דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום - אז והיום 

מאת    [ 13/06/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1952 פעמים ]

עד לפני 10 שנים היינו מצלמים במצלמות פילים רגילות. לוקחים את המצלמה המשפחתית מהארון של אבא, קונים פילים של 24 או 32 תמונות (משתדלים של 400 אסא) ויוצאים לטיול השנתי שמחים ומאושרים. כל תמונה נבחרה בקפידה רבה כדי לא לבזבז את הפילים ומעולם לא צולמה אותה תמונה פעמיים ליתר ביטחון. בדרך כלל אחרי טיול או שניים נשאר מספר בודד של תמונות אותן מצלמים בבית וגם אז דואגים להעמדה טובה כדי להרוויח עוד תמונה על הדרך.


ביום שישי בבוקר הולכים לחנות צילום, פוטו משהו ונותנים את התמונות לפיתוח. שעה או שעתיים, תלוי איפה מפתחים, עוברים בהתרגשות רבה ובציפייה לקראת התמונות שיצאו. כשאוספים את התמונות מפיתוח תמיד יש הפתעה נעימה של תמונות ששכחת שצילמת ויצאו טובות ומידה מסוימת של אכזבה כאשר תמונות שציפת לראות, נשרפו, או יצאו חתוכות או מכל סיבה אחרת לא עמדו בציפיות.
אחרי 10 דקות של דפדוף בתמונות, עוד בחנות הצילום, קונים אלבום תמונות ורצים הביתה לסדר את התמונות ולרשום ליד כל תמונה את המיקום בו היא צולמה,  התאריך ומי מצולם בה. באלבום מסתכלים עוד פעם או פעמיים כדי ליהנות מהתמונות ואז מכנסים לארון התמונות לפנתיאון המשפחתי.


המצב היום שונה לגמרי. מאז חדירתן של המצלמות הדיגיטליות, מושגים כמו אסא, פילים ופיתוח נעלמו מהעולם. בשנים הראשונות עוד היו התומכים של המצלמות מהדור הקודם טוענים כי האיכות שונה ושלא ניתן לחקות צילום שנעשה מעדשה זו או אחרת. עכשיו כל זב חותם הוא בעלים של מצלמה דיגיטלית וניתן לצלם בה כל תמונה אינספור פעמים עד שהיא יוצאת בדיוק כמו שציפינו. על הדרך מרוויחים כמה תמונות שלא חשבנו עליהן מראש אבל יצאו טובות מידי מכדי למחוק.

הבעיה היחידה שנותרה בעיניה היא פיתוח התמונות. אמנם השימוש בתמונה נעשה רב תכליתי, ואת התמונות אנו שולחים מאחד לשני באמצעות האי מייל ברשת האינטרנט, מעלים אותן לפייסבוק, הופכים אותן לתמונות שולחן עבודה על המחשב אבל מעטים מאיתנו מפתחים את התמונות על גבי נייר צילום ומסדרים באלבומים. החיסרון הבולט הוא שכשהמחשב כבוי לא ניתן לדפדף בתמונות – מחד גיסא עם התפתחות הטכנולוגיה של הלפטופים והאייפד המחשב פתוח ונגיש לנו כל הזמן מאידך דור של אנשים בגילאי 60 פלוס לא מיודדים עם הטכנולוגיה ונאלצים להתרפק על תמונות העבר בלבד.


ההמצאה הגאונית שפשטה בתחום כאש בשדה קוצים היא פיתוח ספר תמונות דיגיטלי או אלבום תמונות דיגיטלי. באופן הזה כל אחד יכול לעצב אלבום עם התמונות שלו בסדר שהוא רוצה, בזויות הרצויות וכו' ולהדפיס אותו במספר רב של עותקים. ככה לדוגמא אפשר להכין אלבום תמונות לסבא של כל הנכדים והנינים שהוא יכול להניח על השולחן ולדפדף בו עם עצמו או להשוויץ לחברים כל זמן שהוא חפץ בכך, וגם להדפיס מספר עותקים כך שלכל נכד יש מזכרת מסבא.

קידום אתרים, כתיבת מאמרים וניהול תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב