דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול עובדים 

מאת    [ 26/05/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 4053 פעמים ]

העובדים הם ליבו של כל ארגון, עסקי, פרטי או ציבורי. ניהול עובדים בארגון, אם קטן או גדול, וכן ניהול עובדים בעסק עצמאי, הוא עניין שצריך להתנהל באופן חכם וברגישות רבה, כי בסופו של דבר, העובדים הם אלו שאחראים על ההצלחה של הארגון. ניהול עובדים טוב יכול להוביל להעצמת המוטיבציה (הנעה) והתפוקה אצל העובדים בחברה ולכן זהו המפתח להצלחתו של הארגון. ניהול עובדים הוא אפקטיבי בעסק קטן כמו בחברה גדולה, ואין ארגון שלא יפיק תוצאות טובות מניהול נכון של עובדיו. על פי רוב, עובד מרוצה הוא עובד טוב יותר וחכמת ניהול עובדים היא בלעזור לעובד להרגיש מרוצה בעבודתו. כיצד גורמים לעובד לשביעות רצון בעבודתו – זו כבר האמנות של ניהול עובדים.

 

ללמוד לנהל עובדים

מנהלים זקוקים לידע מקצועי רלוונטי כדי לנהל את עובדיהם בצורה אפקטיבית שתשיג תוצאות. ידע בנושא ניהול עובדים ניתן לרכוש בלימודים אקדמאים מקיפים בתחום הניהול או משאבי אנוש, אך ישנם גם קורסים מקצועיים של ניהול עובדים, והם מיועדים למנהלים אשר מרגישים צורך לפתח את הפן הזה בעבודתם. כדי ליהנות מכוח האדם האיכותי בארגון, דרושים מנהלים היודעים לנהל את עובדיהם בצורה מושכלת ונכונה. ניהול עובדים הוא חלק מהתחום הרחב של משאבי אנוש, אך מנהלים רבים אינם באים מתחום משאבי אנוש ולכן יש צורך לפתח את כישורי הניהול שלהם באופן ספציפי בתחום ניהול עובדים. למרבה המזל, ניהול עובדים הוא תחום שניתן ללמוד ולפתח אצל כל מנהל, בתנאי שיהיה לנ"ל הרצון להגיע תוצאות המקסימאליות עם צוות עובדיו.

 

ניהול והנעת עובדים

כאשר מדובר בניהול עובדים אפקטיבי, הנעת עובדים היא שם המשחק. ישנן תיאוריות רבות כיצד יכול מנהל לגרום להנעת עובדיו, אם כי יש צורך להבין כיצד לשלב תיאוריות אלו וליישם אותן בפועל במצבים השונים. הנעת עובדים חשובה בארגון מכיוון שעובד בעל מוטיבציה נותן מאה אחוז מעצמו ואף יותר מזה, ונוטה להיות "ראש גדול" בעבודה, לעומתו עובד מחוסר מוטיבציה עלול להעכיר את האווירה בעבודה ולגרור איתו עובדים נוספים לתחושה אי שביעות הרצון, דבר שיכול להוריד את תפוקת העבודה בצוות כולו. החדרת מוטיבציה היא כלי ניהולי ראשון במעלה כדי להפיק את המרב מהעובדים ולהימנע מהתדרדרות למצב של חוסר שביעות רצון.

 


רגישות בניהול עובדים

כדי לנהל עובדים בצורה שתניע אותם להישגים טובים יותר ולהרגשת מימוש עצמי בעבודה, דרושה רגישות מה כלפי הצרכים האישיים והנפשיים של העובדים. לעיתים טיפוח הערך העצמי של העובד, שהוא הגורם הקובע בהרגשת החשיבות בעבודה, נעשה על ידי רגישות המנהל לדרכים בהם העובדים פתוחים לקבל את הערותיו הבונות וחיזוקים חיוביים מצדו. ישנם עובדים שרגילים לדיבור ישיר מצדו של המנהל וישנם כאלו שהתרבות שלהם הרגילה אותם לדיבור עקיף ומרומז, ועל המנהל להבדיל בגישות האפקטיביות בפניה לעובדים השונים.

המי"ל - המרכז הישראלי לניהול

אמיר כהן
קידום אתרים
חברת אי.קיי דיזיין
www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב