דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישנם 3 סוגי קשרים זוגיים - מטורף, מחושב וכמו כפפה ליד 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 882   [ נצפה 5554 פעמים ]

ישנם 3 סוגי קשרים זוגיים - מטורף, מחושב וכמו כפפה ליד / מאת יואב ברנזון

 

 

קשר מטורף

 

קשר זוגי מטורף הוא קשר שמבוסס על משיכה עזה, אהבה "גדולה", סיכונים בלתי מחושבים והמון תשוקה. מצד שני, זהו קשר מאוד לא יציב, מסוכן, אינטנסיבי ולא מתאים מבחינות רבות.

 

במרבית המקרים, בקשר מטורף אין תקשורת נכונה, אין רקע מתאים, הפערים הם בדרך כלל גדולים, עולם המושגים שונה, יש המון מתחים, תחרות עזה, שנאה יוקדת ותשוקה עזה לסירוגין, חוסר אונים והתמכרות חולנית מצד אחד אך מצד שני התעלות ותחושת גן עדן. מרבית הקשרים המטורפים אינם שורדים זמן רב וסופם להסתיים. 

 

 

 

קשר מחושב

 

קשר זוגי מחושב הוא קשר שמבוסס על התאמה שכלית, חיבור מנטאלי, הערכה, חברות, היגיון, אינטרסים, קידמה, כלכליות ומטרות משותפות כמו ילדים, בית, משפחה או עסקים משותפים. מצד שני, זהו קשר נטול תשוקה עזה ומיניות פורחת, וזה בדיוק עקב אכילס שלו.

 

בקשר מחושב יש מטרות משותפות, ישנה תחושה של שקט, ביטחון, וודאות, הגיון ושליטה. החיים הזוגיים אינם מטורפים - אלא בדיוק להיפך. הם יציבים, ממוקדים, פונקציונאליים ותכליתיים. מרבית הזוגות חיים בסופו של דבר בקשר מחושב, כי קשר כזה מאריך ימים הרבה יותר מקשרים מטורפים.

 

 

 

קשר כמו כפפה ליד

 

קשר כמו כפפה ליד הוא קשר שהוא שילוב של טירוף והיגיון. בקשר כמו כפפה ליד בני הזוג מתאימים - הן מבחינת הראש וההיגיון, והן מבחינת הרגש והטירוף - כך שהקשר באמת פועל היטב והוא ואמזן ושלם.

 

בקשר כזה, בצורה מסתורית אך מאוד נעימה וזורמת - הדברים עובדים והיחסים זורמים. בסופו של דבר דברים מסתדרים בקשר שכזה, כמעט באורח פלא, כי ההתאמה והחיבור הם כל כך נכונים שאין מכשול רציני או בעיה עמוקה בקשר. קשרים כאלה הם קשרים נדירים, ואין ספק שדרושה מידה רבה של מזל כדי להשיג סוג כזה של זוגיות. 

  

 

 

עניין של מזל, מודעות, בשלות ונסיבות החיים

 

קשרים מטורפים אופייניים יותר לאנשים צעירים. אלה קשרים שוחקים מאוד מבחינה רגשית ונפשית, ומרבית האנשים שחוו קשרים כאלה מתרחקים מהם ברבות השנים ומחפשים משהו רגוע יותר ושקול יותר. אנשים בוגרים ומנוסים נוטים לחפש לעצמם קשרים מחושבים ונוחים יותר, שאינם שוחקים אותם רגשית מצד אחד ומצד שני מספקים להם את כל הצרכים החשובים בחיים - נאמנות, יציבות, כלכלה, ילדים, בית ומשפחה.

 

קשר כמו כפפה ליד הוא נדיר יחסית. הוא אינו נובע מהישרדות השכל או מטירוף הרגש אלא הוא פשוט מתאים. הוא קורה כתוצאה ממזל, מודעות עצמית, בשלות ונסיבות אקראיות של החיים. מרבית האנשים אינם מוצאים אותו, אבל ישנם כאלה שבמקרה נתקלים בקשר כזה, וחיים באושר זוגי שנים רבות מאוד.

 

 

 

סימנים

 

אהבה גדולה שאינה מצליחה להתממש - אינה קשר של כפפה ליד. קשר מטורף שאינו מצליח להפוך לקשר ויציב - אינו קשר של כפפה ליד. קשר מחושב שאינו מתרומם לרמה רומנטית - אינו קשר של כפפה ליד.  קשר מסעיר ומדהים שאינו הופך תוך זמן קצר לקשר זוגי של ממש - אינו קשר של כפפה ליד.

 

קשר שהוא קשר של כפפה ליד הוא קשר שמתעלה מעל כל הבעיות כי הוא פשוט נכון. בקשר כזה, כל מכשול או קושי נפתר כמעט מעצמו ואינו דורש השקעה אדירה או מאמץ ארוך טווח. כשזה נכון - אז זה נכון וזה עובד בקלות ובטבעיות.

 

 

וטיפ לסיום: אם היה לכם קשר זוגי שיצאתם ממנו בשן ועין - כנראה זה היה קשר מטורף. אם חייתם בזוגיות מתוך שיקולים - כנראה שזה היה קשר מחושב. אם מצאתם אהבה אמיתית שעומדת בכל המבחנים האפשריים - כנראה שיש לכם קשר שהוא כמו כפפה ליד.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב