דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספורטאי מצטיין, ספורטאי פעיל ומה שביניהם 

מאת    [ 15/05/2010 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 8371 פעמים ]

 

רבים הם החיילים אשר מבקשים להמשיך ולעסוק במקצועות ספורט שונים במסגרת אגודות הספורט במהלך השירות הצבאי שלהם. הכדורגלן הצעיר או הטניסאית הצעירה, אשר השקיעו את כל ילדותם בקידום קריירת הספורט שלהם מגיעים לצבא מלאי מוטיבציה ורצון להמשיך בקריירה הספורטיבית שפיתחו במהלך השנים. רצון זה מתנגש פעמים רבות עם צורכי הצבא אשר מטבע הדברים לא מתחשב תמיד ברצונות אלה עת הוא משבץ את החיילים ליחידות השונות.

מדי שנה מכיר הצבא במכסה מוגבלת של חיילים אשר מוכרים כספורטאים מצטיינים או ספורטאים פעילים. ההכרה כספורטאי מצטיין או פעיל מתבצעת על ידי ועדת הספורט הצבאית אשר מורכבת משני נציגי צבא, אחד מהם מפקד מיט"ב או סגנו, ומנציג של רשות הספורט. הועדה מתכנסת שלוש פעמים בשנה ומקבלת מהמחלקה לספורט תחרותי את רשימת המועמדים להכרה כספורטאים מצטיינים או כספורטאים פעילים.

כידוע, על פי פקודות הצבא, ספורטאי מצטיין או ספורטאי פעיל זכאי להקלות אשר אמורות לסייע לו בהמשך פיתוח הקריירה הספורטיבית שלו.

כך למשל, ספורטאי מצטיין או פעיל ישובץ ביחידה במרחק שאינו עולה על 60 ק"מ מהמקום שבו הוא מתאמן בדרך כלל.

ספורטאי מצטיין זכאי לשחרור מפעילות לצורך אימונים מדי יום לאחר שש שעות פעילות ביחידה. פקודות הצבא קובעות כי הספורטאי המצטיין לא יידרש לבצע יותר משתי תורנויות לילה בחודש.      

לעומתו, הספורטאי הפעיל זכאי לשחרור מפעילות שלוש פעמים בשבוע לצורך אימונים. רף תורנויות הלילה החודשי  המותר במקרה זה מגיע לארבע לילות.

צה"ל מאפשר לספורטאים מצטיינים או פעילים עד 90 ימי חופשה מיוחדת בשנה לצורך ייצוג מדינת ישראל במחנה אימונים, הופעה או תחרות במסגרת רשמית בהם עתיד החייל לייצג את מדינת ישראל. ספורטאי מצטיין או ספורטאי פעיל זכאים אף  לדחיית שירות (לתקופה שלא תעלה על 120 ימים בשנה) ואישורי יציאה לחוץ לארץ והכול על מנת לאפשר לספורטאי להשתתף במחנות אימונים או תחרויות רשמיים בהם הוא מייצג את מדינת ישראל או לא רשמיים.

רבות דובר בתקשורת על "חוק בן סהר" או, בשמו הרשמי, חוק שירות ביטחון (תיקון ? מעמד לספורטאים מצטיינים), התשס"ז-2007, אשר לכאורה אמור היה להסדיר מעמדו של "ספורטאי עילוי" תוך מתן פטור לאותו ספורטאי משירות ביטחון והמרתו בשירות לאומי בחו"ל בשגרירויות ישראל או בקהיליות יהודיות. מעטים יודעים כי "חוק סהר" מעולם לא אושר על ידי הכנסת ולמעשה הצעת החוק נזנחה לאחר שפקודות הצבא שונו כך שניתן להכיר כיום גם ב"ספורטאי מצטיין שהינו בעל הצטיינות יתירה".

על פי ההסדר הקיים בצבא, ספורטאי מצטיין שהינו בעל הצטיינות יתירה, ובפניו הזדמנות חד פעמית להכשרה מקצועית מחוץ לישראל, שעשויה לתרום תרומה מכרעת להמשך התפתחותו המקצועית, ואין מסגרת מקבילה בישראל המאפשרת התפתחות מקצועית ברמה דומה יהיה זכאי לדחיית המשך השירות הצבאי לצורך אימונים בחו"ל לתקופה שלא תעלה על שנה בכל פעם ובסך הכול ארבע שנות דחיית שירות או לקיצור משך שירות החובה לתקופה של שנה אחת. במקרים חריגים  ביותר רשאי אותו "ספורטאי עילוי" אף לפיצול השירות הצבאי כך שבמשך תקופת שירותו יהיה לפרקים בסטאטוס של דחיית שירות ולפרקים בשירות צבאי פעיל או לפטור משירות בטחון.

חשוב לזכור כי לא לעולם חוסן! ניתן לשלול את מעמדו של חייל כספורטאי מצטיין או ספורטאי פעיל בשל הישגים בלתי ניאותים, זלזול באימונים או התנהגות שאינה הולמת.

צוות ARMY
קוזניץ , פסח ושות', משרד עו"ד
www.army.co.il
www.kplaw.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב