דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות וחסרונות של כספות ביתיות 

מאת    [ 02/04/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 4106 פעמים ]

לא אחת מתברר, כי החסרונות של  כספות  ביתיות מובנות ביתרונותיהן. אין ספק כי כספות ביתיות מקנות ביטחון  לאנשי הבית. גם כשהם שוהים מחוץ לבית הם חשים שחפצי הערך שלהם בכלל וכספם בפרט שמורים במקום, אשר גם אם חלילה וחס ייפרץ הבית, יקשה מאוד על הפורצים להגיע אל הכספת, בהנחה שהיא מוצנעת ומובלעת במקום מחבוא, תקשה עליהם עוד יותר מלאכת פריצתה.

כאשר מסיבות שונות אנשים מעדיפים לגנוז את חפצי הערך שלהם בכספת ביתית ולא בכספת של בנק (אשר עלות השכרתה גבוהה לאין שיעור מעלות רכישתה החד פעמית של כספת ביתית) הם יודעים כי  אין ערובה מלאה שמה שאצור בכספת מובטח לחלוטין.

אין ספק כי כספות ביתיות מהוות מקום בטוח יותר מאשר כל מקום אחר בבית לשמור בו את הדברים היקרים מפז ומן הסתם גם תכשיטי זהב.  אפשר להבנות כספות ביתיות בתוך גומחה מיוחדת שיוצרים עבורם בתוך ארונות הבגדים, בעליית גג או במרתף הבית. החסרונות  של כספות ביתיות הוא בבחינת "פרצה קוראת לגנב". פרדוכס? יש יגידו - אולי ויש שיגידו - ודאי. דווקא המקום שבו נגנזים למשמרת חפצי הבית הוא המקום היותר  קורץ לפורצים אל הבית, המניחים היתכנות  הימצאותה של כספת בבית. הנחת העבודה שלהם היא, כמשוער, הכספת מובלעת ומוצנעת, כדי שלא תיראה לעינם של זרים. מן הסתם יש מקומות מקובלים לכספות ביתויות.

 יש שיקולים שונים להתקנת כספות ביתיות. אין ספק כי נוח יותר להכניס חפצים לכספות ביתיות ולהוציאם משם בכל שעה שהיא מאשר לכספות בבנק, אשר  הנגישות אליהן תלויה ומותנית בשעות  שבהן הבנק פתוח. גם כספות בבנק עלולות להיפרץ וכבר היו ( במקומותינו, לא עלינו...) דברים מעולם.

השיקולים להתקנת כספות ביתיות מורכבים. הם אינם חד משמעיים.  כל עוד  כספות אינן נפרצות איש אינו יודע מה המיקום המועדף להתקנתן.  עצם קיומה של כספת ביתית אמור לנסוך ביטחון על דייריו אבל מצד שני - דווקא בשל הימצאותה של כספת בבית, היא, בעצם קיומה, בבחינת "פרצה קוראת לגנב". איש אינו מנדב את הפרט המוכמן  על קיום כספת בביתו, אבל כאשר אנשים, בעיקר מי שמזוהים מוכרים כאמידים וכבעלי נכסים, משערים שאנשים משערים  כי בביתם מותקנת כספת , עצם ההשערה מדירה שינה מעיניהם, גם אם  מנגנון פתיחת הכספת וסגירתה הוא משוכלל ומתוחכם וקשה מאוד לפיצוח. זו דילמת הכספות הביתיות: קשה אתן וקשה בלעדיהן. יש סיכון בהימצאותן וסיכון בהעדרן.

 

אוהד ורדי הוא חובב גינון, מחשבים ומתעניין במשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב