דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין בנצרות וביהדות 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 3547 פעמים ]

ביהדות אירוסין הם בעצם הסכמה לחתונה וכך גם נקראת התקופה שבין הצעת הנישואין לחתונה עצמה .בלשון חז"ל המונח מתאר את שלב הקידושין שבו נאסרת האישה על כולם כולל בית המקדש באותה תקופה,עד ליום החתונה ולמעמד הנישואין שבו הבעל לוקח את האישה לביתו. בעבר תקופה זו נמשכה שנה אך עם הזמן ומאז ימי הביניים הוא צומצמה לדקות בודדות ,האירוסין  בעצם מתקיימים בזמן שהחתן עונד על אצבע הכל המיועדת את הטבעת ואז הרב מקדש. ע"פ ההלכה אין חובה לקנות טבעות אירוסין, אך זהו מנהג יפה שדומה למה שהיה מקובל בתקופת חז"ל בשם 'סבלונות' - כלומר מתנות שהחתן נותן לכלה לפני החתונה על מנת להתחבב עליה ביהדות ניתן לקדש באמצעות מספר פריטים כגון חפצים מכסף, כסף מזומן או טבעות אירוסין לעומת הנצרות שבה ארכה תקופת האירוסין אינה קבועה והיא יכולה להמשך שנים או ימים.אצלם המנהג באירוסין הוא מעין הכרזה רשמית או בלתי רשמית בני המשפחה ,החברה, הקהילה הקרובה.מקיימים אספה חגיגית ומודיעים על האירוסין.יש האומרים שהרעיון של תקופת האירוסין עלה ב1215 כאשר מקסימלאין הראשן קיסר האימפריה הרומית הקדושה נתן למרי דוכסית בורגנדי טבעת יהלום כמתנת אירוסין, ומאז נהוג להעניק טבעות אירוסין עדינות לשם ציון התחלת תקופה זו.

אם נלך אחורה בזמן נגלה שמסורת  טבעות אירוסין החלה בימיי הרומאים מתקופת האימפרייה הרומית ואפילו מהשנה הרביעית לספירה. לפי המסורת נענדו על הקמיצה של יד שמאל, טבעות אירוסין שימשו כסמל לאהבה וסמל למחויבות. באותה תקופה הרומאים האמינו שאצבע זו היא ההתחלה של וריד האהבה או ברומאית עתיקה ונה אמורוס,שהוא הווריד שמוביל ללב.

 

טבעות מאז ומתמיד נועדו לייצג דבר מסויים,בסגנונות הטבעות ניתן למצוא מגוון תפקידים,טבעת הבישוף הנענדת ומייצגת את הבישוף בכנסייה,טבעות אירוסין הנענדות ע"י הנשים לסמל את עצם היותן מאורסות,טבעות נישואין שניתנות בטקס הנישואין,טבעות אליפות הנענדות ע"י חברי קבוצת הספורט לסמל את נצחון הקבוצה,טבעות מצב רוח שמשנות את צבען לפי טמפ' הגוף,טבעת חותם המכילה חותם או סמל של קבוצה הנושאת את הטבעות,טבעת ריבון שנענדת ע"י הריבון,וטבעת תפילה שמשמשת לצורכי תפילה. ניתן לראות שהטבעת היא סמל סטטוס חזק בכל דבר שאנחנו רוצים למצוא אליו שייכות אם זה לקבוצה דתית או בין בני זוג,קבוצת ספורט או ייחוס משפחתי בכולם יש לה תפקיד מאחד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב