טיולים מאורגנים ורונה, אגם גרדה, ונציה איטליה - חוויות טיולים מאורגנים

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 5696 פעמים ]

טיולים מאורגנים לורונה מתחילים בשדה התעופה בן גוריון והמראה לצפון איטליה. לאחר הנחיתה יצאנו לביקור בעיר שיותר מכל מסמלת את הזוגיות והאהבה, הלא היא ורונה, עירם של רומיאו ויוליה. התרשמנו מה"ארנה" – האמפיתאטרון הרומי המפורסם בו מתקיימים עד היום פסטיבלי מוסיקה ואופרה ידועים. טיילנו במדרחוב השוקק בו חנויות מותגים רבות של מיטב המעצבים האיטלקיים הידועים, המשכנו בדרכנו אל מרפסת האוהבים המפורסמת, בחצר הבית של יוליה, ובה פסלה של "יוליה". כך מתחילים טיולים מאורגנים לורונה .

למחרת התחלנו את היום בביקור בעיר ויצ'נזה, עירו של הארכיטקט, פאלדיו. טיילנו בעיר המרשימה ונהננו ממראה המיבנים, הארמונות והכנסיות שמרביתם תוכננו ע"י הארכיטקט הידוע. המשכנו במאורגן לבירת משקה ה"גראפה", באסנו דל גראפה, ללמוד על תהליך הכנתו. משם המשכנו לפדובה, עיר אוניברסיטאית מכובדת ותוססת, על כיכרותיה המפוארות, בה התקיימה קהילה יהודית משגשגת. טיילנו בכיכר המרכזית וראינו את מבני האדריכלות המעניינים של העיר.

היום השלישי בטיול המאורגן היה יום חופשי, המעוניינים יכלו (בתשלום) לצאת ליום טיול להרי הדולומיטים – יופי פראי של הרים נישאים ופסגות מושלגות. אגמים כחולים ויערות ירוקים, עמקים ומעברי הרים, כרי דשא ועיירות ציוריות עם בתי עץ עטורי פרחים.

למחרת הטיול המאורגן הגיע ליום קסום המיוחד. חוויה לחופו של אגם גרדה, הגדול באגמי איטליה. פנינת טבע חבויה בין הרים. נסענו לעיירת היין בורדולינו, השוכנת בלב אזור כפרי לחוף האגם. שוטטנו על הטיילת ונהננו מאווירת נופש קסומה. המשכנו בנסיעה לאורך הגדה אל מלצ'סינה, עיירה יפיפיה שנשתמרה כאבן חן בין חומות העיר. עם רחובות ציורים, טיילנו בסימטאות בין חנויות מזכרות ומוצרי עור, בתי קפה ובתי אוכל איטלקים. התרשמנו מיופיו של האזור הקסום תוך הקפה מלאה של האגם לאורך הגדה.

ביום החמישי של טיול מאורגן לאיטליה בקרנו באגם קומו, אחד היפים שבאגמי איטליה, ובעיר קומו שנתנה לאגם את שמו. בקרנו באנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם השניה, וטיילנו בעיר המענינת. המשכנו למילנו- העיר הגדולה של צפון איטליה. ראינו את הדואומו - הקתדרלה העצומה והמרשימה, בעלת החזית המפוארת, פאר הארכיטקטורה הגותית, את בית האופרה המפורסם לה סקאלה, את הגלריה ע"ש ויטוריו עמנואל.

היום השישי לטיול המאורגן באיטליה היה יום חופשי להשלמת סיורים עצמאיים או קניות. המעוניינים יכלו לצאת (בתשלום) ליום טיול לונציה הקסומה, העיר שהיתה מלכת הים האדריאטי. בקרנו בגטו היהודי הראשון בעולם, עברנו על יד גשר האנחות, המשכנו לכיכר סן מרקו המפורסמת, המוקפת בתי קפה אלגנטים ובה יונים לרוב, ראינו את ארמון הדוג'ים המפואר. שיט מרענן בלגונה הכחולה אל אחד מהמקומות המיוחדים של ונציה, אי הדיגים והתחרה הציורי בוראנו. ראינו את בתיו הציבעוניים. טיילנו בין חנויות המזכרות והסימטאות הפנימיות והתמזגנו עם הקולות והריחות המקומיים.

ביום האחרון של טיול מאורגן לאיטליה בקרנו במנטובה - עיירה יפיפה היושבת בין שלושה אגמים. שוטטנו במדרחוב היפה ובקרנו בקתדרלה אשר על פי המסורת, טיפה מדמו של ישו נמצאת מתחת למזבח הכנסייה. ולקינוח לא פסחנו על העיירה המקסימה, סירמיונה, עיר ימי ביניים עתיקה הממוקמת על לשון יבשה, שהפכה לעיירת קיט ציורית ומרהיבה עם רחובות קטנים, בתי קפה וחנויות יפות. שוטטנו בין סמטאותיה העתיקות ונהננו מהאווירה הפסטורלית האופינית. בתום הסיור הועברנו לנמל התעופה של ורונה וטיסה חזרה לישראל. כמה טוב שיש טיולים מאורגנים לורונה איטליה .