דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תווים, תופים ורוקנרול 

מאת    [ 19/04/2010 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 4760 פעמים ]

תווים, תופים ורוקנרול למה בכלל צריך ללמוד לקרוא תווים?

         בשנים האחרונות, מתפתחת מגמה של מתופפים הבוחרים לא ללמוד לקרוא תווים. הסיבות הן שונות: חלק מהמתופפים חושבים שזו עבודה קשה מדי ומתייאשים, חלקם חושבים שזה לא כל כך חשוב בתופים וחלקם פשוט עצלנים. האמת, באופן אישי בשנתיים הראשונות שלי בנגינת תופים, גם אני התייאשתי מפני שחשבתי שקריאת תווים הינה קריעה מיותרת. מאז עברו כמה וכמה שנים והיום אני קורא תוים ברמה גבוהה מאוד ולא בכדי. במהלך השנים הבנתי שההתקדמות שלי בנגינת תופים נבלמה בגלל שלא השקעתי בקריאת תווים. תארו לעצמכם מצב בו אתם שולטים בשפה העברית ברמת הדיבור, אך כשזה מגיע לקריאה אתם מתקשים לקרוא מילה עם יותר מארבע אותיות.

סגולות רפואיות של קריאת תווי תופים

         נגינת תופים, כמו כל סוג של נגינה, הינה אומנות המבוססת על ביטוי עצמי. ביטוי עצמי זה, מבטא את איך שאנחנו תופסים את מה שלמדנו. חשוב מאוד ללמוד משמיעה, אך זהו רק מקור אחד. אלפי ספרי תופים מעולים נכתבו לאורך השנים, שלא לדבר על מקורות באינטרנט, המהווים מקור למידה והשראה עשיר מאוד. אין מצב שלא תרצו גישה למקור כזה! קריאת תווי תופים עוזרת לנו להתפתח ולהתקדם יותר ממה שרובנו חושבים. הקריאה(והכתיבה) עוזרת לנו "להבין" את מה שאנו מנגנים, ומאפשרת לנו לכתוב רעיונות מגניבים כדי שנוכל להמשיך ולהתאמן עליהם. כאמור, הקריאה מעניקה לנו את היכולת ללמוד בקלות כל דבר הכתוב בספר, מגזין או אתר אינטרנט. מתופפים הרוצים להתקדם ולהתמקצע בענף המוסיקה חייבים לדעת לקרוא כל עמוד תווים הנזרק מולם, אחרת.... אתם כבר הבנתם.

אז איפה מתחילים?

         להתאמן על יסודות וטכניקה, סגנונות שונים, Feel וכדומה זו חובה, אך כדי להפוך לקורא טוב צריך להשקיע זמן באימון קריאה. חשוב מאוד לשמור על סבלנות, שכן ההתקדמות הינה מתמשכת. מומלץ להתחיל פשוט - סנר ובאס, ובהדרגתיות לשלב את כל מערכת התופים. ישנם ספרים מעולים המלמדים קריאת תווים. שתי דוגמאות לכך הן: Syncopation של Ted Reed ו-Rubank Elementary Method for Drums של Paul Yoder. אלו ספרים זולים המכסים את הבסיס של קריאת קצב באופן יסודי. מומלץ מאוד ללמוד אצל מורה לתופים. מורה טוב יכוון את התלמיד/ה ויקדם אותו לרמת נגינה גבוהה, תוך דגש על טכניקה, קריאת תווים, והחשוב ביותר, יצירתיות.

חיליק הינו מומחה בתחומים הבאים: קידום אתרים מקצועי בגוגל, בניה וניהול מסעות פרסום בגוגל, באתרי תוכן וברשתות החברתיות, תחזוקת אתרים וקופירייטינג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב