דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם בשמחה? סיפור מחזק עם תובנות 

מאת    [ 08/06/2010 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 3821 פעמים ]

סיפור מחזק ששמעתי לפני יומיים, כך מספר לי חבר:


"לפני כמה שנים נולד לי בן, בשעה טובה ומוצלחת. כידוע, יש להתארגן במהירות למסיבת הברית, החל בשחרור האמא והתינוק מבית החולים כל ההתארגנות, הזמנת האורחים, סגירת האולם, סנדק ומוהל, ומה לא. אני רציתי שיהיה לי רב מאוד מסוים כסנדק. הרב הסכים, בתנאי שהמוהל יהיה מישהו מסוים. הסכמתי.התארגנו לקראת הברית, הזמן טס והלחץ עולה...ביום האחרון אני עדיין עם הילדות במספרה, השעה מתקרבת, והלחץ עולה, כמעט יצא מהאזניים. הרגשתי שאני עומד להתפוצץ מלחץ. ואז לפתע הטלפון מצלצל. זה היה המוהל. הוא שאל אותי בקול רגוע שלום! מה שלומך? אמרתי לו במהירות - ברוך ה'.אתם מאורגנים? שאל, והשבתי: "יהיה בסדר". מה עם האוכל, הכל מוכן באולם? הוא שאל; ולא הבנתי - מה הוא רוצה ממני? אוכל? מי חושב עכשיו על אוכל???? אולם הייתי מנומס והשבתי לו שהכל בסדר. והברית - הוא שאל - באותה שעה? השבתי לו כן. והסנדק זה אותו רב? הוא לא הפסיק לשאול, ואני כבר עמדתי לאבד את הסבלנות. ואז הוא שאל -"ואתה - בשמחה???" לא הבנתי. "מה?" שאלתי? ואז הוא חזר על השאלה: "ואתה - - - בשמחה?!?!" 

ואז הבנתי - - - מה אני עומד לעשות עכשיו? לחגוג ברית מילה של הבן שלי! זה אמור להיות אירוע משמח! זה אמור להיות כיף! כמה שנים אנשים מחכים לילד? כמה זוכים לחגוג ברית? ואני זכיתי! אז איך זה שאני לא שמח? ואז, ברגע אחד החלטתי - למרות הלחץ, למרות שאני מאחר, אני לא אתן לאף אחד להרוס לי את השמחה הזאת! ומאותו הרגע שיניתי פאזה לחלוטין, נרגעתי, והאירוע יצא מדהים". עד כאן הסיפור.

הסיפור הזה מעלה מספר תובנות, ודאי תהיינה לכם יותר תובנות מאשר לי. אני אשתף אתכם בשלוש מהן.

תובנה ראשונה: "חומוס עושים באהבה או שלא עושים בכלל" אני ממש מחובר לרעיון הזה ומנסה תמיד ליישם אותו. אם אתה עושה משהו - עשה אותו באהבה, ברצון, בשמחה, לא כמי שכפאו שד. ואם יש דברים שאתה מוכרח לעשות, אז "קח את הבאסה בסבבה" (אלא אם כן מדובר בדברים רעים ואין מנוס, אז כמובן נוהגים אחרת). ואם אתה לא עושה מאהבה ושמחה - אל תעשה. לדוגמה: רעייתך רוצה לנסוע איתך לסוף שבוע, ולא בא לך. היא נורא רוצה. אז אתה רומז לה שזה לא כל כך נראה לך, אבל היא לא מבינה את הרמז, מכיוון שהיא מאוד מאוד רוצה. ואתה לא רוצה להרוס לה, אבל מצד שני אתה גם לא רוצה ללכת. מה תעשה? יש שלוש אפשרויות. רוב האנשים בוחרים את האפשרות הגרועה מכולם - הם הולכים איתה אבל "עושים פרצופים". האמינו לי - לא שווה את המאמץ! או שתלכו ותשמחו עם כל הלב, או שתעמדו על כך שלא מתאים לכם, אין מצב רוח וכו', ולא תלכו, אלא תדחו את זה לפעם אחרת ותפצו את האישה במשהו אחר. ככה היא גם תדע ותפנים שזה לא מתאים לכם ואולי תציע בעצמה הצעה חלופית ושניכם תהיו מרוצים. הדבר הזה נכון גם לגבי טובות שעושים לאחרים. אם אתה עושה טובה - עשה אותה מאהבה. אנשים לא יעריכו טובה שאתה עושה תוך החמצת פנים.


תובנה שניה: אדם יכול להתהפך בקלות זה פשוט מדהים לראות לעתים כיצד אדם מסוגל להתהפך בקלות מקצה אחד לקצה שני. הכל נמצא בראש. הרי הלחץ הוא אותו לחץ, השמחה היא אותה שמחה, האיחור הוא אותו איחור. אז איך זה שהכל התהפך? הדבר מזכיר לי דוגמה שקראתי בספרו של הרב שמואל יניב: מוכר תפוחים עומד בדוכן שלו. ילדים מסתובבים ומפריעים והוא מתמלא זעם וכועס עליהם. באמת. והינה, שניה לאחר מכן מגיעה לקוחה ומתעניינת בתפוחים, והינה המוכר נהפך בשניה אחת, לאדם אדיב ושמח ומציע לה את הסחורה במאור פנים. גם אנו - לעתים נמצאים בכעס או לחץ צריכים לדעת שהכל יכול להתהפך בשניה אחת, אם נרצה. וגם כאן הדוגמה הקלאסית היא בזוגיות. לעתים זוג נמצא במריבה טפשית וכל אחד כועס על השני, והינה הוא, או היא "בא לקראת" ותוך שניה מכועסים ועצבנים הם הפכו לאוהכים ושמחים. הרי זה ממש פלא! צריך לזכור זאת לריב הבא...


תובנה שלישית: ערכה של מילה טובה אין ספק שזה פלא גדול, עד כמה מילה אחת קטנה יכולה להפוך בן אדם. השאלה הפשוטה "אתה בשמחה??" פשוט היכתה בחבר ונתנה לו להבין מה שהיה חייב להבין קודם לכן. מילה אחת. מהפך גדול. בדיוק באותה מידה, מילה אחת עלולה להחיות ולעתים גם להרוג! בת הזוג מסתדרת, להיות יפה לבן זוגה, שעה מול המראה, מתלבטת, מתלבשת, מתאפרת, מחליפה בגדים וכו' עד שהיה יפה עבורו. או אם תרצו - כל היום עמדה במטבח על מנת להכין לבן זוגה מאכלים שהוא אוהב. או, אם תרצו, כבר שבוע שלם הוא מחפש לה מתנה יפה, וגם עמל על שיר יפה - כל אלה והמאמץ הזה, לא שווים מאומה, בלי מילה אחת קטנה של הוקרה. לפעמים אפילו מבע פנים של זלזול עלול להפיל את בן הזוג. וכך בעבודה ובכל מקום אחר. ערכה של מילה טובה!

ד"ר שי שגב, עו"ד ונוטריון - ייעוץ משפטי, מקרקעין, ירושות, חברות, משפט מסחרי מרצה במשפטים ובתחומים נוספים מעביר סדנאות בתחומים: זוגיות, חינוך, העצמה אישית לתגובות / שאלות: dr.shay.segev@gmail.com לבלוג שלי: http://segevlaw.blogspot.com/ לאתר שאלות ותשובות בפייסבוק: http://www.facebook.com/pages/rq-slh-qtnh-slwt-msptywt-lwd-dr-sy-sgb/126897020672108?v=info




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב