דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הדתיים נהנים בכלל? 

מאת    [ 01/04/2010 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 16320 פעמים ]

הדתיים נהנים? שאלה: "להיות דתי זה נראה לי להיות סגור ולוותר על הנאות החיים"? 

תשובה: היהדות לא נגד הנאות, להיפך, ביהדות ישנם הזדמנויות לשמחה ולהנאות בכל הרבדים מההנאה הפשוטה ביותר עד לחוויה הרוחנית הגבוהה.

העיקרון הוא ליהנות בזמן הנכון ובאופן הנכון.

דמיין לעצמך, שחברך קנה DVD או רכב חדש אם הוא יתעלם מחוברת ההוראות של היצרן ולא ילמד כיצד להפעיל אותו בצורה היעילה והנכונה, הנאתו תהיה מצומצמת ביותר, לעומת זאת מי שיקרא את חוברת ההוראות של היצרן יוכל לנהל את חייו בצורה הנכונה והמהנה.

אלוקים רוצה שניסע את מסע חיינו במחלקה הראשונה. לכן נתן לנו חוברת הוראות (התורה) להראות לנו כיצד להפיק את המקסימום מהחיים.
האדם עשוי מגוף ומנשמה. כאשר אדם חי ללא תורה, הוא יכול ליהנות בגוף אבל הנשמה שלו תישאר צמאה וללא סיפוק ובנוסף לכך גם הנאותיו הגופניות יכולות להזיק לו, ולעשות אותו מכור אליהן- כמה "רדבול" אדם יכול לשתות? כמה סרטים אדם יכול לראות? בסוף הכל נראה אותו דבר.

לעומת זאת, עם התורה ניתן ליהנות גם בחיי הגוף אתה יכול לאכול אוכל כשר וטעים אתה יכול להתחתן אתה יכול לשמוע מוזיקה הכל אפשר רק ברמה המותרת והלא מוגזמת כדי שלא נתמכר לחיי הגשמיות אבל בנוסף להנאות הגשמיות המותרות בתורה אפשר גם להנות ברוחניות גם מבחינת החוויה הרוחנית וגם מבחינת הרגשת הסיפוק והמשמעות בחיים.

 

אנשים רבים שמשתתפים בחתונות ושמחות של שומרי מצוות מציינים את השמחה הפנימית האמיתית שישנה בחתונה (בין המציינים זאת גם צלמים וזמרים שמצד עבודתם משתתפים גם בחתונות של שומרי מצוות וגם בחתונות של כאלה שאינם שומרים מצוות).

בנוסף לכך בתורה  יש גם מטרה וגם משמעות לחיים, לאדם השומר מצוות הוא יודע מהיכן הוא בא ולאן הוא הולך ומהי משמעות חייו ולשם מה לקום בבוקר, מהו מעשה טוב ומהו מעשה רע לאן לשאוף ולהיכן להתקדם, אדם כזה יכול יותר בקלות להגיע לסיפוק, לבהירות ולשמחת חיים.

 

לעומתו אדם שאין לו אמת מוחלטת ואין לו ערכים ברורים,  אין לו עולם ברור ומשמעות ברורה לחייו, הוא חוזר ממסיבה הרוג על המיטה ובבוקר לא יודע למה ולאיפה לקום והוא יכול בקלות ליפול לבלבול ולדיכאון ולחוסר סיפוק בחיים. ("דאון" כמו שאומרים)

כשהשאיפה של האדם היא הנאה וסיפוק גשמי בלבד, הוא מרגיש ריקנות וכל הנאה גשמית אחת גוררת בסופה חוסר סיפוק ורצון להגדיל את ההנאה.

וכמו אדם שיושב בפאב או מועדון שמתחיל בשתייה רדבול, וודקה וכו' ואז מרגיש חוסר סיפוק ואז עוברים לדבר יותר "מדומיין" וגם אחרי הכול כשהוא שתה וטעם מכל מה שהפאב מציע הוא עדיין מרגיש ריקנות וחובר סיפוק ועצבות בסוף.

 

 

לא לחינם עשרות שחקנים ואנשי במה שלא היה חסר להם מבחינה גשמית, פתאום הם מתקרבים לדת ומדוע? כי נפשם צמאה להנאה יותר עמוקה הנאה לנשמה הנאה וסיפוק לגוף ולנשמה ולאמת הפנימית שיש ביהדות.

 

 

 

סיכום

 

אפשר לסכם ולומר שרוב ההנאות שישנם למי שלא שומר מצוות, ישנם גם לשומרי מצוות בצורה מבוקרת ונכונה ולעומת זאת, חלק נכבד מההנאות שיש לשומרי מצוות, אין למי שאינו שומר מצוות. ומכאן יוצא כי דווקא לא לשמור מצוות, זה לוותר על חלק ניכר מהנאות החיים האמיתיות.

ניתן להזמין סט זוהר מתוק מדבש - סט זוהר מתוק מדבש, ללימוד והרחבת הדעת ביהדות וקבלה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב