דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהליך של גירושין להליך של גישור 

מאת    [ 07/05/2010 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 1733 פעמים ]

ישנם לא מעט זוגות אשר פנו להליך של גירושין, בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, תוך מגמה להביס את הצד שכנגד, אולם, בהבינם את ההשלכות מפנייה להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, החליטו לפנות להליך של גישור תוך כדי ניהול הליך של גירושין בבתי המשפט ובתי הדין, וסיימו את מערכת הנישואין בדרכי נועם, עד כמה שניתן.

יצוין כי, כיום, קיימת מגמה הן של בתי המשפט לענייני משפחה והן של בתי הדין הרבניים, במקום בו הם מזהים פוטנציאל אצל הצדדים המתדיינים בפניהם, לשלוח את הצדדים להליך גירושין, להליך של גישור אשר יסייע להם למצוא פתרונות הולמים לכלל המחלוקות ביניהם, בדרכים נעימות, תוך גיבוש הסכם גירושין כולל.

למעשה, במסגרת הליך של גישור, המגשר ינסה לסייע לצדדים להגיע להסכמות בכלל המחלוקות הקיימות ביניהם ואשר נובעות מעצם קיומו של הליך גירושין, תוך שהצדדים עצמם הם אלו שיובילו לפתרון המחלוקות, מבלי שהמגשר יביע עמדה כזו או אחרת, קל וחומר עמדה משפטית.

המטרה של גישור, הנה לסייע לצדדים לבנות ביניהם תקשורת כזו, שבעתיד תיתן בידם של הצדדים לאותו הליך גירושין, כלים להתמודד עם המציאות החדשה אליה נקלעו, כשהמטרה העיקרית העומדת לנגד עיניהם הנה טובת הילדים המשותפת. שכן, הצדדים להליך גירושין אומנם מתגרשים זה מזו, אך הם אינם מתגרשים מילדיהם המשותפים ומשכך עליהם להמשיך ולמלא יחד תפקיד חשוב בחיי ילדיהם.

מכל האמור, אם כך, אנו למדים כי, הליך גישור למעשה, הנו הליך אשר צופה פני עתיד, ומטרתו לסייע לצדדים, לסיים את מערכת הנישואין, בדרך נעימה אשר לא תשאיר משקעים, ובאופן כזה שהצדדים חתמו על הסכם גירושין אשר מסדיר בתוכו את כלל העניינים הכרוכים באותו הליך גירושין, ואשר לרב, משקף את אותן התוצאות שהצדדים היו מגיעים אליהם אילו היו פונים להליך של גירושין, בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות.

חשוב לציין גם, שהליך של גישור הוא אינו הליך מחייב אלא וולונטרי, ובכל עת יוכלו הצדדים להודיע על רצונם להפסיק את הליך הגישור ולחזור לניהולו של אותו הליך גירושין בערכאות השיפוטיות, מבלי שהפסקת הליך הגישור תשמש לו לרועץ.

כמו כן, קיים יתרון בבחירת מגשר שמשמש גם כעורך דין לענייני גירושין, היות ומגשר כזה, יוכל בסיומו של הליך הגישור לסייע לצדדים לערוך ולנסח את אותו הסכם גירושין אליו הגיעו הצדדים, בצורה משפטית.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב