דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שהנשיא שכח...וגם התקשורת. 

מאת    [ 31/01/2007 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 3052 פעמים ]

מה שהנשיא שכח...וגם התקשורת.

מאת: צבי גיל. המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור" www.notes.co.il/zvi


נשיא המדינה,מר משה קצב,לפני כהונתו כנשיא ובמהלכה פונק על ידי התקשורת. מי שזכה ממנה לסיקור אוהד במשך שנים, כאשר הוא עשה הכול כדי שתתן לו חשיפה מרבית,אל לו לבוא בטענות לאותה תקשורת שסוקרת גם את מחדליו.נראה שגם התקשורת,מרוב עיסוק בפרשה ,שכחה אף היא עובדה זאת.

במסיבת העיתונאים האחרונה עשה נשיא המדינה מה שלא עשו ב"מערב הפרוע". הוא ירה בפסנתרן. ולא תאמינו אם אומר שמדובר בלא אחר מאשר בתקשורת.אותה תקשורת שבה ירה הנשיא שוב ושוב בבודדות ובצרורות,מן הכתף ומן המותן.אותה תקשורת שאינה נקייה מן הסנסציה ולעתים גם בדיווחים שיש בהם משום פגיעה אתית.אבל היא הייתה בעבר עם הנשיא ולא נגדו.

הופתעתי מאוד שמנכ"ל חדשות ערוץ 2 שלום קיטל, שהמהדורה שלו הייתה לוח המטרה להתקפת הנשיא,התייחס אך ורק לפרשה האחרונה של נשיא המדינה,תוך שהוא מציין כי המגזינים שלו נתנו בהרחבה ביטוי לעמדת הנשיא,כפי שהובאה על ידו ועל ידי מקורביו ויועציו.הוא הרי יכול היה לספר איזה טיפול חיובי וחם קבל נשיא המדינה מאותו ערוץ עד לגילוי הפרשה.לי,הרדיפה האובססיבית של נשיא המדינה אחר חשיפה תקשורתית במהלך שבתו על כיסא רם ונישא, נראתה מוגזמת ונתתי לכך ביטוי.

במאמר שפרסמתי כמעט לפני שנה,ב- 7.2.2006 באתר זה. כתבתי בין היתר."נשיא המדינה ה- 9 ,משה קצב הוא אדם אהוד.דבריו בכל התפקידים שהוא מילא ,בנחת נשמעו.הוא ג'נטלמן במלוא מובן המילה הזאת ואוזנו קשובה לבעיות של ציבור או של יחידים.אולם בעוד שנשיאים לפניו,למעט אולי עזר וייצמן, ,חסכו בהתבטאויות מדיניות או הצהרות בנושאים שונים,הנשיא קצב מרבה בהם"

בהמשך הבאתי שורה שלמה של התבטאויות פומביות של הנשיא בכול הנושאים הלאומיים והבינלאומיים.וציינתי להלן: "בחרתי אוסף מקרי קטן מהתבטאויות של נשיא המדינה בזמן קצר כפי שהובאו בכלי התקשורת השונים." החל בנושא חיסולים ממוקדים,דרך עמונה, גדר ההפרדה,חינוך,כלכלה ועד לזקן המקובלים הרב כדורי "שהעדרו יהיה חסר לישראל".

וכיצד ידעתי מה עמדות הנשיא בכול הסוגיות הרבות שבהן התבטא? מן הפרטיטורה של הפסנתרן, הלא היא התקשורת.היו דברים שאירעו במשכן הנשיא,ושאני הייתי נוכח בהם,שלא זכו לתהודה מספקת, לטעמי.האירועים שהוא קיים למען ניצולי השואה ולמען מפעל "תרומת הניצולים למדינה". הוקרתי,ואני מוקיר את המחוות שלו בנושאים אלה שבפניהם פתח את ביתו הרשמי.אלה מעשים שאמנם אינם מלבינים מחדלים אחרים,אבל אסור לשכוח אותם.אני משוכנע שהיו עוד נושאים שבהם עסק ושבגינם הוא ראוי להוקרה.מכול מקום,התקשורת עטפה בחום את הנשיא ואת מוסד הנשיאות.

סיימתי את מאמרי ככה:"אני לא מציע שהנשיא יצפה על המצב ממגדל שן.עם זאת ראוי שהתבטאות פומביות שלו תיחשב התערבות חשובה,בבחינת הגיעו מים עד נפש או רפש. העובדה שהתקשורת, אפילו בימינו, מפרסמת הודעות שיוצאות מבית הנשיא אינה משתמעת בהכרח שהיא עושה זאת בשל החשיבות שהיא מייחסת להן,אלא, אני מניח,בעיקר,בשל הכבוד למוסד הנשיאות.זה אשראי שאסור לבזבז אותו- כבוד הנשיא."

אז מה קרה פתאום? נשיא המדינה משיקוליו שלו התלונן בע"פ אצל היועץ המשפטי על סימנים לניסיון סחיטה, כדורון שלג קטן שהוא גלגל בידיו, השליך אותו לאוויר והפך למפל.בדיוק ההיפך ממה שעשה אותו נער הולנדי שהכניס אצבע לחור הסכר כדי לעצור את השיטפון.גם זאת התקשורת סקרה. אם ככה מדוע הוא ירה בה? התקשורת אינה צחורה כשלג שוויצי.אבל, בדרך כלל,במקרה זה היא עשתה את המוטל עליה,בסגנון כזה או אחר.ואשר לנשיא ,בסופו של דבר הוא ירה ברגליו שלו.וזאת בסיוע עורכי הדין שלו, שני תותחים כבדים, שנראו ונשמעו כשומרי סף קשוחים.

פרשה שהתחילה באוברטורה בפיאניסימו, והפינאלה שלה היה ווגנריאני ,עם כול כלי ההקשה והנשיפה- במסיבת עיתונאים מהדהדת ואומללה שבה,כאמור, ירה הנשיא לכל עבר,כולל הוצאת הדוב העדתי מן המאורה באמצע שנת החורף,האשמה שהיא הבל הבלים.והוא הדוגמה הבולטת לכך.

ומה עשתה התקשורת כדי לקושש את האודים העשנים עדיין של הנושא העדתי,אי פה אי שם,בפינת הווייתנו,היא שלחה כתבים לשוק.אלה תמיד יש להם מה לומר בכול נושא,ובין היתר בנושא העדתי. רוממה,מי שלא יודע היכן נמצא ערוץ 1, שוכנת שבע דקות הליכה משוק מחנה יהודה ושלוש דקות נסיעה.זה המקום שבו היא מקבלת "תהודות ציבוריות". במסגרת הטיפול בהתייעלות רשות השידור, אני מציע שיקימו בשוק מחנה יהודה באסטה ובה עמדת שידור ויחסכו להם את הנסיעה מרוממה.

האמת ניתנת להיאמר שהתקשורת בכל תקופת נשיאותו של משה קצב ושל הנשיאים שקדמו לו, התייחסה למוסד הנשיאות כאל פרה קדושה,פרה שאותה שחט כבוד הנשיא לעיני כול.גם אם חלק נכבד מן החשדות יתבררו כבלתי קבילות,או חסרות ראיות מספיקות,חסל סדר פרות קדושות, נכון יותר,פרים קדושים, במשכן הנשיא.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב