דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשמזג האוויר משתולל האלרגיה חוגגת 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 992   [ נצפה 3079 פעמים ]

בימים אלה אנו נפרדים מהחורף לטובת האביב, ומקווים שבקרוב מחלות החורף של ילדינו יהיו רק זיכרון רחוק. למרבה הצער, עונות המעבר והשינויים הקיצוניים במזג האוויר האופייניים לתקופה, מביאים איתם הפרעות בריאותיות נוספות. האביב הוא לא רק עונת הפריחה בטבע. גם בני האדם "פורחים" בתקופה זו. אלרגיות עם תופעות אופייניות של פריחה בעור, גרד ודמע בעיניים, כאבי ראש לא אופייניים וכמובן רגישויות של מערכת הנשימה עם נזלות, התקפי אסתמה, ושיעול. 
חלק רחב בציבור עדין אוחז בדעה כי אלרגיה היא סוג של גזירה משמיים, , תופעה לא נעימה, לפעמים מאד מטרידה, שצריך ללמוד לחיות איתה.
אמנם, חלק מהסובלים מאלרגיות יודעים מה מעורר את התופעות מהן הם סובלים. עם זאת, רוב הסובלים "אינם יודעים מה נפל עליהם" ומתמודדים עם המטרד על פי צורך. הגישה הנפוצה טוענת ש"כאשר יש לי אלרגיה אני הולך לרופא, לוקח אנטי היסטמין או משהו אחר.....  ובסוף זה עובר, עד הפעם הבאה...".

התייחסות דומה קיימת אצל הורים רבים לגבי תופעות אלרגיות אצל תינוקות וילדים. מידי יום אני שומעת משפטים כמו: "הילד מכוסה בפריחה מעצבנת ומגרדת ושום משחה לא עוזרת", "הילד כל הזמן מנוזל והרופא אמר שזו אלרגיה", "הילד חולני הוא נדבק מכל וירוס שמסתובב בשטח", "הילד הזה ממש לא רוצה לאכול כלום", "הילד משגע אותנו ולא ישן בלילות",  ועוד עשרות סיפורים, שלכאורה הם שונים לחלוטין. למעשה, לרוב התלונות הללו יש גורם עיקרי אחד והוא התגובה האלרגית לרגישויות  שונות של הילד היקר, הפרטי שלנו.                בתקופה זו של שינויי מזג אוויר קיצוניים, מבוגרים וילדים רבים סובלים מהחמרה בהתקפי האלרגיה. מחקר חדש שיצא באיטליה, מדבר על כך שככל שעונת המעבר ושינויי מזג האוויר הקיצוניים יהיו ממושכים יותר, תופעה נפוצה בשנים האחרונות, כך תקופת האבקנים תהייה ארוכה יותר ולכן יותר ויותר אנשים שיסבלו מאלרגיות.                   אז מהי בעצם התגובה האלרגית? תגובה אלרגית הינה תגובה קיצונית וחריפה של המערכת החיסונית לגורמים מגרים שונים (אלרגנים) אשר אליהם נחשף הגוף. החשיפה יכולה להיות בכל סוג של מגע. מגע פיסי על ידי משהו חיצוני, כימי - תזונתי באכילה ובשתייה או במגע עם חומרים הנשאפים במהלך הנשימה. מנסיוני האישי , בני האדם עלולים להיות רגישים לכל חומר איתו הם באים במגע.

בעיות אלרגיה הולכות ומחריפות בעשורים האחרונים, בעיקר בגלל חשיפה הולכת וגוברת לאלרגנים ולמגרים חדשים. אלרגנים המצויים במזון ובמים אותם אנו צורכים, כמו גם אלה המפוזרים באוויר אותו אנחנו נושמים. אלרגנים אלה הם בחלקם תוצרים של הרס מערכות סביבתיות, פגיעות אקולוגיות על ידי חומרים כימיים רבים ועוד, אשר הינם חלק מההתפתחות הטכנולוגית בעידן המודרני.  
על פי שיטת NAET, ( NAET-Nambudripad Allergy Elimination Techniques) אותה אני מיישמת בטיפול ברגישויות ובאלרגיות, קיים הסבר הגיוני ופשוט לתופעות שתוארו. לכל אדם, ילד או בוגר, ישנה סביבה אנרגטית, אלקטרו מגנטית, האופיינית לו. הדבר נכון גם לגבי כל החומרים בסביבתנו, גם להם סביבה אנרגטית .כאשר יש התאמה בין הסביבה האנרגטית של הגוף לזו של חומר חיצוני, אנו יכולים לקלוט את החומר וליהנות ממנו ומיתרונותיו. אך כאשר האנרגיה של החומר מנוגדת ומפריעה לסביבה האנרגטית של גופנו, המערכת החיסונית פועלת באופן מיידי לסלק את החומר המזוהה כמסוכן וכמפריע, ונוצרת פעולת דחייה הבאה לידי ביטוי בתופעה האלרגית.
כאשר אנו מדברים על הפרעות הנגרמות בגלל סביבות אנרגטיות בלתי מתאימות, אנו מדברים על הפרעה בזרימת האנרגיה בגוף. תפיסה זו היא תפיסת החיים של הרפואה המזרחית (סין, הודו) המתרכזת בזרימת האנרגיה במסלולים (12 המרידיאנים) המרושתים לאורך ולרוחב הגוף ומאפשרים מערך זרימת אנרגיה שוטפת ורציפה לאיברים. כאשר אין הפרעה בזרימה לאורך המרידיאנים אנו חיים ללא מחלות ומכאובים.

הצרות מתחילות כאשר נגרמת הפרעה ברצף הזרימה או בעוצמתה במסלול אחד או יותר. כמו בכל פקק תנועה גדול , נוצר לחץ רב השואף להשתחרר באזור החסימה. עומס יתר זה מתבטא בשלב ראשון בתחושת כאב. באם לא תשחרר החסימה במהירות וזרימת האנרגיה לא תחודש או תהיה איטית , תהפוך התופעה לכרונית ובחלק מן המקרים גם למחלה המתרחשת לאורך אותו מסלול אנרגיה פגוע. מחלה אשר תכלול גם פגיעה במערכת האיברים אשר מקבלים אספקת אנרגיה מאותו מסלול. 
כאשר אנחנו מתעלמים מגורמי הרגישות אנו מאפשרים קיומה של התגובה האלרגית. תגובה חריפה זו של מערכת החיסון, באם תתקיים לעיתים קרובות או לאורך זמן רב, תגרום למספר תופעות. הראשונה שבהן היא כמובן אי הנוחות והסבל הרב הנגרם לאיכות החיים בזמן התגובות האלרגיות. השנייה, החלשות של המערכת החיסונית על רקע גרויי יתר . השלישית היא התפתחות מצב שבו מערכת החיסון האישית, הפרטית  שלנו מתחילה לזהות גם אותנו כגורם זר, גורם אותו צריך לתקוף. ברפואה מוגדר שלב זה באמצעות מחלות אוטואימוניות (מחלות בהן המערכת החיסונית של אדם תוקפת את מערכות גופו).                                                                               על פי גישת הרפואה הקונבנציונאלית, לאחר שלב האבחון, לרוב יגיע טיפול הכולל בעיקר הימנעות ממגע ומשימוש בחומר אשר נמצא כגורם לרגישות. גישה זו טוענת, ובצדק, שהימנעות ממגע או שימוש באלרגנים ימנע את הגירוי המזיק. הדבר נכון אך קשה מאד לביצוע (למשל במקרה של רגישות לאבקני פרחים או חומר נפוץ אחר). נדבך נוסף בטיפול הוא מתן תרופות אנטי היסטמיניות או סטרואידים, אשר לרוב יעלימו את הסימפטום אך לא יטפלו בבעיה עצמה. לכן, לאחר הפסקת נטילת התרופה, התופעות עלולות לחזור. אם לא מייד אז בעונת המעבר הבאה.

לעומת גישה זו, שיטת NAET לאבחון ולטיפול באלרגיות הינה שיטת טיפול הוליסטית ובלתי חודרנית, המזהה את הבעיה ופועלת לנטרלה לצמיתות. באמצעות שיטת NAET ניתן לאבחן ולטפל בכל אדם, בכל גיל וברוב המצבים הבריאותיים, כל זאת בלבוש מלא וללא שימוש בתרופות.
האבחון  נעשה על ידי בדיקת שינוי בהתנגדות שרירית (MRT) תוך חשיפת הגוף לקבוצות שונות של אלרגנים בבקבוקוני זכוכית. שיטת בדיקה זו היא מתחום הקינסיולוגיה היישומית.
לאחר האבחון מבוצע טיפול בין שני שלבים. השלב הראשון, המתבצע במרפאה במרפאה הוא טיפול קצר בלחיצות (אקופרסורה) משני צידי עמוד השדרה תוך כדי חשיפת הגוף לאלרגן המצוי בבקבוקון. מטרת הלחיצות היא לפזר הפרעות וחסימות  במסלולי האנרגיה ובכך לאפשר זרימת אנרגיה תקינה ורציפה בגוף. לאחר המתנה בת כ-20 דקות עם חומר הטיפול וביקורת, משוחרר המטופל לביתו עם דף הנחיות. הנחיות אלה הן השלב השני בטיפול, שהוא למעשה הימנעות משימוש ומגע עם החומר לגביו בוצע הטיפול, למשך 25 שעות. אין צורך בלקיחת תרופות.  במפגש הבא תיערך ביקורת לטיפול האחרון שבוצע, וניתן לבצע טיפול לקבוצת חומרים רגישים נוספת, על פי סדר חשיבותה לבריאות המטופל.
על ידי סדרת טיפולים ניתן להפחית משמעותית רגישויות קיימות לגורמים סביבתיים וכן לחומרי מזון וכדומה. כמו כן לרוב התופעות והתלונות בגללן הגיע לטיפול נעלמות,  ובמקביל חל שיפור במצב בריאותו הכללי של המטופל.

דוקטור לרפואת שיניים.
ילידת ירושלים 1975, נשואה ואם לשתי בנות. תושבת הוד השרון.
לאחר שהוסמכה כרופאת שיניים עסקה בתחום תקופה מסוימת, אך מצאה עצמה נמשכת יותר ויותר לתחום העיסוק החדש של אביה, ד"ר איל טורפז.
עם לידת בתה הבכורה, החליטה להקדיש את זמנה לטיפול באמצעות שיטת NAET.
משנת 2005 עוסקת בטיפול בשיטת NAET בישראל, לאחר שהוסמכה לטיפול בשיטה אצל דר' נמבודריפד בלוס אנג'לס, ארה"ב.
מתמחה בטיפול ברגישויות ואלרגיות בילדים ותינוקות.
www.allergia.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב