיוק מה יש לך , אם יש לך קופת גמל פרטית וגם אם חשבון העו"ש שלך מצוי במינוס :
לכן כדאי לכל עובד להעזר בייעוץ פנסיוני אישי !
ובנימה אישית : כדאי לפנות לייעוץ פנסיוני אצל מקצוענים ולכן ד"ר שלמה חזן : הוא יועץ פנסיוני בכיר ויעוץ פרישה לבכירים , בין היועצים הפנסיוניים המובילים בישראל . מעניק שרותי ייעוץ פנסיוני מערכתי במגזר הפרטי והציבורי כולל לבכירים ברשויות המקומיות . ניתן לראות מידע בנוגע ליועץ הפנסיוני שלנו באינטרנט: ד"ר שלמה חזן ע"י הקשת שמו במנוע החיפוש גוגל .
דר' שלמה חזן, מומחה למערכות פנסיוניות והסדרי פרישה ברשויות מקומיות גופים ציבוריים ופרטיים. נמנה על צמרת ענף הביטוח הפנסיוני בישראל .
www.keday.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב