סידן - לא רק לעצמות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סידן - לא רק לעצמות 

מאת    [ 05/04/2010 ]
מילים במאמר: 790   [ נצפה 2628 פעמים ]

 
 

סידן - לא רק לעצמות


סידן הינו המינרל המצוי בכמות הרבה ביותר בגוף. 1.5 אחוז ממשקל הגוף. 99 אחוז ממנו שקוע בעצמות (כולל השיניים) והשאר פעיל ברקמות הרכות (שרירים, דם, מערכת העצבים וכו'). 

נהוג לחשוב כי סידן נחוץ לנשים בגיל המעבר בגלל הבעיה של בריחת סידן הנובעת מהגיל. אך, מתברר שסידן הינו מינרל בעל ערך רב ומעורב בפעילויות שונות של הגוף. סידן נחוץ לכולנו בכל גיל ועל אחת כמה וכמה בגיל צעיר ואף אצל ילדים. מי שדואג למאזן הסידן בגופו בעודו צעיר לא יסבול ממחסור של סידן בעצמות בגיל המבוגר יותר. אך, כמו שציינתי סידן אינו רק לעצמות ולשיניים: סידן חשוב מאוד בהולכה עצבית בגוף, בכיווץ רקמת השריר ובקרישת דם, כמו כן יש לו תפקיד בויסות קצב הלב. הסידן עוזר להפעיל מספר אנזימי עיכול וחיוני לייצור של ה – DNA .   העצמות בגופנו נבנות בערך עד גיל 20 ואז מתחיל אט אט תהליך של החלשות העצמות המגיע לשיאו בסביבות גיל ה- 50 ואינו פוסח גם על גברים. על פי מחקרים חדשים נמצא כי החוסר בסידן בקרב רוב האנשים, רב יותר מכפי שחשבו בעבר.   מחקר חדש שנערך באוניברסיטת פורט האר בדרום אפריקה, קבע כי מחסור בסידן אצל נשים הרות מעלה באופן משמעותי את הסיכון לרעלת הריון. חשוב מאוד לצרוך סידן בהריון ואף בהנקה.   אחת הבעיות עם הסידן היא הספיגה שלו בגוף. 20-30 אחוז בלבד.( כאן מדובר בתוספי הסידן הקיימים בשוק- אך ברצוני להזכיר כי סידן של NSP – קלמגדי -  המיוצר בטכנולוגיה מתקדמת – הנקראת – מיקרו אינקפסולישן – נספגים בין 70- ל – 80 אחוז).  ידוע כי עודף זרחן פוגע בספיגת הסידן (למשל, משקאות קלים). מה שעוד עלול לפגוע בספיגת הסידן הוא חוסר פעילות גופנית, חוסר חומציות בקיבה, צריכת קפאין ומלח המגבירים את הפרשת הסידן בשתן.   המלצות נוספות לצריכת סידן:
להרגעה של מערכת העצבים לשינה עמוקה למקרה של כולסטרול גבוה בדם לכאבי מפרקים להיפראקטיביות לתסמונת הקדם ויסתית למניעת קטרקט   נערכו מספר מחקרים כדי לבדוק את הקשר בין לקיחת סידן ומשקל גוף. אחד המחקרים נערך באומהה, נברסקה בשנת 2000 , כל הנבדקים היו נשים. הנשים שנטלו סידן הראו ירידה מובהקת – משמעותית – במשקל במשך 4 שנות המחקר. ניתוח הממצאים מראה כי 1000 מ"ג   של סידן ליום גרמו לירידה של 8 ק"ג במשקל הגוף במשך 4 שנים.   במחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה נבדקו 1905 בני אדם שהתגלו אצלם פוליפים במעי הגס. ממצאי המחקר מראים כי נטילת תוספי תזונה של סידן וויטמין D הפחיתו באופן משמעותי את חזרת הפוליפים.   מחקר אחר שנערך ע"י היחידה הלאומית למחקר על בריאות ותזונה באוניברסיטת דרום קרוליינה – קולומביה, נמצא כי לקיחת סידן היתה קשורה למדד נמוך יותר של עלייה בלחץ הדם הסיסטולי תלוי גיל. מוסיפים החוקרים ואומרים כי אם הלקיחה של סידן באוכלוסייה הרחבה היה מגיע ל – 1200 מ"ג ליום – היינו רואים ירידה בלחץ הדם הסיסטולי באוכלוסיה המבוגרת.   מזונות המכילים סידן- סרדינים, טחינה, תאנים מיובשות, סויה, טופו, ברוקולי ושקדים. לגבי מוצרי חלב הדעות חלוקות.  יש הטוענים כי רצוי לצרוך מוצרי חלב כדי לשמור על מאזן סידן בגוף ויש השוללים מכל וכל את הצריכה של מוצרי חלב ויש עמם מספר סיבות.
טענה אחת היא כי מוצרים אלה מכילים רמה גבוהה של זרחן אשר מתחרה עם הסידן על אתרי הספיגה ולכן  הסידן בעצם לא נספג. הם ממליצים רק על יוגורט ורצוי מעיזים וכבשים אשר שם כמות הזרחן מזערית.

גיא הרדוף, שהוא אירידיולוג ומטפל הוליסטי יוצא נחרצות נגד מוצרי חלב, הוא טוען כי צריכת חלב ומוצריו מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב – 40 אחוז. כמו כן הוא טוען כי צריכה קבועה של חלב אצל ילדים עד גיל 3 מעלה בעשרות אחוזים את הסיכון לחלות בסוכרת נעורים וכן במחלות ריאה ועור. לטענתו החלב גורם לשיבוש הורמונלי, בעיות פריון, מחלות כבד, היפראקטיביות ועוד. לטענתו , לא רק שמאכלי חלב לא מעלים את מסת העצם אלא אף גורמים להוצאת הסידן מהעצמות (מי שמעוניין להרחיב בנושא מוזמן לחפש את גיא הרדוף ברשת ולקרוא על כך בפירוט).

כדאי לשלב בין מזונות העשירים בסידן ובין תוסף. ואם תוספי תזונה אז רק סידן ציטראט ויש להיזהר מאוד מסידן קרבונט השוקע בכליות ובכלי הדם ופוגע בתיפקודם. מזונות המפריעים לספיגת הסידן בגוף, הם מזונות המכילים חומצה אוקסלית כמו- קקאו, כרובית, תרד ועוד. צריכה של משקאות אלכוהוליים, קפה, מלח, קמח לבן אף הם גורמים לאובדן סידן בגופנו.   חשוב לציין כי בניגוד לדעה שרווחה בעבר כי צריכה גבוהה של סידן גורמת לאבני כליה, החשד הזה הופרך במחקרים רבים.   הקצובה המומלצת על פי ה – RDA : מגיל שנה עד 3 : 500מ"ג מגיל 4 עד 8 : 800 מ"ג מגיל 9 עד 18 : 1200 מ"ג מבוגרים: 800 - 1000 מ"ג נשים הרות ומניקות: 1200 מ"ג נשים לאחר גיל המעבר: 1200 מ"ג.   בחברה שלנו – NSP , אנו מציעים תוסף סידן בשם- קלמגדי – המכיל סידן ציטראט, מגנזיום וויטמין D - שכפי שציינתי מיוצר בטכנולוגיה מיוחדת המאפשרת ספיגה גבוהה מאוד של סידן לאחר צריכה של כ- 6 חודשים ניתן למצוא שיפור מתון אך משמעותי בחוזק העצם.

עדינה מלנקי - בעלת אתר טבעדי למכירת תוספי תזונה של NSP

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב