דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אנו נמשכים לטיפוסים המושכים מאיתנו אנרגיה? 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 891   [ נצפה 3561 פעמים ]

הכתבה פרי עטי יצאה היום 27.4.10 בעיתון NRG
עלקת מוטל
Orobance mutelii
תמצית החמלה

באחד מימי השבוע של חודש מרץ 2006 נסעתי בפארק הירקון על אופני. בצידי הדרך הבחנתי במרבדים צהובים של פרח החרצית. תוך כדי נסיעה בתוך הפריחה של החרצית הבחנתי בצמח שונה, שצבעי עלי הכותרת שלו היו לבן וסגול. הייתי חייב לעצור. לא הבנתי כיצד צבעים בעלי תדר כל כך גבוה של לבן וסגול הם צבעי עלי הכותרת של צמח טפיל, זה שיונק את מזונו משורשיו של צמח החרצית ואינו יכול להתקיים בלעדיו. הייתי חייב להבין את המשמעות הרוחנית הטמונה באנרגיית החיים של צמח זה.

זו הייתה פגישתי הראשונה עם צמח עלקת מוטל.

טפיל הוא יצור החי בתוך או על יצור אחר וניזון מרקמותיהם ומחומרי המזון שלהם . בחברה המערבית הטפילות נחשבת כדבר שלילי. הטפיל לדעת החברה יכול לפגוע במרקם החברתי ולגרום לקריסתה ,לכן הנטייה של החברה היא להרחיק כל מה שניזון ממנה ושאינו תורם לה בחזרה.כמובן לפי דעתה .

חשוב להבין מה המשמעות של צמח "טפיל". לכאורה הוא לוקח ואין הוא מקבל, אך אם נבדוק לעומקם של דברים יתברר לנו שבמקרים רבים הטפילים חיים בשיתוף פעולה מלא עם הפונדקאי (המזין) ולתהליך זה קוראים סימביוזה. פונדקאים החלשים בטבע נפגעים יותר אך אז הטפילות משמשת כגורם בויסות האוכלוסייה. הכחדה מוחלטת של פונדקאי כמעט ואינה קיימת במקרים נדירים היא מתרחשת רק כאשר אין לפונדקאי הגנות כלפיו.

מה שאנו רואים בטבע שמערכת היחסים בין הטפיל לפונדקאי מזינה את שניהם, הפונדקאי לומד להגן על עצמו, מפתח מערכת חיסונית חזקה יותר, מפתח מערכת הגנה כימית ותוך כדי התהליך מתחזק מבלי שהטפיל משמיד אותו.

במילים אחרות לא קיים בטבע מצב שבו יש קיום עצמאי לגמרי ללא תלות הדדית. בנוסף אי אפשר ליחס כוונת זדון לטפיל, הוא פשוט עושה את מה שהוא יודע לעשות מטבעו, אי אפשר להגיד על צמח העלקת מוטל שכאשר הוא יונק מהחרצית את מזונו, מטרתו המוצהרת היא להשמיד את החרצית. הטבע אינו טיפש, השמדת החרצית תהיה השמדתו של הטפיל.

בניגוד למערכת יחסי הגומלין בטבע האדם מטבעו נולד אגואיסט, החושב על עצמו ועל טובתו האישית כל הזמן, לכן האדם תמיד ינסה למצוא שימקסם כיצד להשיג את מקסימום התועלת האישית האפשרית בכל מצב.

לכן ,כאשר האדם החל להתייחס אל הטבע כאל משאב הכפוף לרצונו, הוא החל להתרחק ממנו, במקום לחיות בסמביוזה הוא החל לנצל אותו בכל דרך אפשרית מבלי להכיר בכך שהדרך הזו תוביל בסופו של דבר להכחדתו שלו.

מתוך תפיסת העליונות של האדם על הטבע החל האדם לתת שמות לתהליכים המתרחשים בו באופן טבעי, ולהשליך אותם על מערכת היחסים שיש לו עם בני אדם אחרים. לתהליך מתן השמות קוראים " המשגה" ( מלשון מושג ) , כאשר ראה האדם צמח היונק את מזונו מצמח אחר הוא נתן לתהליך הזה שם וקרא לו "טפילות". לשם טפיל הוא הוסיף את הפירוש האישי שלו בהתאם להבנתו, שטפיל הוא מי שלוקח ואינו נותן בתמורה ובכך הוא הפך באופן אוטומטי אנשים שאינם תורמים לו ישירות לחסרי ערך עבורו, מי שיש להרחיקו מסביבתו הקרובה.


במילים אחרות מצד אחד האדם הוא הטפיל הגדול שבטבע , הוא הפך את כל מה שנמצא בסביבה שלו למשאב אותו הוא יכול לנצל לצרכיו. דוגמאות לכך ניתן לראות בתופעות של ניצול משאבי הטבע, זיהום האויר ומקורות המיים, סחר בבני אדם, ניצול קטינים בעבודה, יבוא של עובדים זרים ושלילת זכויותיהם סוציאליות וגירוש אחרי שעשו את שלהם ועוד., בו זמנית האדם ישנא וירחיק ממנו כל אדם שנתפס בעניו כמנצל את המשאבים שלו מבלי לתת לו בחזרה תמורה מלאה עבורם.

אם כך מה באה תמצית המופקת מפרח העלקת מוטל ללמד אותנו?

היא מתייחסת למערכת היחסים של בני האדם בינם לבין עצמם, לזולת ולטבע.

היא באה ללמד אותנו מה זאת חמלה. הכלל הראשון הוא אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. כאשר התמצית עולה באבחון דרך הדופק היא אומרת שהאדם בתחום מסוים של חייו מרחיק אדם או אנשים משום שלדעתו הם מנצלים אותו ולכן אין הם תורמים לו יותר.
האדם יכול לחוש כלפיהם קשת שלמה של רגשות שליליים אבל אין בו כלפיהם אהבה התמצית מעידה על כך שהסיבה לקושי בגינו הגיע האדם לטיפול היא מכיוון שהוא אינו מבחין בתועלת עבורו הנמצאת באותם האנשים , אותם הוא רוצה לעקור ולהרחיק ממנו.

מכיוון שכל בני האדם קשורים זה לזה גם אם לא רואים זאת פיזית, התמצית של עלקת מוטל תכוון את האדם לראות כי אלה אותם הוא מנסה להרחיק ממנו , בעצם תורמים לו. כל עוד הוא אינו רואה זאת, הוא מרחיק אותם מעצמו ובעצם פוגע בהתפתחותו שלו.

התמצית מבקשת מהאדם לבחון היכן הוא, הטוען שהזולת הוא טפיל המנצל אותו, מנצל את הטבע או את הזולת והפך ל"טפיל" בעצמו.

אם האדם מבין את התהליך ומקרב את האדם או את האנשים אליו הוא הפך את השנאה שלו כלפיהם לאהבה, ורק אחר כך הוא יוכל להגיע לחמלה.

חמלה זו דרגה גבוהה יותר מאהבה. זו היכולת לראות כל אדם באשר הוא הנמצא במצוקה כאדם בעל פוטנציאל לתרום לי ולקהילה גם אם הוא לא יכול לעשות זאת ברגע זה. חמלה היא רגש העולה מתוך אהבת הזולת אשר מסוגל לראות את הפוטנציאל הטמון באדם למרות הקושי בו הוא נמצא ולעזור לו לממש אותו ולצאת מדרגת התלות שיש בו כלפיי ברגע זה ולהוביל אותו לעצמאות.ולמימוש

באותו האופן יכול האדם לחפש מה היא התועלת כאשר הוא חולה במחלה עבורו. במקום לנסות ולסלק אותה כמה שיותר מהר כי לדעתו היא אינה משרתת אותו, אם יקבל שיש לה תועלת עבורו, שהיא נמצאת שם כדי שילמד משהו על עצמו, או אז המחלה יכולה להנחות אותו לסיבה שבגינה הוא סובל ובכך הוא ימנע את הישנותה.

לכן עלקת מוטל הצמח "הטפיל" של תמציות פרחי ארץ ישראל הוא אחד מהפרחים בעלי התדר האנרגטי הגבוה ביותר בעולם הצמחים של ארץ-ישראל.

נתן אמסטר-מיסד ובעלים של תמציות פרחי ארץ-ישראל
אתר הבית
:www.holylandessences.com


נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב