דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רומוליאה צידונית פרח הפרפקציוניזם-תמציות פרחי ארץ-ישראל 

מאת    [ 21/06/2010 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 3484 פעמים ]

ארומולאה צידונית
Romulea Phoenicia
פרפקציוניזם

כשמטיילים בחודש ינואר בכרמל ובגליל המערבי נוכל להתבונן באחד מהפרחים היפים בארץ. הרומוליאה הצידונית נקראת על שם רומולוס מייסד רומא ועל שם העיר צידון שם התגלה בפעם הראשונה למדע. עלי הכותרת שלו בצבע סגול והאבקנים בצבע צהוב יוצרים שילוב צבעים מושלם המעיד על תחום השפעתו: השאיפה לשלמות או פרפקציוניזם.

פרפקציוניזם איננה תכונה שלילית גורפת. בצורתו החיובית יכולה החתירה לשלמות להוביל את האדם להישגים למשל בתחומי המדע שם נדרשת הקפדה על פרטים או להתמסרות שיש ליוצרי מוסיקה המקפידים ללטש את הצלילים אותם הם שומעים בדמיונם שוב ושוב ולהתאים אותם למנעד של הפסנתר או הגיטרה.

לעומת זאת פרפקציוניזם או השאיפה לשלמות בצורתה השלילית הוא תוצר של חברה המעודדת ומדרבנת את חבריה להגיע להישגים כבר בגיל מאוד צעיר. אם הילד יתפתח כפרפקציוניסט שלילי או יהפוך לאדם השואף למצוינות תלוי בעיקר במערכת היחסים שהיו לו עם הוריו. אם הוריו של הילד אחרי שקיבל ציון של 95 במבחן הגיבו שרק 100 ראוי להוקרה ואהבה" יש סיכוי שיהפכו אצל ילדם את השלמות לאמצעי של קבלה או דחייה. אם הוריו של הילד הוקירו ואהבו את הילד ללא קשר לציון שקיבל, השאיפה למצוינות תוביל את הילד לתהליך של התפתחות אישית המתקיימת בינו לבין עצמו.

הבדל נוסף בין שני הטיפוסים הוא ברגשות שהם מרגישים כאשר הם עומדים מול משימה הדורשת הגשמה. הראשון יתמלא ברגשות שליליים והשני אהבה שמחה וכבוד שהוא רוכש לעצמו ולעשייה מולה הוא מתמודד.

הטיפוס שפרח הרומוליאה הצידונית מגיב אליו שואף לשלמות, אך אינו מוכן לטעות וללמוד מטעותו ולהשתפר התמצית עוזרת לו להבין ולקבל שאי אפשר ללמוד ללכת בלי ליפול, ושמטרת החיים היא לא להיות מושלם אלא לקום אחרי נפילה ולהמשיך ללכת ובכך להיענות לאתגרי החיים.

תמצית של רומוליאה צידונית עוזרת לאדם לשנות את הדעה שלו על טעויות שעשה. במקום לשבת כל היום ולשחזר את הצעדים שעשה שהובילו אותו ל"טעות" שוב ושוב בהכרתו ולהמשיך ולהאמין שבגלל שטעה הוא כישלון ושאף אחד לא יאהב אותו. התמצית עוזרת לו לקבל עובדה הקיימת בכל אדם שהגיע למומחיות. מומחה הוא לא מי שנמנע מטעויות בחייו, מומחה הוא מי שעשה הכי הרבה טעויות במקצוע שבחר לו.

הרומוליאה מלמדת את האדם שאין דבר כזה טעויות בחיים יש רק למידה מתמשכת.

התמצית עוזרת לאדם לראות שיש במציאות דבר כזה הנקרא גרסא ראשונית, טיוטה, ושלא כל סיפור, יצירה, ועשייה במציאות חייבים להיות ללא פגם.

תמצית הרומוליאה הצידונית עוזרת לאדם לצאת מתחום השלמות שבדמיונו לתחום העשייה שבמציאות. היא עוזרת לאנשים ה"משפרים" את העבודה שמועד הגשתה עבר פעם אחרי פעם, לסיים את ההתעסקות בה ולקבל שהעבודה הסתיימה בנקודה כלשהיא בזמן. במילים אחרות התמצית מובילה את האדם להחלטה שעד כאן הוא עשה כמיטב יכולתו ומרגע זה הוא משחרר את תוצר עשייתו מחזקתו לעולם.

תמצית הרומוליאה הצידונית מטפלת בהורים מתייחסים לילדיהם כאל כלי להגשמת חלומותיהם האבודים. אלו הם ההורים הדורשים שלמות ביצוע מילדיהם ודוחפים אותם מאודישן לאודישן בתקווה שיהפכו לכוכב המושלם שהם לא הצליחו להיות. הם גורמים לילדיהם להתמודד בגיל צעיר על פרסום מול מאות ילדים אחרים הרוצים את אותו הדבר וגורמים להם להאמין שהם הסיבה לשמחה ולאושר של הוריהם ושעליהם להצליח בשבילם.

התמצית של רומוליאה עוזרת להורים להבין שלא את טובת הילד הם דורשים באמת אלא את טובתם האגואיסטית.

תמצית הרומוליאה מובילה אותנו לשאול את עצמנו את השאלה אם לא הייתי צריך להיות מושלם ולעשות דברים באופן מושלם כיצד הייתי פועל? שאלה זו היא בעלת חשיבות משום שהפרפקציוניסט מאמין שהפרפקציוניזם היא תכונה טובה המיועדת להוציא ממנו את המיטב ולכן הוא מתקשה לוותר עליה. כאשר האדם בוחן שאלה זו באמת, הוא ימצא את עצמו מתבונן בכול אותם הדברים שהפרפקציוניזם מנע ממנו לעשות. במילים אחרות הפרפקציוניזם השלילי גורם לאדם לפגוש את השלילי שבו את כל מה שמונע ממנו להגשים, את אותו הקול שבתוכו האומר לו ששום דבר שהוא יעשה לא יהיה טוב. רק כאשר האדם יכיר בכך שתכונת הפרפקציוניזם אינה טובה ואינה משרתת אותו הוא יסכים להשתנות.

כדי להתגבר תמצית הרמוליאה הצידונית מובילה את האדם לקחת סיכון ולעשות מעשה. אם יכשל ילמד מהניסיון ואם יצליח הוא התגבר על הפרפקציוניזם השלילי, בשני המקרים האדם ירוויח.

נתן אמסטר : יוצר תמציות פרחי ארץ ישראל
אתרהבית www.holylandessences.om

נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242 begin_of_the_skype_highlighting              03-6043242      end_of_the_skype_highlighting



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב