דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמילה מעישון 

מאת    [ 07/06/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2734 פעמים ]

גמילה מעישון היא איננה פעולה פשוטה, שכן , מדובר על אחת מההתמכרויות הקשות ביותר עבור האדם. הקושי שבגמילה נובע כתוצאה מכך שהתמכרות לסיגריות היא בעצם ההתמכרות כפולה, משום שהמעשן מתמכר הן ברמה הפיזית והן ברמה ההתנהגותית, ובעוד שהגוף מתנקה מהניקוטין תוך זמן קצר ,הרי שהגמילה מההרגל היא קשה הרבה יותר, ואנשים רבים מעידים על כך שעלולה לקחת זמן רב. ההתמכרות היא בעיקר לפעולה הפיזית, ולכן, בתהליך גמילה מעישון צריך לקחת זאת בחשבון, ולמצוא חלופות שונות לצורך ההתנהגותי.

שיטות גמילה מעישון

כיום ישנם פתרונות רבים עבור גמילה מעישון, כאשר בעוד שמדובר אכן על החלטה שמקורה בכח רצון, הרי שישנם אמצעים שונים אשר בהחלט מסייעים בתהליך הגמילה.

בין השיטות המוצעות כיום ניתן למצוא תחליפים לסיגריות. בשוק ניתן למצוא כיום רשימה ארוכה של תחליפים לסיגריות, ביניהם מסטיקים עם ניקוטין, סיגריות מפלסטיק, מדבקות ועוד, כאשר אחד מהמוצרים החדשניים שיש כיום בשוק זוהי סיגריה אשר מהווה פעולה חלופית, המאפשרת אף נשיפה של אוויר דמוי עשן.

אצלנו במרפאת "יחזק-אל" לרפואה משלימה, מוצעות מספר שיטות יעילות לגמילה מעישון:


    • סדנאות גמילה - קבוצות תמיכה אלה הם מרכזים אשר בהחלט יכולים לסייע בתהליך הגמילה מעישון, כאשר סדנאות הגמילה בדרך כללנערכות אחת לפרק זמן, סביר שבתחילה יהיה זה אחת לשבוע וירד בהדרגה,כאשר תחושת האחווה מסייעת באופן משמעותיבתהליך הגמילה.
    • דיקור סיני – דיקור במחטים הינו יעיל ביותר.המחט שבה אנו משתמשים סטרילית וחד-פעמית, מאוד דקה (כעובי השערה) וגמישהמאוד. הטיפול לא כרוך בכאב, אלא בעקצוץ קל בעת החדרת המחט.
    • תכנית אישית – זוהי השיטה היעילה ביותר! היאפותחה לאור היכרות ארוכת שנים עם נושא ההתמכרות לעישון. לאחר עבודה עםמתמכרים רבים הצלחתי ליצור שיטת גמילה ייחודית.

טיפים ממני להצלחה בתהליך גמילה מעישון:

ישנם כמה טיפים אשר יוכלו לסייע בתהליך הגמילה מעישון. ראשית, יש לאוורר את הבית ואת הרכב, כך שלא יהיה זכר לריחות של סיגריות. ריחות מעוררים בנו את הזיכרון, ולפחות בשלבים הראשונים, כדאי להמנע כמה שיותר מכל פעילות אשר תעורר בכם את הצורך שוב.

חשוב להצטייד בבקבוק מים, כך שבכל פעם שיעלה הרצון להדליק סיגריה, ניתן יהיה להעביר את הדחף בעזרת שתיית מים. לצד המים, כדאי להצטייד גם במסטיקים, שגם הם יוכלו לעזור להעביר את הדחף.

נסו לשנות הרגלים כמה שיותר, כך למשל, אם התרגלתם לעשן סיגריה יחד עם הקפה, הקטינו את צריכת כמויות הקפה, והחליפו אותו בתה. נסו לשנות את כל ההרגלים המתלווים לעישון סיגריה, כמו שיחות טלפון, עישון ברכב ועוד.

חשוב לזכור, גמילה מעישון הוא תהליך ארוך אשר מצריך עבודה קשה המלווה ברגעי משבר רבים, יחד עם זאת, חשוב לזכור שרגעי המשבר הם נקודתיים בלבד, וברגע שהדחף עובר, הרי שישנה תחושת הקלה משמעותית אשר מסייעת להמשיך להתאמץ.

איציק זילברשמידט - רפואה משלימה וגמילה מעישון. עוסק בתחום משנת 1996 לאחר לימודים של 4 שנים במכללה לרפואה משלימה בת"א - התמחות רפואה סינית עם השתלמויות רבות. המרפאה עוסקת בין השאר בטיפול בכאבי צוואר ובכאבי גב, ויטיליגו, CVA, טחורים, פריצת דיסק ואסתמה. למרפאה שני סניפים, בראשון לציון ובבאר שבע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב