דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדל בין רצונות וצרכים 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 4420 פעמים ]

רצונות נובעים מהראש - צרכים נובעים מהנפש / מאת יואב ברנזון

 

 

רצונות - רוצים מה שרואים

 

רצונות משתנים במהירות. הם נובעים מהראש והם אינם משקפים באמת את הצרכים שלנו. ילדים קטנים חיים כמעט רק על רצונות. רגע אחד הם רוצים דבר מסויים ורגע שני הם הכי רוצים את הדבר השני, ובכלל הם רוצים הכל כאן ומייד.

 

מבוגרים שחיים רק לפי הרצונות שלהם - חיים בסבל כי הם מנסים להשיג את הכל, כל הזמן ומייד. הם לא מפסיקים לרצות כל הזמן, ולכן הם חיים בחסך ובתסכול תמידי כי רצונות מטיבם הם דברים שלא תמיד ניתן להשיג, ודאי לא באופן מיידי.

 

 

 

רצונות הם במידה רבה מזוייפים

 

האירוניה לגבי רצונות - שדווקא כשמשיגים אותם, מגלים במקרים רבים שזה בעצם לא מה שאנחנו "באמת" רצינו והתכוונו. על זה נאמר "היזהרו בבקשות שלכם".

 

בגלל שהרצונות שלנו נובעים מהראש ולא מהנפש - הם עלולים במקרים רבים להתגלות כמטרות מזוייפות, מיותרות, מזיקות ומאוד לא נכונות לחיים שלנו. דווקא כשנשיג אותם - נגלה עד כמה מדובר באשליה, במשהו שרדפנו אחריו אך הוא אינו מסוגל כלל למלא אותנו והוא מתגלה כבזבוז זמן מוחלט.

 

 

 

צרכים - זקוקים לדברים אמיתיים

 

צרכים הם תמיד אמיתיים. צרכים נובעים מהנפש, מהאישיות, מהנטיות האמיתיות שלנו - ולכן צרכים מספקים אותנו ואנחנו זקוקים להם כדי לשרוד, לחיות טוב ולהיות מלאים ושמחים.

 

צרכים יכולים להיות שונים מאוד מהרצונות שלנו. אדם יכול לרדוף כל חייו אחר כסף כי הוא מאמין שהוא רוצה כסף ושכסף ימלא אותו - אבל בפועל הוא מגלה שהצורך האמיתי שלו זה בכלל לא כסף אלא רוחניות או אמונה או טבע. חשוב להבין שצרכים הם עניין אישי ביותר, ולכן הם משתנים מאדם לאדם וכל אדם חייב לאתר במהלך החיים שלו מהי רשימת הצרכים האמיתיים שאופייניים לו.

 

 

  

צרכים הם דבר אונטנטי ואפקטיבי מאוד

 

כשאנחנו מספקים את הרצונות שלנו - בדרך כלל אנחנו מוצאים את עצמנו לא מסופקים מייד לאחר מכן או זמן קצר לאחר מכן. לעומת זאת, כשאנחנו מספקים את הצרכים שלנו - אנחנו מרגישים מלאים באופן מיידי וגם זמן מה לאחר מכן.

 

מספיק למלא מעט מהצרכים האמיתיים שלנו - כדי להרגיש שיפור משמעותי במפלס השמחה והאושר שלנו בחיים. לעומת זאת, גם מילוי של כל הרצונות שלנו משאיר אותנו במקרים רבים ריקים וריקניים.

 

   

וטיפ לסיום: רדיפה אחר סיפוק הרצונות היא אשליה מתוחכמת ומטעה שסופה להתגלות. הקפדה על מילוי הצרכים האישיים מבטיחה רוגע, שלווה, סיפוק ושלמות אישית. 

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב