דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3133 פעמים ]

 

תמ"א 38 הינה תכנית מתאר ארצית אשר אושרה ע"י הממשלה באפריל 2005 ,לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה.

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית (תמ"א) לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.במידה ואתם גרים בבניין שקיבל היתר בנייה לפני שנת 1975 ושאינו עומד בתקן 443 לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה אז יש לכם הזדמנות לחדש את הבניין, להגדיל את שטח הדירה לשפץ את הלובי ,להוסיף מעלית ולהעלות את ערך הנכס, ללא הוצאה כספית מצדם.

המדינה יזמה את תכנית תמ"א 38 בכדאי לגרום לבעלי דירות אשר מחזיקים דירות בבניינים שאינם עמידים כרגע בפני רעידות אדמה לשפץ ולחזק את הבניין כדי להכין אותו לשעת חירום ולהגן על חיי אדם ורכוש בזמן רעידת אדמה קטלנית אשר לדעת מומחים מתכננת לבוא ב 10 שנים הקרובות. מכיוון שהשיפוצים כרוכים בהוצאה כספית ניכרת, המדינה כללה תמריץ משמעותי – היתרים לתוספות בניה, הקלות מס ופטורים. מכיוון שככלל עבודת החיזוק דורשת מומחיות וניסיון מקצועי ומנהלתי, מדובר בהשקעה כספית כבדה מאוד לדיירים. אולם, החברה הישראלית להשבחת מבנים מציעה לדיירים עסקת חליפין – ביצוע כל תהליך המימוש מא' ועד ת' ללא אף הוצאה כספית של הדיירים, תמורת הזכויות על תוספות הבנייה על גג הבניין. משמע, מבלי להשקיע פרוטה הדיירים מקבלים שיפוץ כולל של הבניין,הוספת מעלית,שיפוץ כללי ללובי , וכן הגדלת שטח הדירה עצמה באמצעות הוספת ממ"ד שמשמש כחדר נוסף או הוספת מרפסת שמש, דבר שמעלה את ערך הדירה בין 23%-30%.

 

למימוש התמ"א זכאים בעלי  הדיירות שגרים בניינים הגבוהים משתי קומות, ששטחם גדול מ-400 מ"ר, ושניבנו לפי היתר בניה שהוצא לפני 1 בינואר 1980. אם הבניין שלכם עומד בתנאים אלה, ומעל 66% מבעלי הדירות מעוניינים במימוש, ניתן לפתוח בתהליך.

 

במסגרת המימוש, ובכפוף לתנאי המבנה ודרישות הרשות המקומית, ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

1. חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה -שזהו מבחינתנו הדבר החשוב ביותר
2. הרחבת הדירה עד 25 מ"ר לדירה
3. הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) או קומתי
4. הוספת מרפסת שמש
5. הוספת מעלית
6. שיפוץ חזית הבניין
7. חידוש תשתיות
8. שיפוץ חדר המדרגות והוספת לובי מהודר

ניכר שמכלול הפעולות האלו מביאות להעלאת ערך הדירה, ובמסגרת התמריצים הכלולים בתמ"א 38, החוק אשר בא לקראת הדיירים מגדיל ומעניק הקלות מס. כאשר את מוכרים נכס שערכו עלה בזכות מימוש התמ"א, החוק פוטר אתכם ממס שבח, ובנוסף היטל ההשבחה מופחת.

 

מימוש תמ"א 38 הוא פרויקט בסדר גודל נרחב אשר מצריך תחומי מומחיות רחבים. החברה הישראלית להשבחת מבנים מחזיקה צוות מקצועי של מומחי תמ"א הכולל מהנדסים, אדריכלים, קבלני ביצוע, עורכי דין וחשבונאים בעלי ניסיון רב במימוש תמ"א 38 החל מהפן הבירוקרטי והפיננסי, דרך עבודת הבנייה ועד הפן העיצובי, אשר מכסים את מגוון הצרכים של הפרויקט ועושים זאת תוך שיתוף פעולה מלא כדי להגיע למרב היעילות, הבטיחות והנוחות .

 

אחריות לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה הינה של בעלי הדירות. באופן עקרוני, יכולים בעלי דירות בבתים משותפים לממן את חיזוק הבניין מכספם הפרטי. אך תמ"א 38 מציעה, כאמור, פתרון למימון החיזוק ללא כל עלות מצד הדיירים . אם נבנות דירות חדשות מכוח התמ"א, הדירות האלה יהיו בבעלות כלל בעלי הדירות הקודמים וההכנסות ממכירותיהן יתחלקו ביניהם. בפועל, יש להניח שמרבית הבתים שבהם ייבנו דירות חדשות יחוזקו על ידי התקשרות הדיירים עם יזם חיצוני. יזם זה יכול להיות אחראי על הצדדים החוקיים והסטטוטוריים, כמו קבלת הסכמת הדיירים, הכנת בקשה להיתר בניה, קבלת היתר בנייה מאת הוועדות המקומית לתכנון ובנייה. הוא יכול להיות אחראי גם על הבנייה בפועל ולממן אותה. בתמורה לכך, הוא מקבל מהבעלי הדירות את הדירות החדשות שבנה מכוח התמ"א.

היתרון המרכזי של התקשרות עם יזם כגון :החברה הישראלית להשבחת מבנים בע"מ כזה הוא מימוני: בעלי הדירות אינם צריכים לשלם מכספם על הבניה 

 

אנו מבטיחים שלקוחותינו יקבלו את ההצעה האטרקטיבית , המקצועית והטובה ביותר למימוש זכויות התמ"א 38 שלכם.

המוטו המקצועי שלנו הוא שפרויקט לחיזוק מבנים כנגד רעידת אדמה (תמ"א 38 ) יכול להתבצע בצורה מושלמת אך ורק תוך מתן שירות אישי ושיתוף פעולה מלא עם הדיירים לאורך כל הדרך, ותוך הקפדה על בחירת אנשי מקצוע מנוסים, אמינים ומומחים בתחום התמ"א.

 

 

 

 

 

החברה הישראלית להשבחת מבנים בע"מ ,המומחים לתמא 38 בישראל אנו בחברה הישראלית להשבחת מבנים מביאים את הניסיון המקצועי שלנו, הקשרים, הידע והמימון הכספי על מנת להבנות לכם עתיד חדש בסביבת המגורים. החברה הוקמה לשם מתן מענה מהיר ומקצועי לחיזוק המבנים ובו בזמן להבטיח כי אתם הדיירים תקבלו את ההצעה האטרקטיבית ביותר מאיתנו למימוש זכויות התמ"א 38 שלכם. צרו קשר עוד היום למימוש התכנית בבניינכם.  http://www.israel38.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב