דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קביעת הסדרי ראיה להורה הלא משמורן במסגרת ניהול הליך גירושין 

מאת    [ 12/06/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1912 פעמים ]

במצב דברים בו בני זוג פנו להליך של גירושין, אשר במסגרתו היה עליהם לפרק תא משפחתי הכולל בתוכו ילדים משותפים, הרי שלאחר שהצדדים יקבעו למי תהא נתונה משמורת הילדים המשותפים יהא עליהם לקבוע מנגנון של הסדרי ראיה בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים.

ודוק, הנושא של קביעת מנגנון הסדרי ראיה, בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים, הנו אחד הנושאים הכרוכים מעצם טיבעם וטיבם בהליך של גירושין.

הסדרי ראיה, הנם הסדרים אשר נקבעים בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים כאמור, והרציונאל העומד מאחורי הקביעות בדבר אותם הסדרי ראיה הנו, לשמר מערכת יחסים תקינה, יציבה ובטוחה בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים.

רציונאל נוסף, העומד מאחורי קביעת הסדרי ראיה, הנו מתן אפשרות להורה המשמורן, אשר מלוא הנטל של גידול הילדים המשותפים, מונח על כתפיו, לפנות זמן גם לענייניו האישיים.

במצב דברים בו, נקבעו להורה הלא משמורן ולילדים המשותפים, מסגרת מסודרת של הסדרי ראיה, הרי שמסגרת זו, תוביל למזעור נזקי הילדים המשותפים אשר נגרמים כתוצאה מפירוק התא המשפחתי, ותסייע בשמירת מערכת יחסים יציבה ובטוחה בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים.

ברמת העיקרון, במצב דברים בו יש לקבוע מסגרת של הסדר ראיה בין ההורה הלא משמורן לילד אשר גילו עונה להגדרה של חזקת הגיל הרך, הרי שהמגמה היא לא לקבוע הסדרי ראיה הכוללים לינה, היות ובגיל זה הילד זקוק לשהות רבה במחיצת אימו, אשר לרוב היא זו אשר מקנה לילדים את הביטחון בשלבי ההתפתחות הראשונים שלהם.

בבואם של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים לפסוק בדבר מסגרת הסדרי ראיה בין הורה לא משמורן לבין ילדיו (ללא קשר לקביעת גובה דמי מזונות), יקבלו הם סיוע של פקידת סעד אשר תנסח תסקיר בדבר מערכת היחסים בין ההורה הלא משמורן לבין ההורה המשמורן ולבין הילדים המשותפים, ואשר במסגרתו תינתן המלצה על לוח הסדרי ראיה מתאים ונכון בנסיבות העניין.

יובהר כי, ניתן אף להסדיר מסגרת של הסדרי ראיה בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים באמצעות חתימה על הסכם גירושין כולל.

ברמה העקרונית המגמה הנהוגה הנה לקבוע, הסדרי ראיה בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים המשותפים, אשר כוללים שני מפגשים של כמה שעות בשבוע, וכן לינה בסופ"ש אחת לשבועיים. כן, קיימת מגמה לקבוע, הסדרי ראיה בחופשים ובחגים.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב