דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגידה כעילה לפנייה להליך של גירושין 

מאת    [ 05/05/2010 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 3058 פעמים ]

כיום, בתי הדין הרבניים מוצפים בתביעות גירושין, אשר מוגשות מטעם מי מבני הזוג, אשר נבגדו ואשר חשים כי אין ההם מסוגלים למחול על מעשה הבגידה, שלמעשה הובילם לפנות להליך של גירושין.

יצוין כי, תביעת גירושין יכולה להיות מוגשת אך ורק בבתי הדין הרבניים להם סמכות שיפוט ייחודית בכל הקשור לענייני נישואין וענייני גירושין של בני זוג יהודים. כן, באותו הקשר, יצוין כי, במסגרת הגשת תביעת גירושין בבית הדין הרבני, יש להעלות טענות אשר מהוות עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי ולהוכיחן, שאם לא כן, קיים סיכוי סביר כי, אותה תביעת גירושין תידחה.

כך למשל, מעשה בגידה, יכול להוות עילת גירושין מובהקת, אשר במידה ותוכח, יינתן על ידי בית הדין הרבני פסק דין של גירושין אשר מורה למי מהצדדים לקבל או ליתן את הגט.

בהתאם לדין העברי, בכל הקשור למעשי בגידה, בעל אשר בוגד באשתו, יחויב באמצעות פסק דין של גירושין לגרש את אשתו ולשלם לה כתובה ואילו אישה אשר בוגדת בבעלה, תחויב באמצעות פסק דין של גירושין, לקבל את גיטה וכן תאבד את זכויותיה לתשלום מזונות אישה וכן את זכויותיה לתשלום כתובה.

כל זאת, כאמור, בכפוף לכך שהצד שטוען לבגידה, יוכל להוכיח את עצם מעשה הבגידה, תוך הצגת ראיות חותכות, אשר לא מותירות מקום לספקות בדבר מעשה הבגידה, שאם לא כן, עשוי בית הדין הרבני לדחות את אותה תביעת גירושין אשר סומכת את טענותיה על בגידת בן/בת הזוג.

 

יצוין כי, ברמה העקרונית, במסגרת ניהולו של הליך גירושין, בין אם באמתלות של בגידה ובין אם באמתלות אחרות, הן בתי הדין הרבניים והן בתי המשפט לענייני משפחה מחויבים לפסוק על פי חוק יחסי ממון, בכל הקשור לענייני חלוקת רכוש הצדדים שצברו במהלך חייהם המשותפים. יחד עם זאת יצוין כי, כל ערכאה עשויה להגיע לתוצאות אחרות במסגרת הוראות החוק המאפשרות בנסיבות מיוחדות, גם איזון שאינו מחצה על מחצה.

 

ההבדל ביחסו של בית הדין הרבני, במסגרת ניהול הליך של גירושין, לבגידת האישה אל מול בגידת הבעל, הנו בכך, שבמידה והאישה בגדה בבעלה, יינתן פסק דין של גירושין, המורה לאישה לקבל את גיטה לאלתר ואילו במידה והבעל בגד באשתו, נסיבות הגידתו ייבחנו לגופ ולא יינתן פסק דין של גירושין באופן מיידי.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב