דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לבחירת מועדון כושר 

מאת    [ 30/04/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 1845 פעמים ]

ההרשמה למועדון כושר היא קצת כמו קשר זוגי - יש הרבה דברים קטנים שצריך לשים לב אליהם בבן הזוג, אחרת פשוט תזנחו אותו אחרי זמן קצר...
הנה כמה טיפים לבחירת המועדון שלכם:


- מיקום: הנגישות למקום וממנו חשובה ביותר, משום שהמרחק הוא תירוץ נפוץ להתעצל ולא להתאמן. לכן, כאשר המועדון קרוב גיאוגרפית, תירוצים של "אין לי כוח היום להתאמן" יפחתו. כיוון שכמות האנרגיה שלנו מוגבלת, נסיעה ארוכה לאחר העבודה ולפני האימון תגרום לירידת מוטיבציה או דלדול סופי של מעט האנרגיה שנשארה לאימון.  

- חברים: ידרבנו אותך להצטרף אליהם לשיעור קיקבוקסינג מסעיר או למרתון ספינינג מטורף, ולכן כדאי להירשם למועדון שבו אתה מכיר כמה חבר'ה. מה גם שעבודה עם חבר מתאימה לאימוני התנגדות שונים.

- צוות המועדון: חשוב לברר האם קיים במועדון צוות מורים מקצועי ומנוסה, כזה שיודע להעביר שיעור בצורה מעניינת ומועילה. הדבר קריטי הן לגבי יעילות האימון והן לגבי מניעת פציעות. במילים אחרות, רצוי מאוד להירשם למועדון כזה בו קיים מדריך מקצועי, מנוסה ובעל מוטיבציה.

- האווירה במועדון: רבים שוכחים לבדוק זאת ורואים בזה משהו מובן מאליו, אבל למעשה האווירה היא היא אחד הדברים החשובים שיש לשים אליהם לב. זה גם אחד הדברים שהכי קל לבדוק, משום שבעוד שאת שאר הדברים צריך לברר, את האווירה במועדון קולטים אותה מהרגע הראשון בו דורכתם בו: האם המתאמנים עושים זאת באופן רציני; האם השימוש בטלפון סלולרי מותר או אסור (איסור שימוש בטלפון נייד מעיד על רצינות המקום); והאם יש דרבון של מדריכים למתאמנים שלכאורה לא מתאמצים מספיק.

- תקופת ניסיון: שהרי איך תדעו אם כל עניין הכושר הזה באמת מתאים לכם, אם כבר אחרי האימונים הראשונים מתחילים לכאוב לכם כל מיני שרירים שלא ידעתם על קיומם? כלומר, חשוב להדוק האם מועדון הכושר מאפשר לי להתאמן במשך תקופת ניסיון כלשהי ורק אז להחליט.

- שעות הפתיחה: לכולנו יש סדר יום מסוים, בין אם אנחנו עובדים או לומדים או עושים כל דבר אחר. הרבה יותר נעים להירשם למועדון כושר שמציע גמישות בשעות הפעילות שלו והמאפשר פעילויות אטרקטיביות הן בשעות הערב המאוחרת והן בשעות הבוקר המוקדמות. כך ימצאו בו את מקומם גם צעירים האוהבים להתאמן מאוחר וגם אנשים עסקים המתאמנים לפני יום העבודה.

- עומסי פעילות: לרוב, שעות הלחץ במועדוני הכושר הן בין שש לשמונה בערב. לכן, חשוב לבקר במועדון בשעות הללו על מנת להתרשם מהצפיפות במועדון - צפיפת רבה מדי תגרום למנוחות מאולצות ארוכות מדי (עקב המתנה להתפנות של מכשירים), אפקטיביות נמוכה של אימוני משקולות או אירובי, מצוקת מכשירים, אימונים ללא חימום מספק או פשוט עצבים, חוסר סבלנות ואימון באווירה עכורה ולא נעימה.

- הקפאת המנוי: מה קורה אם עשיתם מנוי לשנה, אבל אתם נאלצים לטוס לחו"ל לחודש או חודשיים מטעם מקום העבודה, למשל? האם הכסף ששילמתם על המנוי לפרק הזמן הזה ירד לטימיון...? כדאי לוודא שהמועדון מאפשר הקפאה זמנית של המנוי ובאילו מקרים.

- צעידה עם הזמן והטכנולוגיה: דמיינו מועדון כושר שיש בו, נניח, רק דלגיות, אופני כושר וטרנזיסטור ישן שמנגן שירים של פעם. לא עושה חשק להתאמן, נכון? לעומת זאת, מועדון כושר המציע מכשירי כושר מתקדמים ומגוונים, לצד טלוויזיות ומערכות שמע חדשניות. הרבה יותר טוב, נכון? לכו על המועדון שמציע את השורה הראשונה של המכשור והאיבזור, ותיהנו להתאמן בו הרבה יותר מהמועדונים המשתרכים מאחוריו.

- תחזוקה: הרבה יותר נעים לעבוד במועדון נקי, בו המכשירים תקינים, המקלחות עובדות ויש מים חמים לפי הצורך. מועדון כושר המתוחזק כראוי יעלה את המורל שלכם ויביא אתכם לאימון הרבה יותר מוצלח.

- אימונים אישיים: בחלק נרחב ממועדוני הכושר קיימת אפשרות לאימונים אישיים, מעין "שיעור פרטי" במחירים סבירים על ידי צוות מוסמך ומקצועי. אם כל הקריטריונים עד כה השביעו את רצונכם, האפשרות לאימון פרטי יכולה להיות מה שיטה את הכף...

 הטיפים לבחירת מועדון הכושר - באדיבות שירלי גולדשטיין, מנהלת מקצועית ועופר קיס, יועץ מקצועי ברשת גרייט שייפ

גרייט שייפ היא רשת מועדוני כושר שהוקמה בשנת 1996, ומאז הלכה והתרחבה עד שהפכה לרשת מועדונים מובילה בפריסה ארצית. גרייט שייפ, בבעלות ירון סלע, אריק קרטן ואסף לנגי, מציעה למנוייה שילוב מנצח בין צוות מקצועי ומנוסה, ציוד מתקדם ומגוון שיעורי סטודיו ייחודיים, לבין אווירה חמה, נעימה ומשוחררת – וזו אחת הסיבות לכך שמועדוני הכושר של הרשת הם מקום שכיף להגיע אליו בכל אימון מחדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב