דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות מובילות בעולם האופנה בשני העשורים האחרונים 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2713 פעמים ]

כל מי שעקב ולו במעט אחר התהפוכות העוברות על עולם האופנה בעשורים האחרונים לא יכול להתעלם ממגמות חזקות שמובילות אותם. המגמה הראשונה היא מגמת הגלובליזציה. אם פעם לפני בואו נאמר כחמישה עשורים, הייתה עוד זכות ביטוי לאמירה המקומית, שהרשתה לעצמה רמת חשיפה מסוימת היום הדברים לגמרי שונים. העולם הפך באמת לסוג של כפר קטן בו אנשים ביפן, או בקנדה, בסינגפור או בבלגיה נראים ולובשים פחות או יותר את אותם בגדים, או יותר נכון את אותם המותגים. המגמה של גלובליזציה בעולם, הפכה את העולם לפחות בתחום האופנה למקום מוכר וידוע, שבו אין הרבה הפתעות והאפשרות לביטוי אישי ייחודי הלכה והצטמצמה.

 נכון, שעדין ניתן למצוא מעצבים שונים, שמפתחים סוג של "מרד נעורים" ואינם הולכים בתלם, אך הרוב הכולל של האוכלוסייה, מסביב לעולם, נראה אותו דבר. מותגים מובילים, חצו את הגבולות ויבשות והפכו את העולם שלנו למקום גלובלי. במוכר ובידוע יש תחושת אחידות. יש בכך גם משהו מאוד יפה, שצעירים בכל מקום, מתאפיינים באותם קווי מתאר, ומוותרים על האמירה החופשית לטובת הקו הכללי האחיד. אדם שנוסע למקום כלשהו בעולם ורוצה לרכוש בו בגדים, אינו צריך לחשוש עוד שמא לא ימצא את מבוקשו, או "חלילה" יאלץ לבחור בבגדים שאינם לטעמו, המאפיינים את תושבי המקום בלבד. 

נכון שעדין יש חברות, מפותחות יותר או פחות השומרות על ייחודן. לפעמים זה יבוא לביטוי בבגדים לאומיים, או בבגדי חג מסוימים, שנהוג ללבוש בזמן נתון. אך מעבר לזה הכול נראה אותו דבר. המגמה הזאת, היא בראש ובראשונה, מגמה חברתית סוציולוגית מעבר להיותה תופעה אופנתית. יש פה סוג תקשורת משותף לכל תושבי המקום הזה על כדור הארץ. 

מה שקורה בפועל הוא שמעבר למגמת האחידות, מגמת המותגים היא מגמה מנצחת. כמעט בכל מקום מפותח על פני הגלובוס, תוכל לרכוש את אותם המותגים החביבים עליך. אותם מותגים שיאפיינו אותך. שיגידו מי אתה. מה טעמך האומנותי, האופנתי, מה הן העדפותיך החברתיות, ספורטיביות ובעיקר מה יכולתך הכלכלית. החברה המודרנית, פיתחה אמצעי תיוג משוכללים ומודרניים בעלי קודים ידועים לכול ומוצפנים לכאורה שעל פיהם "מסווגת" החברה המודרנית את חבריה. די להגיד למישהו שקנית מותג X או לחילופין יש לי פריט Y והסביבה כבר יודעת להגיד עליך כל כך הרבה. הפיכתו של העולם לכפר גלובלי ענק, אינה עוד בגדר משאלה. היא הפכה כבר מזמן לעובדה. עדין ישנם תת זרמים, שנותנים ביטוי למקומיות של לובשיהם, אך עדיין המגמות הכלל עולמיות הן מגמות שולטות. כפי שהפייס-בוק והגוגל כבשו את העולם ללא שום מלחמה, כך גם המותגים המוכרים ומדובר במאות אם לא באלפים של מותגים המקיפים את עולמינו.

 ואם להיות ישרים עם עצמנו, הרי יש לומר שהמותגים הללו מאפיינים לא רק את עולם האופנה אלא את מכלול חיינו. יש מותגים בתחום הרכב ויש מותגים בתחום האלקטרוניקה. וכיום יש מותגים גם בתחום אופנת וריהוט הבית. מגמות עולמיות ששולטות בנו באין משים.

 ולמעשה מה שמוביל את הנושא הוא תחום זיכיונות המותגים ולמה הכוונה? זיכיונות מותגים היא החוט המקשר בין חברת האם המייצרת לבין הלקוח, הקונה בסופו של דבר את המוצר הסופי. הזיכיונות היא מתן אפשרות לסוכן מסוים, להפיץ את המותג שבחר אחד או יותר, ללקוחות, כפוף לתנאים מסוימים של תשלום, התחייבות לאחוזים ברווחים ובעיקר עמידה בסטנדרטים של איכות. תחום זיכיונות המותגים זוכה בשנים האחרונות להצלחה חובקת עולם משום שהוא מאפשר לאנשים רבים להיכנס למעגל העולם העסקי תוך השקעה, שהיא יחסית מינימאלית. סוכן שכזה, מקבל כבר לרוב מוצר שעוצב כבר על פי כל הכללים המאפיינים את אותו מותג. כל שעליו לעשות בתחום זיכיונות המותגים הוא לדאוג, לייצורו, הפצתו ובעיקר מכירתו. הזכיין הוא הראשון הנהנה מהרווח, למרות שהוא משלם אחוז מסוים מרווחיו לסוכן המותגים. זהו סיפור ידוע מראש של הצלחה.

 האם המותגים הללו מציירים לנו חלום על מציאות אחרת יפה יותר ממה שקיים? האם לפרסומות חלק נכבד בהפצת. האם לאייקוני- אופנה יש לכך תפקיד? קרוב לוודאי שכול התשובות לשאלות אילו הן חיוביות. אך אם רוצים להמשיך ולהעמיק בשאלות אלה, יש צורך לחקור נושאים אלו לפרטיהם וזו כבר אופרה לגמרי אחרת, שבהחלט שווה דיון בפני עצמה. 

ואם אתם רוצים לדעת קצת יותר על נושאי אופנה, מותגים ונושא הזיכיונות, אתם מוזמנים בחום לפנות לאתר רישיונות המותגים שם תוכלו לקרוא עוד בנושאי אופנה ולהתרשם ממבחר הזיכיונות מרתק ומעניין, שעונה לכל טעם ולכול דורש.

 

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום brand licensing


.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב