דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקויי למידה, שיפור היכולת בתרגול תנועתי בקצב, ותיפוף גוף 

מאת    [ 18/06/2010 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 3027 פעמים ]

שיפור ליקויי למידה, גשר המוחות – ימין ושמאל – דרך סדנאות תיפוף, וסדנאות קצב

מהו גשר המוחות? מה עושים כדי לשכלל את הגשר?

גשר המוחות זהו בעצם קישור עצבי – של מערכת העצבים בגוף זהו החלק הגורם למוח לתפקד כיחידה הוליסטית אחת – יחידה שלמההמבצעת פעולה, או פעולות, המונחית גם על ידי המחשבות, וגם על ידי מצבי חיים. לדוגמא – במצבי לחץ או סכנה – יופעלו מייד כל המנגנונים להשרדות ושמירה על הגוף.או לדוגמה במצב פעילות גופנית רכיבה על אופניים – יופעלו כל המנגנונים כדי לעזור לגוף לשמר את החום, קצב הלב יואץ וכן הלאה..כאשר אנו מבצעים תרגול מסוג מסויים, העובד על גשר המוחות, אנו בעצם עוזרים למוח ליצור גשרים חדשים – המתבטאים בגוף הפיזי – ביצירת קשרים עיצביים חדשים, קשרים אלו, הם  המוליכים את גירויי העצב – ברמה הכימית – והחשמלית. ברגע שקשרים אלו נוצרים – אנחנו מסוגלים לבצע את הפעולה החדשה, שעד לפני רגעלא היינו מסוגלים לבצע, זאת אומרת – הגשרים החדשים שנוצרו – מייד מופעלים ומייד אנחנו משתכללים, והיכולת הפיזית – מחשבתית,וכן הקואורדינאטיבית, משתפרת בזמן אמת – מיידית.

לאנשים בעלי לקויות למידה שונות, בדרגות שונות, הקשיים הבאים ליידי ביטוי בחיי היום -יום, מקורם ב"חוסר  - התקשורת" העצביתבגשר המוחות. בעבודה על יצירת גשרים חדשים, ומעקפים עצביים בצורה עצמית של לימוד ותרגול, האדם משכלל את יכולתהמוח להתמודד עם מצבי חיים,  בכך שהוא מלמד את המוח את הגישה ליצירת מעקפים בצורה עקבית וקבועה, עצם הלימודוהתרגול יוצרים גישה נוחה למקום הזה שיודע לייצר קשרים חדשים. וכך גם משתכללות היכולות באופן הדרגתי, בנינוחות ומתוך מקום שקט, ורגוע.

סוג כזה של תרגול הוא לדוגמא : תיפוף על הגוף,נגינה בפסנתר, תופים או כל כלי אחר – המפעלי את שתי הידיים באופן שונה,זאת אומרת כל כלי המחייב כל יד או רגל לעשות פעולה אחרת – באותו זמן.בתיפוף על גוף יש דגש על מוטוריקה גסה יותר מאשר נגינה על כלי, בנגינה על כלי – יש הפרדה ברורה של האצבעות בין אם זה על מיתר או קליד, לחצן – בכלי נשיפה.בתיפוף על גוף, כמו גם תופים, יש הפרדת איברים יותר "גסה" המפרידה בין הידיים – לרגליים.

היתרון בתיפוף על גוף – בזה שהוא עובד ישירות עם מגע עדין על גוף המתרגל. והמתרגל יכול בעצמו להחליט על עוצמת התפיפה – כך שהיא תהיה נעימה גם לגוף וגם ליד המתופפת. אם כן – בתיפוף על גוף אנו עובדים על הפרדת איברים, גפיים עליונים ותחתונים – ידיים ורגליים,וכך גשר המוחות משתכלל ברמה "הגלובאלית" של האיבר, לעומת נגינה של אצבעות – המשפרת את הפרדת האצבעות בכף היד.

היתרון בזה  – בדרך העבודה הזו -  מאפשרת עבודה עם קבוצה של אנשים, וכן מאפשר עבודה עם גילאים יחסית צעירים של ילדים, ילדים מאוד מתחברים לקטע של הקצב והתיפוף על גוף בקבוצה – כי זה עובד ברמה הגלובאלית של האיברים,נוצרת  מנגינת קצב קבוצתית,  והחלל המהדהד בהרמוניה בקצב הגוף.לתיפוף על גוף – יש גם יתרון נוסף: קשת הגוונים של סוג הצליל אשר אפשר להפיק על ידי חלקים אחרים של הגוףכמו לדוגמא בעזרת הפה,  וכן הפקה קולית – ושירה, היכולות להצטרף בו זמנית למנגינת התיפוף בצורה טבעית ומהנה. עבודה מסוג זה בשכבות – תפקידי ידיים רגליים, ותפקיד שירה המבוצעות בו זמנית על ידי אותו אדם, עובדות כמובןברמת מורכבות וקושי גבוהות יותר, ולכן גם משפרות בצורה ניכרת את חבור גשר המוחות.

בני נוער אשר עמם בעקר עבדתי בסדנאות מתמשכות של 10 מפגשים ויותר, דיווחו על עלייה ביכולת הריכוז קשב,כן בשיפור ניכר בדימוי העצמי, וחוו צמיחה אישית – בעקבות חוויית ההצלחה שחוו בסדנה, שהביאה להעצמה אישית, וגילוי כוחות הנפש החבויים בהם.במאמר – למה לעבוד על גשר מוחות, יובאו כמה סיבות טובות – כדי להתחיל לתרגל.

בברכה אוריה דהישראלי

Email: oryadi@gmail.com

www.BeDaBeat.com

 

אוריה דהישראלי – אמנית יוצרת רב תחומית, מוזיקאית, רקדנית ומתופפת, העוסקת בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לצמיחה והתפתחות אישית בקצב, המעלה נושאים של דימוי עצמי, והתמודדות במצבי חיים, תוך כדי עבודה עם  קצב –בתיפוף גוף וקול,לילדים נוער ומבוגרים. אבני הדרך אשר הניחה ביסודות  - כוללות  נגינה, שירה, ריקוד,תיפוף אפריקאי, תיפוף גוף, וקצב על כל מרכיביו, והשפעותיו האתניות – תרבותיות, ממדינות העולם השונות.  


email: oryadi@gmail.com


http://bedabeat.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב