דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג עסקי וחשיבותו לעסקים קטנים ובינוניים 

מאת    [ 30/05/2010 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 2798 פעמים ]

מהו מיתוג? מותג= מוצר+תג (באנגלית שם מסחרי = branding)   מיתוג הוא חלק מתהליך השיווק של עסק, מוצר או שירות. בתהליך המיתוג מעצבים את הסמלים החיצוניים המאפיינים עסק מוצר או שירות ומבדלים אותו. מיתוג גרפי כולל בתוכואת השם של העסק, הלוגו, הסלוגן, צבעים ופונטים כל אלה יחד יוצרים קו עיצובי.

מטרת המיתוג:

מטרת המיתוג העסקי היא יצירת שפה גרפית פרטית לעסק אשר תייחד ותבדל אותו משאר האחרים והמתחרים בתחום. המיתוג העסקי צריך להיות קליט ולדבר אל קהל היעד אותו העסק רוצה למשוך. מיתוג נכון יגרום לקהל היעד להתחבר למוצר או לשירות של העסק ולהעדיף אותו על פני אחרים. מותג חזק יהפוך להיות חלק מהתדמית האישיתשל לקוח שיבחר בו; הערכים שהמותג משדר כגון: רעננות, שובבות, יוקרה, אמינות, חדשנות - ישתלבו בתדמית הלקוח וישקפו את ייחודיותו. המיתוג ילווה את העסק בכל מוצרי הדפוס ואתר האינטמית

מדוע עסק קטן או בינוני צריך מיתוג?

בימינו כשהפרסום נמצא בכל פינה והחברות המובילות במשק משתמשות בפרסום ככלי נשק לצייד לקוחות, הלקוחות הפכו להיות מביני דבר בפרסום. ישנו מסר סמוי שככל שהפרסום והמיתוג העסקי מושקעים, יפים ומשדרים איכות כך המוצר והשירות טובים יותר.   זהו תהליך שנבנה במוחו של הלקוח ולכן אם עד לפני עשור עסק קטן שהיה לו מוצר או שירות טובים יכול היה להסתפק בהדפסת פלייר במדפסת הביתית ולתת לילד של השכן לעצב לו לוגו או ללכת לבית דפוס זול ולעשות לוגו בחטף מבלי להשקיע מחשבה וניתוח של קהל היעד הצליח ליצור חוג לקוחות, היום זה כבר לא יעבוד! 

לקוח שרוצה לקנות מוצר טוב יתייחס גם למוצרי הפרסום של אותו מוצר, מוצרי הפרסום צריכים לשדר לו חלק מהמאפיינים האיכותיים והחיוביים שיש במוצר. מיתוג עסקי חזק ישאיר את בית העסק בתודעת הקונה לאורך זמן, יעביר מסר חיובי, וייחרט בזיכרון הלקוח. לכן, כאשר אנו באים למתג בית עסק, נשים דגש על הייחודיות של העסק ומוצריו ועל הערכים החיוביים שהוא מבטא.

תהליך המיתוג:

קונספט פרסומי=רעיון שבא לידי ביטוי בפרסום בכדי לבנות מיתוג נכון יש צורך בבניית קונספט שיתאים לעסק. כאשר בונים קונספט לעסק צריך לקחת בחשבון מיהו קהל היעד הספציפי אליו העסק רוצה לפנות. לדוגמא: עסק של מכשירי חשמל עם מותגי יוקרה פונה בדרך כלל לקהל יעד אמיד יותר ולכן העיצוב הגרפי ומוצרי הפרסום יהיו כאלה שידברו לקהל היעד הזה.   לכל קהל יעד ישנה שפה אחרת המדברת אליו ולכן יש צורך להתאים את המיתוג לקהל היעד כדי לגרום לו להגיע, לכל פרסום ישנה מטרה שונה ויש צורך לבנות קונספט מתאים באופן אישי עבור כל עסק.

לדוגמא:קונדיטוריה שאופה עוגות מעוצבות אישית לאירועים כגון: ימי הולדת, חתונות, בר מצוות וכו` הפניה לקהל היעד שלה יהיה שונה לחלוטין מקונדטוריה שאופה עוגות ועוגיות לבתי קפה וכנסים ואירועים. הקונספט והמיתוג של שתי הקונדטוריות יראה אחרת בכדי להפעיל את קהל היעד ולגרום לו להפוך להיות הלקוח הבא.   אחת הבעיות של עסק קטן היא שלא פעם הוא "נופל בן הכיסאות" מכיוון שמחד אין לו מספיק תקציב לעבוד עם משרד פרסום ומצד שני, הגרפיקאים שיושבים בבתי דפוס אינם מבינים במיתוג עסק וגם אם עצבו גרפיקה יפה עבורו אין בה את החשיבה השיווקית והפרסומית אשר יגרמו ללקוחות להגיע אל העסק.  

לכן מי שיכול לתת מענה ללקוחות קטנים ובינוניים עם תקציב נמוך יחסית אך לעשות את העבודה בצורה מדויקת ונכונה הוא סטודיו לעיצוב גרפי שמתמחה במיתוג עסקי עם חשיבה שיווקית. 

כשאתם באים לבחור את הסטודיו שימתג לכם את העסק בדקו מספר דברים:

1. כמה שנות ניסיון יש למי שאתם עובדים מולו בסטודיו (לפעמים לבעל הסטודיו ניסיון נכבד אך לעובד שמולו אתם עובדים יש רק ניסיון של שנה בדיוק למעצב הגרפי מבית הדפוס)

2. כמה שנים הסטודיו קיים ומי הם לקוחותיו

3. בקשו לראות עבודות, לא על המחשב אלה עבודות פיסית כאלה שאתם יכולים לראות, לגעת לבדוק איכות.

4. בקשו לראות עבודות מיתוג ואת המוצרים הנלויום דהיינו שם, לוגו, סלוגן נוצר בסטודיו וגם המוצרים הנלווים שהופקו בו (כרטיס ביקור, ברושור, פולדר)

5. וודאו כי אתם עובדים באופן קבוע עם אותו מעצב כך שלא תועברו כל פעם להמשך עבודה עם מעצב אחר.

6. אל תתביישו לבקש המלצות או טלפון של ממליצים במידת הצורך.      

ניסיון של 13 שנה בתחום הפרסום והשיווק הסטודיו קיים 11 שנים ועד כה נהנו משרותיו מאות לקוחות נאמנים ומרוצים.   

בכל שאלה או תגובה אתם מוזמנים לפנות ישירות אלי נייד: 052-2531159, טל סטודיו: 077-5600464, פקס סטודיו: 077-5600465 אימייל:   iris@cyan-s.com אתר הבית: www.cyan-s.com

 

מיתוג נכון הוא חלק מההצלחה של העסק שלך! אל תתפשרו!

סטודיו סיאן - איריס חן  עיצוב ובניית אתרים | מיתוג עסקי | עיצוב ובנייית לוגו | יעוץ שיווקי | פרינט


עיצוב יחודי עם חשיבה שיווקית להצלחה שרואים אותה!


כנסו לאתר לראות עבודות ולקרוא המלצות ומאמרים נוספים


 www.cyan-s.com  - אתר הבית


סטודיו: 077-5600464 , נייד איריס: 052-2531159




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב