דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


13 תובנות וטיפים לשווק העסק הקטן באמצעות גוגל אדוורדס 

מאת    [ 07/05/2010 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 2226 פעמים ]

למרבית העסקים הקטנים היום יש כבר אתר אינטרנט. לעיתים כשהם מגיעים אלי ואנו מתחילים בתהליך הייעוץ והליווי, אנו מחליטים לשפר את האתר. כשאתר האינטרנט של העסק הקטן "ראוי", הצעד הבא עליו אני ממליצה הינו קידום האתר בגוגל אדוורדס.

בכתבה זו אציג תובנות והמלצות המבוססות על ניסיוני במשך למעלה משש שנים בשימוש בכלי הגאוני הזה:

  1. גוגל אדוורדס- מודעת מילים, מייצרת "לידים", קרי לקוחות פוטנציאליים היוצרים קשר עם העסק, בעקבות הפרסום. זה עובד! אין מה להתווכח.
  2. הסטטיסטיקה שצברתי במהלך השנים בהן אני עובדת עם הכלי החכם הזה, הינה שבמרבית המקרים, % 5 עד 10% מקרב המקליקים פונים לעסק.
  3. יצירת קמפיין אפקטיבי מחייבת גיבוש קבוצות של מודעות עבור מקבץ של מילות מפתח דומות, ובכל קבוצת מודעות, ניסוח של 2-5 מודעות שונות.
  4. ישנה מידה מסוימת של "ניסוי וטעייה" בגוגל אדוורדס. אני נוהגת לנסח מודעות שונות כשבכול אחת מהן מושם דגש על תועלת אחרת בהקשר של המוצר או השירות. גוגל יודע להציג את המודעות שעובדות טוב יותר מאחרות. המבחן הינו כמובן מספר הקלקות.
  5. אפקטיביות הפרסום בגוגל אדוורדס, נקבעת על ידי כמות ההקלקות. אם יש "מספיק" הקלקות, משמעותו שבנינו מסע פרסום אפקטיבי בשני היבטים:

א.    מילות מפתח

ב.     ניסוח מודעה

  1. המרכיב השלישי ביצירת מסע פרסום אפקטיבי הינו האתר בכלל ועמוד הנחיתה הספציפי, אליו מגיעים המקליקים בפרט. העמוד אמור לספק מידע נוסף על המודעה ולהניע לפעולה. אם הגולש עובר מעמוד הנחיתה לאתר העסק, גם שם הוא מצפה למצוא את מה שהוא מחפש בקלות ובאופן מיידי. לאור זאת, אתר ועמוד נחיתה נכונים הינם תנאי הכרחי לפרסום אפקטיבי.  
  2. מיד לכשהקמפיין עלה לאוויר, אני ממליצה לעקוב אחר פניות לקוחות לעסק ולערוך רישום מדויק שלהם. כזכור יש לנו יכולת לבחון את היעילות של הקמפיין באמצעות המדד לפיו 5-10% מקרב המקליקים אמורים לפנות לעסק.
  3. אני ממליצה לאפשר למסע הפרסום לעבוד למשך 3-4 שבועות. לאחר תקופה זו, צברנו כבר מידע חשוב לגבי ההמשך, הכולל מידע על מילות מפתח העובדות יותר מאחרות, עלויות פר הקלקה, מודעות אפקטיביות, מיקום ממוצע ועוד.
  4. בשלב זה, מומלץ לשלב את מילות המפתח המייצרות את היקף ההקלקות הגדול ביותר בטקסטים של האתר / עמוד הנחיתה. זאת כמובן במידה והן עדיין לא מופיעות. בהקשר זה חשוב לי לציין שמחקר מילות מפתח הקודם לגיבוש הקמפיין חשוב, אך יחד עם זאת, אין כמו סטטיסטיקה "פרטית" של העסק שלנו המציגה בדיוק מה עובד עבורנו.
  5. מניסיוני, תקציבים בהיקף של 500-1,000 ש"ח לחודש, אפקטיביים עבור מרבית העסקים הקטנים. תקציבים אלו אמורים לייצר כ 20 פניות לעסק וכ 200 הקלקות.
  6. כשמדובר בעסקים מקומיים, אני ממליצה על תקציבים נמוכים יותר, תוך שימוש במילות מפתח בצירוף ציון שם העיר / האזור / הישוב בו ממוקם העסק.
  7. ועוד טיפ- אלו ימים בהם נרשמת קפיצת מדרגה בהתפתחות הרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הן עדיין בתחילת דרכן בהקשר יצירת לידים ולקוחות לעסקים הקטנים ולגוגל אדוורדס עדיפות ברורה ומובהקת.
  8. קידום באמצעות גוגל אדוורדס נעשה לא רק עבור אתרי אינטרנט אלא גם עבור בלוגים. אני ממליצה לעסקים לשקול הקמת בלוג בנוסף או במקום אתר ולקדמו בגוגל.

 

 

חנה שמשי, יועצת ומלווה עסקים קטנים. במהלך 8 השנים האחרונות מסייעת ומלווה הקמה של מאות עסקים חדשים וצמיחה והצלחה של עסקים קיימים. לחנה BA בכלכלה וMBA  במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מילאה בעבר תפקידים בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות. 

חנה שמשי, יועצת ומלווה עסקים קטנים. במהלך 8 השנים האחרונות מסייעת ומלווה הקמה של מאות עסקים חדשים וצמיחה והצלחה של עסקים קיימים. לחנה BA בכלכלה וMBA  במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מילאה בעבר תפקידים בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות.  http://www.patentmarketing.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב