דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבא, המדף ואני - סיפור שהיה 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2913 פעמים ]

לפני חודש קניתי מדף באיקאה. אז קניתי. הוא מונח כבר חודש בחדר שלי ומעלה אבק. כל שבוע אני אומר, השבוע אני תולה אותו. מביא מקדחה, מברגה, ברגים ופלס ונותן עבודה (לא שאני יודע). אני גר בבניין עם קירות בטון מזויין, לא הולך לי אפילו עם פטיש ומסמר...רק רציתי לציין שזה המדף השני שאני "עובד" עליו. את הראשון לקח לאבא שלי 3 שעות לתלות. נו מה, מקדחה בארבע שקל שקנה באחד מההומסנטרים או המרכזים הללו. מקדחים בשני שקל שהתעקמו עוד לפני שפגשו את הקיר. אבל את אבא שלי אף קיר לא ישבור. מסכן. השארתי אותו פעם באמבטיה שלי לתלות לי מעמד לברז והוא, עם הכאילו מקדחה שלו ומקדח מעזה, ישב בסבלנות ארבע שעות, עם כוס מים לקירור המקדח וחדר את הקרמיקה כמו שצריך...איש עם סבלנות ומטרה. 

נחזור למדף. אז את הראשון הצלחנו בקושי רב לתלות. אבא שלי יסודי. שעה נותן לי להחזיק את המדף כדי שיוכל למדוד ולסמן ולמדוד שוב ושוב לסמן ולפלס ולמדוד. אחרי שתייבשו לי הידיים, אני מוריד את המדף וכל הקיר מקושקש בעיפרון...ארבעים עיגולים ופינות וחישובים. "איזה מהן הוא החור שלנו?" אני שואל, והוא בנונשלאנט "אני חושב שזה...וזה". אז עם הכלים מצ'וקמקים של אבא שלי קדחנו בקושי רב את הבטון ובאמצע הכלי הפיל את החשמל בבית. אחרי שעתיים היה לנו מדף לתפארת מדינת ישראל. קצת עקום. לא נורא. נניח דברים רק בצד אחד. עכשיו תבינו משהו אחד, במשפחה יש עסק של כלי עבודה ולאבא שלי מקדחים מעפנים ומקדחה של ילדים. הסנדלר הולך יחף...
 
למדף השני כבר הבאתי לו מברגת אימפקט  12V MOSTA, מקדחים גרמניים ALPEN שחודרים טנק מרכבה סימן ארבע ומקדחה רוטטת 810W AXER שלגביה לא ידעתי הרבה, פרט לעובדה שחמי מייבא אותה. עליו אני סומך אבל אמרתי נבדוק את הכלי במבחן אבא שאינו מכביר במילים טובות, בלשון המעטה. אבא שלי היה סקפטי. טוב יש לו קרחת. את מכירים את הפרסומת החדשה "אל תיהיה סקפטי אם אתה לא רוצה להקריח"? בזמנו לא היה וגם אם היה עדיין מהסקפטיות החריפה שלו התרופה הייתה מתפוגגת לפני שהייתה מגיעה לזקיק השערות הראשון...לא משנה. אבא בא לעזרה וזה מה שחשוב. דבר ראשון לא היה ברור איך מפעילים את המקדחה כדי שתדפוק. לא ידעתי שיש כזה דבר. יש קידוח רגיל ויש קידוח דפיקה לעבודה קשה ומאומצת. מצאנו את ההוראות, שיחקנו עם המפסק הרלוונטי ופלא. המקדחה אוכלת את הקיר. מה זה אוכלת, טורפת. לא ראיתי דברים כאלה. אפילו אבא שלי נדהם ועליו קשה לראות תדהמה. הגבה השמאלית שלו זזה למאית השנייה והיה לא קמץ חיוך לשנייה. המקדחים עשו עבודה מדהימה. בקושי התחממו ולא היה זכר לכיפוף הוא החלשותם. אני אומר לכם, עבודה שלקחה לנו קודם מעל לשעה וחצי סיימנו בחצי שעה, רק בגלל שאבא שלי אוהב לקשקש על הקיר. כנראה יש לו חסך מילדות.
 
מוסר השכל, אם רוצים לעשות עבודה, אל תקנו זבל, גם אם המחיר נראה לכם מגניב וזול.  מדף עקום לא שווה את החיסכון של 100 הש"ח.

ישי סבן, אוהב לעשות בעצמו (עם עזרה מאבא)


webless - טולסנטר כלי עבודה - klips כלים שעושים את העבודה


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב