דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת הבריאות בקריסה 

מאת    [ 16/06/2010 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2266 פעמים ]

תמונה עגומה של ירידה דרמטית במספר הרופאים הצעירים ושל רופאים הנוטשים את הרפואה הציבורית לטובת הרפואה הפרטית, הוצגה היום במסגרת כינוס חירום בכנסת שדן בנושא המשבר ברפואה בישראל.

את הכנס יזמו ח"כ ד"ר רחל אדטו וההסתדרות הרפואית, על רקע דיוני תקציב 2011-2012, על מנת להתריע על המשבר החמור בו ניצבים בתי החולים בישראל ועל הצורך הדחוף בתוספת תקנים אשר נשארו ללא שינוי ב-30 השנים האחרונות.

ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל בית החולים וולפסון, הציג נתונים אודות המחסור ברופאים: "מאז 1992 בולטת הירידה בשיעור הרופאים ובעיקר בקרב רופאים צעירים שכיום עומדת על פחות מ-0.4 ל-1000 איש לעומת שיעור הגבוה מ- 0.65 נכון לשנת 92" אומר ד"ר ברלוביץ' "כיום יש כ-3.5 רופאים לכל 1000 איש ובהתאם למגמה הנוכחית, בשנת 2020 מספר הרופאים ירד ל-2.73. גם שיעור המתמחים יורד באופן מתמיד, מ-0.11 מתמחים חדשים נכון לשנת 1999, הגענו לשיעור של 0.08 נכון לשנת 2008. ברפואה פנימית למשל, מ-200 מתמחים חדשים בשנת 2000 ירד מספרם לפחות מ- 140 בשנת 2008".

"מערכת הבריאות הציבורית במדינת ישראל הינה מערכת בקריסה" אמרה ח"כ אדטו "חובה להגדיל את מסגרת התקציב על מנת לאפשר תוספת מיטות אשפוז, תשתיות ותקני רופאים, זאת על מנת שלא נדרדר למצב המאפיין מדינות העולם השלישי."

ונראה כי אנחנו בהחלט בדרך. יו"ר איגוד המרדימים פרופ' עזריאל פרל אמר כי "המדינות העניות ביותר במזרח אירופה נמצאות במצב מתקדם מאיתנו מבחינת תקנים. בעוד שבמדינה מתוקנת ישנם 18 תקני מרדימים למאה אלף איש בישראל ישנם 6. יש לנו בתי חולים מפוארים, אך מבחינת הגירת רופאים למערב אנו דומים יותר למזרח אירופה". פרופ' פרל אמר שכאשר הוא מציג את הנתונים ברחבי העולם, מסתכלים עליו ברחמים.

ד"ר חזי לוי, ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, מסביר כי בין היתר, הסיבות למשבר הן הירידה בעלייה לארץ והנגיסה של רופאים מהמערכת הציבורית למערכת הפרטית "במקביל הורדנו את התמותה, הארכנו את תוחלת החיים ובכך העלנו את הביקוש לרפואה" הוא מוסיף. לדבריו נערכים כיום דיונים לגבי האפשרות להאריך את גיל הפרישה של רופאים.

אין ספק שהנפגעים המרכזיים הם החולים. "פעם כירורג היה כטייס, כאשר מי שלא עמד בדרישות הכי גבוהות פשוט לא התקבל, אולם עם הזמן שחלף כך גם האיכות, כיום למעטים שבאים אומרים ברוך הבא" אמר ד"ר ריקרדו אלפסי, יו"ר האיגוד לכירורגיה.

ח"כ דב חנין הציע שתגובש קבוצה של חברי כנסת שתידבר עם האוצר בסוגיה לקראת תקציב 2011. ח"כ פרופ' אריה אלדד אמר שאם המצב לא ישתפר יש לעגן בחקיקה את מספר מיטות האשפוז כך שיקביל לחציון המיטות במדינות האיחוד האירופאי".

באדיבות אתר כמוני- חברים לבריאות הרשת החברתית הקהילתית הראשונה בעולם בשפה העברית המיועדת לחולים כרוניים, לבני המשפחה ואחרים. הרשת החברתית היחידה המשלבת מידע רפואי מקצועי עדכני ואיכותי. פורום בריאות


סוכרת|מחלות לב|כאב כרוני|השמנת יתר|שבץ מוחי|לחץ דם כליות|הפרעות אכילה|טרשת נפוצה|נפגעי חוט שדרה|ריאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב