דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האוכל כן משנה!! 

מאת    [ 19/06/2010 ]

מילים במאמר: 1124   [ נצפה 2471 פעמים ]

 

הידעתם כי על פי מחקרים אחרונים שנעשו בארצות הברית, כ-70% מהאוכלוסייה מתים בטרם עת בעקבות מחלות כרוניות שונות, ונתונים אלה אף הולכים ומחריפים עם השנים?

מצב עגום זה יכול להשתפר פלאים בעזרת המידע הבסיסי שאותו אנסה להעביר לכם במאמר קצר שלהלן.

מספיק שתשנו במקצת את הרגליכם התזונתיים כפי שיפורט להלן ובטוחני שתצליחו "לנצח" את הסטטיסטיקה ולהגיע לשיבה טובה בבריאות אופטימלית.

 

גופנו ניחן במתנת שמיים מאוד גדולה, והיא - חוכמתו המולדת לשרוד ולהישאר בחיים למרות כל הקשיים.

המחלה היא בסה"כ תגובה טבעית של הגוף לאורח חיים לקוי שבו אנו חיים. המחיר, שהוא המחלה, הוא המאמץ של הגוף לשמור על חיינו.

הסימפטומים השונים מהם אנו סובלים לעתים, מצביעים על מצב לא נורמאלי של הגוף. הסימפטומים הם קבוצה של סימנים אשר קיבלו שמות על ידי הרפואה המערבית בהתאם למיקומם ולסוגם. הסימפטומים הם הנסיון של הגוף להיפתר מהרעילות ולהחזירו למצב בריא, וכפי שנאמר - סימפטום הוא הניסיון של הגוף להישאר בחיים. מכאן, הרי, עצם הטיפול בסימפטום (קרי, במחלה) והשמדתו, לא מקדמת את גופנו לעבר מטרתו שהיא – החיים! ויותר מזה, ניתן לומר שהטיפול בסימפטום בלבד שומר בעצם על הסטטוס קוו של המחלה ומקשה ביותר על גופנו להתקיים ולהבריא.

על מנת לטפל בשורש הבעיה, ראשית יש להקפיד על אורח חיים בריא. "אורח חיים" בריא יש אספקטים רבים. בכתבה זו אתמקד באחד האספקטים החשובים – התזונה - ובעזרת יישום הדגשים הלא רבים עליהם ארחיב בהמשך, נקל על הגוף ונבטל את הצורך שלו ליצור מחלה וסימפטומים.

ניתן לומר שישנן שתי סיבות לחולי בהקשר לתזונה: 1) בורות  2) עצלות.

על הבורות נצליח להתגבר לאחר קריאה של מאמר זה, אך העצלות היא כבר עניין של כל אחד ואחד מכם. הגוף ייטיב עמנו כאשר נספק לו מזון בריא, משמע מזון "אמיתי". השאלה הנשאלת היא מהו "מזון אמיתי"? - מזון אמיתי הוא מזון אשר לא צורך מהגוף אנרגיה על מנת לפרקו, מזון אמיתי מביא לבניה ותחזוקה של הגוף ללא כל מאמץ מצד הגוף, מזון אמיתי אינו מכיל דבר שיכול להזיק לגוף, קרי רעלנים שונים וכל דבר שלגוף אין מה לעשות עימו, מזון אמיתי הוא מזון המתאים לגופנו בצורה מושלמת.

על מנת לעשות את החיים לקלים יותר וכדי שנבין טוב יותר מהו המזון האמיתי, אפשר לומר שמזון אמיתי הוא כמעט כל דבר אכיל הגדל בטבע. ולא להתבלבל, אנו מדברים כאן על ממלכת הצומח, מזון שלא עבר תהליך עיבוד כלשהו. מזון המגיע מן הטבע ומכיל בעצם את כל מה שגופנו צריך על מנת להתקיים.

עכשיו נשאלת השאלה, מה הגוף צריך על מנת להתקיים? על מנת להתקיים, הגוף נדרש למספר מרכיבים שהמצאותם במזון הופכת את המזון ל"מזון אמיתי". המרכיבים הם כדלקמן - סוכרים, חלבונים, חומצות שומן, מינרלים, אינזימים ומים.

כאשר אנו מדברים על מזון אמיתי, אנו מדברים על פירות, ירקות, קטניות, אגוזים, שקדים וזרעים למיניהם,  המכילים בתוכם את כל המרכיבים שצויינו לעיל. אם המזון עבר תהליך של עיבוד או שינוי בצורתו, משמעות הדבר שמרכיביו ותכונותיו של המזון גם הן משתנות והמזון כבר לא מזון אמיתי.

על מנת שנבין מהי המשמעות של הפיכת המזון למזון לא אמיתי, הרי לכם תוצאות מחקר בנושא תהליכים שונים שהמזון האמיתי עובר והמשמעות מבחינת תכולת המרכיבים התזונתיים המקוריים של אותו מזון אמיתי.

כאשר יש פגיעה בקליפת המזון (כדוגמת סדק), משמעות הדבר היא שהאינזימים באים במגע עם האוויר ומתים. כאשר אנו מקפיאים את המזון, 5%-30% מהמרכיבים התזונתיים נעלמים. כאשר אנו מבשלים את המזון, 15%-60% מהמרכיבים נעלמים. לאחר תהליך של אפייה, גריל ובישול ארוך מדי 40%-100% נעלמים בהתאמה לכמות זמן האפייה או הבישול. חימום באמצעות המיקרוגל גם הוא אינו משאיר ולו אחוז בודד אחד. כאשר המזון עובר תהליך של טיגון, לא רק שלא נשאר אחוז אחד מן המרכיבים המקוריים, אלא שהמזון הופך ל"רעל". אם כך, המסקנה ממחקר זה מאוד ברורה - ככל שהמזון קרוב יותר לצורתו המקורית, כך בריאותו גבוהה הרבה יותר. ומכאן - ככל שהמזון רחוק יותר מצורתו המקורית , בריאותו יורדת בצורה ישירה.

נתון נוסף שכדאי שנדגיש כאשר אנו מדברים על תזונה, הוא - חומציות ובסיסיות המזון. רמת החומציות בגוף ובדם נמדדת בין   ph0-14. רמת חומציות תקינה בדם היא ph7.4.  כאשר רמת החומציות בדם יורדת ל- 7.2ph, משמעות הדבר- מוות. רמת חומציות תקינה בגוף היא בין 7-8ph. המצב האידיאלי הוא ש-80% מתזונתו יתבסס על תזונה בסיסית

וש-20% מתזונתו תהיה תזונה חומצית. בפועל, כיום, במדינות המערב, המצב הוא בדיוק הפוך - כך שרוב תזונת האדם מתבססת על תזונה חומצית ומעט מאוד על תזונה בסיסית. על פי מחקרים, כאשר הגוף חולה, רמת החומציות שלו יורדת מתחת ל-7. משמעות הדבר היא, שככל שהגוף נוטה לחומציות יתר - כך נחלה יותר. עודף חומציות בגוף מביא בצורה ישירה לליבוי של דלקות שונות בגוף, החל מאלרגיות שונות, דלקות פרקים ועד למחלות לב, סוכרת וסרטן. במצב זה נשאלת השאלה, איך בכל זאת הגוף מצליח להתמודד עם 80% מזון חומצי ו- 20% מזון בסיסי, שהרי כך אנו בעצם חיים שנים רבות... כאן בעצם נכנסת לתמונה חוכמתו הטבעית של הגוף לשרוד ולהישאר בחיים למרות כל התנאים. על מנת לסתור את החומציות - הגוף משאיר כמויות עצומות של נוזלים בסיסיים שהיו צריכים לצאת מהגוף החוצה. התוצאה היא שאנחנו מתחילים לתפוח ולהשמין ומכאן הדרך אל המחלה קצרה ביותר.

את המזון הבסיסי אנו כבר יודעים לזהות, זוכרים - "המזון האמיתי".. לגבי המזון החומצי - אפשר לומר שזהו כמעט כל שאר סוגי האוכל. הרי לכם שיטה מאוד קצרה לזכור ולהבדיל בין מזון חומצי למזון בסיסי/אמיתי:

מזון חומצי הוא כל מזון שצבעו לבן - קמח, סוכר, מלח וחלב. כמו כן, "שלושת השחורים" – קפה, שוקולד וקולה. ובנוסף, כל מזון  מן החי (ביצים, עוף, בקר ודגים) ומזון העובר תהליך של אפייה, צלייה וטיגון.

חשוב להבין שהמטרה היא לא להפסיק לגמרי את צריכת המזון החומצי, המטרה היא להקטין את צריכתו ולהעלות את צריכתם של המזונות הבסיסיים.  

 

עכשיו, לאחר שהבנו את חשיבות הנושא ואנו יודעים להבדיל בין מזון חומצי לבסיסי, אספר לכם, כי בחיפוש אחר האנשים הזקנים ביותר עלי אדמות, נמצא, שכל אדם שעבר את גיל 100 ומצבו הפיזי והנפשי מצוין, תזונתו התבססה על מעט מאוד או ללא מזון מן החי והרבה מאוד מזון מן הצומח (כאמור, האידיאל הוא שכ-80% מהמזון יהא בסיסי).

אוסיף ואומר שכיום, אנשי העולם המערבי ניזונים מכמות רבה של מזון מתועש ומעובד, ולכן מחלות לב, שבץ, סרטן, סוכרת וטרשת עורקים הן המחלות הנפוצות ביותר והגורמות למרבית ממקרי המוות בטרם עת (זהו המצב שכאשר 20% בלבד מהמזון הנצרך הוא בסיסי).

אם כך, ניתן לסכם ולומר שהמשוואות המתקבלות מנתונים אלה הן -

80% בסיסי + 20% חומצי = בריאות.

80% חומצי + 20% בסיסי = חולי.

 

שיהיה בתיאבון!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ליאור שיינזינגר רפואה סינית ויפנית - דיקור צמחי מרפא ותזונה. http://www.shain-clinic.com/about/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב