דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפת אתר XML ו- HTML 

מאת    [ 12/04/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3082 פעמים ]

מטרתו של תהליך קידום אתרים באינטרנט הוא בראש ובראשונה להפוך את דפי האתר לנגישים עבור מנועי החיפוש. מה הכוונה למעשה? ה"עכבישים" של גוגל , רובוטים שנשלחים באופן אוטומטי וסורקים את כל הדפים ברשת, נדרשים לעבוד קשה על מנת להגיע ולכסות את כל הדפים ברשת. זו אחת הסיבות שלפעמים לוקח קצת זמן עד שאנחנו רואים אתר בתוצאות החיפוש של גוגל, ישנה סבירות טובה שמנוע החיפוש עדיין לא אינדקס אותו (שמר אותו בזיכרון השמור שלו ומודע לקיומו). מנוע החיפוש סורק מיליארדי דפים בכל יום ומטרת קידום אתרים היא לעזור לו לסרוק את האתר שלנו בקלות ובמהירות - אתרים עמוסים שלא בנויים בצורה נגישה למנועי חיפוש - עלולים שלא להיראות על ידי גוגל ולכן עלולים להיות לא מקודמים בתוצאות החיפוש - שזוהי הדרך העיקרית כיום לייבא גולשים לאתר שלכם.

הדרך העיקרית של מקדמי אתרים לעדכן את מנועי החיפוש היא באמצעות מפת אתר. כשאומרים מפת אתר , מתכוונים לרוב לשני סוגים שונים של מפות אתר:

 1. מפת אתר XML
הסוג הראשון הוא מפת אתר XML. XML הוא פורמט ותקן להצגת נתונים באינטרנט וקריאתם על ידי מערכות שונות. מפת אתר XML היא למעשה מסמך שמיועד למנועי החיפוש - הוא לא מופיע באתר עצמו אלא נשלח למנועי החיפוש על ידי מקדם האתר. מסמך מפת אתר עוזר למנוע החיפוש לראות את כל דפי האתר ולאנדקס אותם בזיכרון השמור שלו. מפת XML מיועדת להציג את כל דפי האתר לגוגל. החשיבות של מפת אתר XML גדולה היות ומנוע החיפוש לא מצליח לראות את כל הדפים בכל אתר - בעיקר באתרים מרובי דפים שם ישנם דפים שנמצאים "עמוק" מדי. קובץ XML גם עוזר למנוע החיפוש להבין ולחלק נכונה את חשיבות הדפים באתר - באמצעות מפה זו תוכלו לחלק את משקלי החשיבות של הדפים באתר באופן שתרצו. 
 2. מפת אתר HTML
מפת אתר HTML היא למעשה קובץ מפת אתר שאתם רואים בכל אתר. זהו דף HTML לכל דבר שמורכב מקישורים שונים לכל הדפים באתר. קובץ זה טוב במיוחד עבור דפים שישנה בעיה בהגעה לדפים הפנימיים שלהם , בין השאר בגלל שהם ערוכים בפורמטים כמו FLASH שלא נגישים למנוע החיפוש. באתרים מרובי דפים ישנה אפשרות ליצור מפת אתר HTML שמורכבת ממספר מפות אתר קטנות יותר לפי נושאים , כגון מפת אתר לקבצי וידאו מפת אתר לתמונות, מפת אתר לחדשות וכד'. ניתן לבנות מספר מפות אתר HTML וכך לאפשר נגישות לכל הדפים באתר. 

שליחת מפת אתר למנועי החיפוש
כאמור , ייעודה של מפת אתר XML להציג את דפי האתר לגוגל ויתר מנועי החיפוש, ועל כן יש לעדכן אותם באופן שוטף על הדפים החדשים שנוספים לאתר. ברשת ישנם כלים רבים שיעזרו לכם ליצור מפת אתר XML. כלי מצוין שמשמש רבים הוא A1 sitemap generator . באמצעות ממשק ניהול אתרים של גוגל webmaster tool תוכלו לסרוק את מפת האתר העדכנית לגוגל באופן פשוט.

אל תתבלבלו, יש שני סוגי מפות אתר ולכל אחת מהן חשיבות בפני עצמה.
וודאו שבאתר שלכם יש את שתיהן.

 

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב