דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרעיון למציאות 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1680 פעמים ]

חיפוש פטנט
לא משנה עם איזו המצאה אתם רוצים להתעסק, כי בעולם הפטנטים חובה לדעת מראש האם אתם מפרים פטנטים קיימים (בפועל או בפוטנציה). לצורך זה כדאי ורצוי לפנות לעורך דין מומחה לפטנטים או לעורך פטנטים (שאינו חייב להיות עו"ד), על מנת לבצע חיפוש פטנטים מקיף בכל המאגרים הקיימים. הדרישה הזו מחייבת כל ממציא ויזם לבצע חיפוש פטנט רלוונטי, כי אם יתגלה בעתיד שההמצאה, המוצר, התהליך או הרעיון הפרו פטנטים כאלה ואחרים - בעליהם יאלצו לשלם תמלוגים לבעל הפטנט שהופר (גם רטרואקטיבית).

כפי שצוין, ניתן לפנות לעורך דין שתחום עיסוקו הוא פטנטים וקניין רוחני, או לעורכי פטנטים עצמאיים או שכירים בפירמות העוסקות בפטנטים באופן ייחודי. חיפוש פטנטים אמור להתבצע בצורה מקצועית ויעילה, על ידי אנשי מקצוע היודעים היכן לחפש בהתאם לתחום שבו מבוקש הפטנט. כמו כן, לכל מדינה בעולם יש חוקים משלה בנוגע לאישור פטנטים, ויש לדעת באילו מאגרי מידע צריך לבצע חיפוש פטנט (משרד הפטנטים האמריקאי, משרד הפטנטים האירופי ועוד).

בימינו אנו יש אפשרות לכל ממציא ויזם לבקש בקשת פטנט בינלאומי, בהתאם לאמנת PCT. באמנה חברות מעל 130 מדינות בכל העולם (וביניהן גם ישראל), והיא מאפשרת לממציא וליזם לשמור על זכות הראשונים בכל אחת מן המדינות החתומות (לתקופה מוגבלת, כמובן). לאחר שבוצע חיפוש פטנטים מקיף על מנת לוודא שאין שום הפרות של פטנטים קודמים, ניתן להמשיך בתהליך רישום הפטנט, עריכתו ועוד. ניתן לרשום פטנטים כמעט בכל תחום: מדע ורפואה, הייטק, תעשיות ביטחוניות, חשמל ואלקטרוניקה ועוד. בהתאם לכך, חיפוש כל פטנט ופטנט צריך להתבצע לפי תחומים.

חיפוש פטנטים יכול להתבצע בכמה אפשרויות: ניתן לחפש פטנטים לפי מילות מפתח או לפי קטגוריות נוספות כגון תחומים, שם הממציא, תקופות הזמן המדוברת, מתחרים בתחום הנדון ועוד. סריקת פטנטים יכולה להתמקד בקטגוריה אחת או בכמה קטגוריות במקביל, וצריך לדעת להגדיר את אסטרטגיית החיפוש מראש על מנת לדעת כיצד לבצעה ביעילות מרבית. חיפוש פטנטים בישראל, למשל, הוא מעט יותר קשה, כיוון שאין מאגר אינטרנטי מקוון וחינמי. לצורך כך ניתן לפנות למאגרי פטנטים מקוונים בתשלום, או לחילופין - להגיע לספריית רשם הפטנטים בירושלים. שם ניתן לבצע חיפוש פטנטים ידני (שמן הסתם יהיה זול יותר, אך יגזול יותר זמן ואולי אף יהיה פחות יעיל מחיפוש פטנט על ידי מומחה).

פירמת פטנטים מקצועית תכיר, מן הסתם, את השוק כולו וכן את התחומים הספציפיים הקשורים לכל רעיון, תהליך, המצאה ופטנט. מומחי הפירמה מבצעים חיפוש פטנט אחר רעיונות ותהליכים דומים, שעלולים לבטל את האפשרות לקבל פטנט. בנוסף חשוב מאוד לערוך הסכמי סודיות לפני הגשת הבקשה לפטנט, כיוון שעצם הגשתו לבדיקה עלולה להוות פרסום מוקדם.

בהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב