דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלוג מקצועי - כלי חשוב לקידום אישי ועסקי 

מאת    [ 25/03/2010 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 2221 פעמים ]

בזמן האחרון אני נתקלת יותר ויותר בשאלה "מה להוסיף / לשנות / לעשות בכדי שהבלוג שלי ייקרא יותר". השואלים הם אנשים שכותבים בלוגים שמהווים מוקד לשיתוף במידי וידע, להבעת עמדה, ולנקיטת יוזמה – ובשבילם קהילת קוראים היא קריטית.

איך להוסיף קוראים לבלוג זו כמובן שאלת המיליון דולר, ואין לי עליה תשובה ששווה מיליון דולר. אבל יש לי כמה עצות שעשויות להועיל בהפיכת הבלוג למקום נגיש יותר, שיתופי יותר, נוח יותר להתמצאות. ובסופו של דבר בלוג כזה עשוי ליהנות מקהל קוראים גדול יותר.

וראשית: הבחנה. אני רוצה להבחין בין בלוג המצוי בתוך קהילה או רשת חברתית (כמו זו שאנחנו פועלים בה), שאז באופן טבעי יש לכל כותב קהילת קוראים בלי שהוא יזדקק לעשות יותר מאשר לייצר תוכן ולאסוף חברים, לבין בלוג עצמאי, המאוחסן על שרת או בתוך אתר אחסון בלוגים, ואין לו קהילה טבעית שמספקת לו טראפיק.
ואני מדברת פה על בלוגים מהסוג השני.

בעליהם של בלוגים עצמאיים כדאי שיקדישו זמן ומשאבים לחיזוק שלושה בסיסים: שיתופיות, עיצוב, ידידותיות-למשתמש.

איך לעשות את הבלוג יותר שיתופי:
תבניות Blogger ו-Wordpress הסטנדרטיות באות בלי תוספי שיתוף מותקנים. לכן כדאי למצוא אותם ברשימת ה-Plugins הקיימת בתוכנות הללו, או לחפש ברשת ולמצוא המון סוגי plugins דומים, הרבה פעמים יפים יותר, להורדה והתקנה חינם.

1. התקינו בו אפליקציה שמאפשרת למי שקורא פוסט מעניין אצלכם, ורוצה להעביר הלאה – לצייץ אותו אוטומטית בטוויטר שלו או לשתף אותו בפייסבוק שלו. לכו תדעו מי יגיע אליכם בעקבות שיתוף לינק מצד הקוראים שלכם.

2. התקינו סרגל שיתוף ובו אפשרות לשתף את הפוסטים שלכם באתרי שיתוף פופולאריים, מה שמקל על חיי הגולש ועוזר לכם להיות מופצים הלאה. ראו דוגמה בסוף כל פוסט פה – יש סרגל share קטן).

3.התקנה / הבלטה של כפתור ה-RSS בבלוג: יש היום מיליון אייקונים מעוצבים וחתיכיים המסמנים את אפשרות קבלת הפידים ב-RSS וכדאי השתמש בהם בשביל לעשות חשק להירשם.

יותר מעוצב:
כותרת הבלוג: אוקיי, הורדתם תבנית חינם מוורדפרס, זה בסדר. אבל כדאי להשקיע בהעלאת תמונה מיוחדת, בעלת משמעות ורלוונטיות ל-header של הבלוג. זה נותן לו את האופי הייחודי שלו. תנו גם כותרת רלוונטית שיש בה איזו אמירה, אם אתם כבר שם.

1. צבע: תנו צבעי רקע, הדגישו כותרות בצבע קבוע, השתמשו בפונט שונה לאלמנטים שבטור הצדדי.

2. תשתמשו בתמונות: פתחו עמוד בפליקר, ותתחילו להעלות לשם תמונות. ואז תתקינו בבלוג אפליקציה שמציגה את התמונות (באופן אקראי, או רצות, או מסתובבות, יש מלא אופציות). זה נותן חיים ומושך את העין.

3. סרגל וידיאו. יש וידג'ט פשוט שמציג את כל הסרטונים שאתם מעלים מהטיוב אל הפוסטים השונים, כמקבץ אנכי בטור הצדדי. התוצאה היא סרגל thumbnails של הסרטונים – זה גם נראה טוב, וגם מעניין יותר כי הסרטונים לוקחים את הקוראים לכל מיני פוסטים וכל מיני נושאים באופן לא כרונולוגי, וזה נחמד.

יותר ידידותי וקל להתמצאות:
1. כתבו תיבת "מי אני" ותיבת "על מה אני מדבר" בראש הבלוג. לא כל אחד יודע בדיוק מי אתם, מה עשיתם, ולמה אתם תופסים עכשיו מקום בצינורות של האינטרנט. תסבירו בקצרה.

2. רשימת קישורים פנימית: חברו רשימת קישורים שמובילה אל אותם פוסטים מרכזיים ש"מגדירים" את הבלוג, כדי שמי שנקלע אליו במקרה לא ירגיש כמי שנכנס לסרט באמצע, אלא יקבל אוריינטציה במהירות.

3. רשימת קישורים החוצה: תנו לקוראים שלכם להגיע לבלוגים אחרים מעניינים, לטורים עיתונאיים, לאתרים שווים (גם לא בנושא הצר של הבלוג) – וככה הם גם יקבלו ערך ועניין נוסף מהביקור בבלוג.

יש עוד הרבה אמצעים, אגב. אבל גם המעט האלה דורשים זמן, ריכוז, והרבה נכונות להסתכסך עם המחשב ועם התוכנות ועם ההתקנות.
ואין דבר שאנחנו יותר אוהבים לעשות, לא?

דנית ניצן, כתיבה מקצועית של בלוגים, ניהול הנוכחות ברשת, מיתוג אישי. http://danit-nitzan.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב