דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר: נשים תופסות את העולם כמקום מסוכן 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2746 פעמים ]

לנשים יהיה קשה יותר מגברים לחזור לחיי יום- יום לאחר אירוע טראומתי כי הן תופסות את העולם כמקום מסוכן יותר מאשר גברים. כך עולה ממחקר ישראלי חדש שנערך לאחר מלחמת לבנון השנייה.

מחקרים רבים מצביעים על כך שנשים מדווחות על יותר סימפטומים של לחץ ודחק בעקבות אירועים טראומטיים כמו מלחמות, תאונות דרכים ותקיפות מיניות. חוקרים מהחוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-חי ביקשו לבדוק האם אכן קיימים הבדלים בין המינים בהתפתחות תסמיני דחק וההתאוששות מאירוע כזה ומדוע.

במחקר שנערך בקרב 870 מבוגרים ומספר דומה של בני נוער, נבדקו הבדלים בין המינים בשני תחומים הקשורים להשפעות לטווח ארוך של אירוע טראומתי: רמת סימפטומים של דחק (סטרס) וההתאוששות (חזרה לחיי יום-יום).

נשים ונערות דיווחו על רמה גבוהה יותר של תסמיני דחק: 23% מהנשים ו- 31% מהנערות דיווחו על הרגשת פחד ברמה גבוהה לעומת 10% מהגברים ו- 9% מהנערים. 31% מהנשים ו- 23% מהנערות דיווחו על הרגשת מתח, לעומת 18% מהגברים ו-13% מהנערים. 31% מהנשים ו- 32% מהנערות דיווחו על עצבנות לעומת 27% מהגברים והנערים.

הנשים גם דיווחו על רמה נמוכה יותר של חזרה לחיי יום-יום: 64% מהנשים דווחו כי המורל שלהן פחות טוב מאשר לפני האירוע, 30% ציינו כי המורל אותו הדבר ו- 6% טענו כי הוא טוב יותר מלפני האירוע. לעומתן 56% מהגברים טענו כי המורל שלהם פחות טוב מלפני האירוע, 34% ציינו כי המורל אותו הדבר ו- 9% טענו כי הוא טוב יותר. גם במדדים נוספים הקשורים לפעילות החברתית ומידת האופטימיות, הנשים הראו סימני התאוששות פחות טובים.

עוד עולה מהמחקר כי נשים ונערות מדווחות על יותר תחושות סכנה, כלומר הן תופסות את העולם כמקום מסוכן יותר מכפי שתופסים אותו הזכרים. 21% מהנשים חשות כי החיים שלהן בסכנה במידה רבה, 25% חשות זאת במידה בינונית, 55% חשות כך במידה מועטה, לעומת זאת 13% מהגברים חשים כי חייהם בסכנה במידה רבה, 21% חשים כך במידה בינונית ו- 67% חשים כך במידה מועטה.

"במחקר, תחושות סכנה נמצאה כקשורה קשר הדוק עם סימפטומים של דחק" מסביר פרופ' שאול קמחי, אחר מעורכי המחקר "זאת אומרת, יותר ככל שיש יותר תחושת סכנה יש יותר תסמיני דחק ופחות התאוששות וחזרה לחיי יום-יום".

כשחשים שהעולם מסוכן מסתבר, תהיה תחושה רבה יותר של לחץ ויהיה קשה יותר לחזור ולתפקד כרגיל לאחר אירוע טראומתי.

באדיבות קהילת הפרעות אכילה באתר כמוני- קהילת הפרעות אכילה באתר כמוני חברים לבריאות. באתר תמצאו מאמרים, כתבות חדשות בלוגים ופורמים בנושאי הפרעות אכילה, אנורקסיה ובולמיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב