דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד למנף עסקאות מדיה דרך שיתופי פעולה? 

מאת    [ 07/04/2010 ]

מילים במאמר: 942   [ נצפה 2121 פעמים ]

מזל טוב! החלטת לפרסם את העסק שלך ברשת ולרכוש מדיה פרסומית. איך תוכל למנף את עסקאות המדיה שלך? בשלוש מילים- דרך שיתופי פעולה.

בעל אתר המעוניין לפרסם את עסקיו,  פונה בדרך כלל לחברת מדיה אשר תרכוש עבורו את הקמפיין. חברות המדיה רוכשות מדיה בצורה מרוכזת ללקוחותיהן, על ידי שמתחייבות לתזרים מזומנים מסוים אל מול ספקי המדיה. נפח הרכישה שלהן הוא זה שמאפשר השגת מחירים זולים עבור הלקוחות, ולכן דרך חברת מדיה תקבל מחירים שלבד לא היית משיג. המחיר שיוצע לך, מגלם בתוכו עמלה שחברת המדיה לוקחת מספק המדיה על נפח הרכישות שלה מולו.

אם אתה  משווק תוכניות שותפים ורוצה לפעול לבד ולייצר עסקה משתלמת ללא עמלת חברת המדיה, או אם אתה מכוון לרכישת מדיה אצל ספק ספציפי- הנה כמה דרכים לנסות לעשות את זה לבד ובזול: לפני שנתחיל, קח בחשבון שנדרשת ממך השקעה לא מעטה בתפירת חיבור נכון, ולכן שווה לפעול בכיוונים שיפורטו עבור עסקאות מדיה ארוכות טווח.

שיתוף פעולה משולש: שיתוף פעולה משולש הוא שם שאני נותנת לשיתופי פעולה שנשענים על כוח המדיה של אתר שותף שלך, אל מול ספק המדיה.

האתר השותף משמש כמתווך אל מול ספק המדיה (כמו חברת מדיה עבורך) עם דילים טובים יותר ממה שהיית משיג לבד. זה עדיף על שכירת שירותי חברת מדיה? לפעמים כן. תלוי בסוג האתר השותף שתבחר כמתווך אז איך לבחור שותף לשיתוף משולש? יש למצוא שותף שהמוטיבציה שלו היא הגדלת נפח הרכישה שלו בדיל קיים שיש לו עם ספק המדיה. ניתן דוגמא עבור עסקת קליק שיכולה להראות כך:

  • מדרגה ראשונה: 0-9000- 0.70 אגורות
  • מדרגה שנייה: 9,000-15,000 קליקים: 0.40 אגורות
  • מדרגה שלישית: 15,000 קליקים ומעלה- 0.25 אגורות

כמובן שהתשלום בין מדרגות מתבצע על הדלתא.

איך עובד שיתוף הפעולה המשולש? ככל שהאתר יביא יותר קליקים לספק המדיה, התשלום פר קליק יורד ולכן אתר כזה ירצה לנכס את הקליקים שלך לשולחן. לצורך הדוגמא- אתה משלם לו במדרגה שנייה של מדרגות התמחור. האתר השותף משלם לספק המדיה לפי מדרגה שלישית, מפריש לך חשבונית עבור כמות הקליקים שהבאת לפי תמחור מדרגה שנייה, וגוזר בכך את העמלה על הדיל איתך. התוצאה- אתה מקבל מחירים שמלכתחילה לא היית מקבל. האתר השותף משתמש בקליקים שלך כדי להוזיל את העלויות פר קליק שלו.היחידי שיכול להיות Party pooper הוא ספק המדיה שלא מן ההכרח שיסכים לזה, שכן הוא מפסיד פר קליק מדיל כזה. הסכמת ספק המדיה לתהליך, תלויה גם ברמת השותפות שיש לך עם האתר המתווך וכוחו של זה אל מול ספק המדיה. ולכן בחר שותף שכוחו במדיה אליה אתה מכוון- רב. שותף שמפרסם הרבה ולאורך זמן.

איך בוחרים שותף כזה? ולמה שהוא ירצה לחבור אליך? האתר השותף לא יכול להיות מתחרה שלך אבל חייב להיות באותה קטגורית פעילות שלך: בשביל שהאתר השותף ירצה להיכנס להרפתקה ולחבוש כובע של "חברת מדיה", עליו לרצות לבסס מערכת יחסים איתך מעבר לקופון שיגזור על עסקת המדיה שכן זה לא תחום פעילותו. עליך להיות אתר אסטרטגי עבורו כי אתה ביחסי שיתוף תכנים למשל, מספק לו מוצרים או ביחסי ברטר. חפש עם מי מהאתרים אתה בקשר. למי אתה מספק שירותים, מי בקטגורית הפעילות שלך שניתן לייסד איתו שיתופי פעולה נוספים, ופנה לכאלה.

אם מצאת אתר שהסכים לנכס אותך וספק המדיה בעניין- הרווחת. יצרת מודל של חברת מדיה, לרוב לא בעלויות של חברת המדיה.לדילים ארוכי טווח השקעה כזו משתלמת.

קבוצת רכישה- אותו עקרון רק בגדול

קבוצת רכישה משמעה לחבור לאתרים בתחום שלך ולהוות כוח רכישה מרוכז אל מול ספק המדיה. חשוב שהחברים בקבוצה יהיו מאותה קטגורית פעילות. פעמים רבות מחירי מדיה (לפחות בשימושונים) מגלמים בהצעת המחיר שלהם, שיקולים כמו עונתיות הקטגוריה, או רמת התחרות בקטגוריה ולתפור הצעת מחיר בהתאם. ולכן אם תייסד קבוצה ששותפים בה אתרים מעולמות שונים, לא תוכל לקבל מחיר אחיד וראלי שנשען על התנהגות הקטגוריה. עם זאת, הסיכוי שתצליח לייסד קבוצת רכישה בקרב אתרים מתחרים בקטגוריה קיימת- קלוש, בגלל התחרות ובגלל שהקטגוריה מבוססת. אתה לא חייב להרים טלפון למתחרים שלך. כמה דוגמאות לעיסוקים מעולמות משיקים ללא תחרות ישירה:

חברות תיירות- חברות השכרת ציוד סקי/ צלילה/ גלישה

אתרי דרושים- אתרי אימון ויעוץ קריירה

חברות קידום אתרים- משווקי תוכניות שותפים

אתרי תוכן פנאי- כל אתר מכירה קטגורית משוקולדים ועד ציוד ספורט

הבנתם את הראש..

אתרי אינדקסים הם מקום מצוין להפיץ את האתר שלך לאורך זמן .פרסום בקטגוריה קיימת ומבוססת לרוב עולה יותר והגמישות במחירים נמוכה. כיצד פותרים את זה?

בדל פן/ נדבך מפעילותך העסקית: ייסד קטגורית רכישה חדשה: צור קטגוריה או תת קטגוריה הגזורה מתחום פעילותך ושכנע את השימושון שהוא חייב את הקטגוריה הזו. יש לך אתר לסרטונים משפחתיים? אתה מתאים לקטגורית "פנאי" ותוכל לייסד תת קטגוריה כמו "סבא וסבתא". נשמע תלוש? מדובר בתת קטגוריה חדשה שמאגדת את היותך עורך סרטונים לימי הולדת.זה פן מפעילות האתר שלך ומנוף ליצירת קבוצות רכישה בתחום שיצרת. פנה לעוסקים בתחום כמו חנויות מקוונות לשיווק מתנות לימי הולדת, זרי פרחים, ממתקים וכיו"ב וצור קבוצת רכישה שתפתח אצל השימושון קטגוריה חדשה. קבוצת רכישה שהינה קטגוריה חדשה בנוף, הוא יתרון גם עבור שימושונים וגם עבור אתרים כללים שמוכרים מדיה. למה? כי תמחור המדיה נקבע בין השאר גם על בסיס מיקומי ההופעה שלך ומיקומים אלה קשורים לתוכן. יכול להיות שפתחת חלון לספק המדיה לייצר קטגוריה חדשה ממנה יראה כסף חדש, תכנים חדשים ותנועת גולשים חדשה.

חסרונות: הרבה כאב ראש בסגירת קבוצה רבת משתתפים ויש לבדוק עלות תועלת של רמת ההשקעה ביצירת הקבוצה, אל מול המטרה לשמה נכנסת לכל הסיפור הזה- מחירי מדיה טובים שיחשפו את פעילות אתרך.

יתרונות: ביססת ערך מוסף וכוח אל מול ספקי מדיה בהיותך חלק מקבוצת רכישה חדשה עם אג'נדה והגדרה.

לסיכום, בין אם תיצור שותפות עם גורם אחד או כמה, עליך לזכור שכוח של מספר שותפים שווה כסף למדיה. בחר את השותפים בפינצטה לפי עולמות תוכן מקבילים. זהה את הקו הדק שבין "מתחרה" בתחום לבין "קולגה" לתחום שלך, והכי חשוב חבור לשותפים שעובדים בשקיפות ואמינות בדיוק כמוך.

 

NeTalk תוכניות שותפים שיתופי פעולה ותוכן שיווקי ברשת
טיפים מדריכים ואינדקס תוכניות שותפים מומלצות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב