דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בונים קונספט עיצובי 

מאת    [ 03/05/2010 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 7093 פעמים ]

 

כיצד בונים קונספט עיצובי -

תחילתו של כל תהליך עיצוב הוא בגירוי. כל גירוי, חיצוני או פנימי, הוא המצית את תחילתו של  תהליך העיצוב. אופן החשיבה והתפיסה האישית של המעצב כלפי המוצר המעוצב היא אשר מקנה לתהליך העבודה ולמוצר המוגמר את אופיו, ומעניקה לו את הסיפור האישי והאמירה העיצובית הייחודית.

"עיצוב מוצלח" הוא עיצוב המדבר בעד עצמו. הוא בעל קיום עצמאי, ואינו נתמך בהסברים נלווים שיסבירו את מהותו או יצדיקו את קיומו.

אם כן מה נדרש ע"מ לעבור תהליך שבסופו נקבל מוצר מגובש המדבר בעד עצמו ?

·         חקירה והרחבת ההגדרה אודות האביזר. ככל שנבין את מהותו ואת ייעודו, כך נוכל להעניק למוצר משמעויות מורכבות יותר ורבדים שונים של אמירה.

מחקר אודות המוצר יכלול בין היתר את הגדרתו הבסיסית, ייעודו הפונקציונאלי, מה קיים בשוק, מה חסר בו, אילו מגבלות יש למוצר כפי שהוא קיים כעת וכיצד ניתן לתת פתרון למגבלות ולחסרים אלו.

·         איפיון – איזה אופי וזהות ברצוננו להעניק למוצר, ומכאן גם נוכל להקיש לגבי מה הוא משדר ואיזה סוג אנרגיה הוא שולח לחלל בו הוא מתקיים.

איפיון המוצר מתייחס לקהל היעד אליו הוא פונה. בהתאם לכך אם קהל היעד הוא ילדים, יהיה זה סביר שהמוצר ישדר רכות, "חמידות" ונעימות או כל אסוציאציה מסוג דומה אשר תדבר בשפה הנקלטת ע"י ילדים ובכך תמשוך את קהל היעד למוצר עצמו.

·         פרקטיקה – הבנה של הצרכים והמגבלות תאפשר לנו להכיל במוצר את האספקט של היעילות ונוחיות השימוש.

מוצרי צריכה, ובכללם אביזרים, הם מוצרים בעלי ייעוד פראקטי ועל כן יש לשים דגש על האספקט השימושי שמציע המוצר. ככל שהמוצר יציע נוחיות שימוש ומענה על חוסרים שימושיים, כך נעלה את הסיכוי להצלחתו ולפופולאריות של הפריט המעוצב.

·         אסתטיקה – המראה הויזואלי של האביזר מתיימר להשלים ולתמוך הן בייעודו של המוצר וכן ברעיון הקונספטואלי שלו.

בתחום העיצוב, משום הקשר שלו לתפיסה אסתטית, קיימת נטייה לתת משקל רב למראה שלעיתים בא על חשבון הפונקציונאליות שלו. אם נשכיל להעניק למוצר את האסתטיקה באופן המשלים את יעילות השימוש בו, אזי עשינו את עבודתנו כהלכה.

·         חדשנות – שימוש באלמנט, פיסי או רעיוני, אשר לא נעשה בו שימוש קודם לכן.

היתרון המובהק בחדשנות, הוא ביצירת אפקט של עניין וסקרנות כלפי המוצר, ומכאן שיהיה קליט וזכיר בתודעתו של הקהל.

·         אמירה אישית – באמצעות הוספת רובד של אמירה חברתית, פוליטית, הומוריסטית, תמימה או צינית ככל שתהיה, היא תמיד תעניק למוצר ערך מוסף שיוסיף עניין ויגבש את מכלול הייעוד והמראה של האביזר.

 

בהצלחה !!!

אלן רובין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב