דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקרים ושיווק אפקטיבי-חלק ב 

מאת    [ 01/04/2010 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 2631 פעמים ]

בחלק הראשון התחלנו לסקור דוגמאות לטעויות שיווקיות,בחלק שלפנינו נמשיך להזכיר דוגמאות ונציג את הרעיון של "שלושת סוגי השירות".

דוגמה # 3:

"אנו החלטנו להשקיע השנה יותר ביח"צ ופחות בשיווק."

אמירה זאת דומה למשפט המפורסם של שחקן הכדורגל אלון ('האווירון') מזרחי: "אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד."

כפי שניתן לראות בהגדרתה של המילה שיווק, מדובר על מכלול של פעולות ליצירת ביקוש, ויחסי ציבור, הוא כלי אחד מיני רבים בהם עושים שימוש בשיווק אפקטיבי.

דוגמה # 4:

"שיווק מצריך תקציבי ענק ובעקבות התחזיות על תחילת המיתון בארה"ב שצפוי להשפיע גם עלינו, החלטנו לצמצם. תאגידי הענק האמריקאים אולי יכולים להרשות לעצמם להשקיע כספים אלה גם בזמן המיתון - אבל אנחנו לא."

טעות - תאגידי ענק האמריקאים, בדומה לשחקן ה- NBA שאקיל אוניל, לא נולדו ענקים. על פי רוב, הם נולדו קטנים, והם גדלו תודות לייעוץ שיווקי אפקטיבי - בזמני מיתון ובזמנים טובים יותר.

הרשת החברתית פייסבוק הגיעה לשווי של 15 מיליארד דולר על ידי שיווק אפקטיבי כמעט בחינם.

ישנן עוד עשרות דוגמאות, אבל העיקרון נשאר אותו עיקרון - ככל שמתמידים לפעול בדרך השגויה, כלומר בהתבסס על הנתונים הכוזבים, אנו מרחיקים את העסק משגשוג כלכלי ומהיעדים הכספיים שלנו.

אלברט איינשטיין היטיב לתאר זאת בהגדרתו למונח 'אי שפיות': לעשות את אותן פעולות, ולצפות לתוצאות שונות.

טכניקות לשיווק אפקטיבי

שיווק אפקטיבי פירושו שיווק שמביא תוצאות, ובשורה התחתונה מספרים הולכים וגדלים של לקוחות והכנסות לעסק. סיפורים של מנהלי שיווק כושלים על כך ש"קשה למדוד את הפעילות השיווקית שלי" הינם רק שקר נוסף. הפעילות השיווקית היחידה אותה לא ניתן למדוד ולכמת, היא הפעילות השיווקית שלא מתבצעת או שלא מפיקה שום תוצאות.

מספר הכלים והטכניקות לניהול אפקטיבי של פעולות השיווק הם רבים מספור ואלפי ספרים כבר נכתבו בנושא. אולם בבסיס של השיטות השונות, ישנה אסטרטגיה שיווקית מנצחת שפותחה על ידי החוקר האמריקאי רון האברד, ולה יישומים בלתי מוגבלים עם תוצאות מרשימות.

בבסיס האסטרטגיה המנצחת של האברד עומד הרעיון של '3 סוגי השירותים', שהם בעצם שלבים הדרגתיים בהתפתחות מערכת היחסים בין הלקוח לבין העסק.

מרבית העסקים הנתונים בקשיים כספיים, סובלים ממחסור בשלב אחד או שניים מתוך שלושת סוגי השירותים.

דני וידיסלבסקי, מרצה ויועץ בכיר, מומחה בשיטת האברד לניהול, מנכ"ל וידיס ייעוץ אישי ועסקי, יו"ר נציגות וויז בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב