דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לייצור הכנסה פסיבית מדמי שכירות על מניות 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 5320 פעמים ]

השקעה במניות יכולה להוות את מנוע הצמיחה המרכזי בחייך, אם ברצונך לבנות עתיד כלכלי יציב.
תופעה נפוצה אצל אנשים עשירים היא שהם משקיעים במניות באמצעות ההון שמייצרים עסקיהם.
מה היתרונות שהינך משיג באמצעות השקעה במניות? מדוע רוב העשירים אוהבים להשקיע בשוק ההון? ולמה רבים כל כך בוחרים בהשקעה דרך מודל השכרת מניות?

*אם ברצונך לדעת כיצד מודל השכרת מניות עובד לחץ כאן.

להלן הסיבות:

תזרים מזומנים
אחד מהיתרונות הבולטים והמושכים ביותר של השקעה במודל השכרת מניות הינו תזרים המזומנים. התזרים נובע מהפרמיה המתקבלת, בתחילת כל חודש, בעת השכרת המניות. כל מה שנדרש ממך הוא להשקיע במניות ולדבוק בהשקעתך. לאחר מכן, אתה מקבל תזרים מזומנים שוטף ללא שום מאמץ נוסף מצידך. תזרים חודשי זה מתקבל כל עוד אינך מוכר את הנכס המנייתי.

גידול בהון
אם בכוונתך למכור את הנכס המנייתי שברשותך, עדיין תוכל להרוויח מהמכירה. בזמן החזקתך במניות שימשו ההכנסות מדמי השכירות למימון ההוצאות השוטפות בחייך (לדוגמא תשלום שכירות לבית מגורים וכיו"ב). בנוסף, המניות (תעודת הסל) שקנית לפני שנים סביר להניח כי ערכן עלה. כלומר שמחיר המכירה גבוה ממחיר הרכישה.
בפשטות, זה אומר שאתה מרוויח כסף לא רק מהתזרים השוטף של דמי השכירות (כאשר הנכס ברשותך), אלא גם בזמן שאתה מוכר אותו (טיפ: התשואה השנתית הממוצעת לעליית ערכן של מניות היא 12% אל מול תשואה שנתית של 6% בנדל"ן).

עליית ערך
בוא נניח כי ברשותך 100 מניות של טבע, מה אתה צריך לעשות בכדי להשביח את הנכס הזה ולהעלות את ערך המניות? אז זהו, שכלום. מנהלי החברה עובדים עבורך, מחפשים הזדמנויות עיסקיות ומשתמשים בכל הידע האירגוני שנצבר במשך שנים רק בכדי להשביח את שווי אחזקותיך. כל שנדרש ממך הוא להאמין כי ההנהלה מתפקדת כראוי ולהמשיך ולהחזיק במניות.
לעומת זאת, אם ברשותך נכס נדל"ני, כדי להשביח אותו עליך להיכנס להוצאות כספיות נוספות. למשל עליך לשפץ את הבית, להתמודד מול בעלי מקצוע, שכנים ורשויות. וגם אז, יתכן שתאלץ לחזור על התהליך בעוד מספר שנים.

אין צורך להשתמש במינוף
היתרון הבא של השקעה במודל השכרת מניות הינו העצמאות הפיננסית שהמודל מעניק. שלא כמו בהשקעה בנדל"ן, שם אתה מחוייב להשתמש במינוף (כלומר הלוואה או משכנתא) בכדי לרכוש נכס. מודל השכרת מניות מאפשר לך להרוויח אך ורק מהכסף שיש ברשותך.

אומנם זה נכון, שהבנקים מאשרים לאזרחים לקבל הלוואות בכדי לרכוש נכסי נדל"ן. אבל הם לא עושים את זה סתם. הם יודעים כי ברגע שאזרח לקח משכנתא, הוא יהפוך להיות עבד של הבנק ויעשה הכל כדי לשלם את החוב אחרת יזרקו אותו מהבית.
בנוסף, למרות שבמבט ראשון זה נראה כאילו ע"י שימוש במינוף, תוכל לרכוש נכס שערכו גבוה פי כמה וכמה מיכולתך הפיננסית. למעשה, אתה תיכנס גם למחוייבות שגדולה עליך ובמקרה הכי קטן של קשיים בהחזרת ההלוואה כל מגדל הקלפים הפיננסי שלך עלול להתמוטט.

סף כניסה נמוך
כפי שציינתי קודם, מיליונרים משתמשים בכסף המיוצר בעסקיהם בכדי להשקיע אותו דרך מודל השכרת מניות. אבל מה אם אין ברשותך שום עסק, או שאין לך מיליונים בחשבון? במקרה זה מודל השכרת מניות מציע גמישות רבה בסכום ההון הנדרש להשקעה ראשונית. כיום ניתן עם עשרות אלפי שקלים בודדים (מסכום של 60 אלף ש"ח) להתחיל בהשקעה ולבסס על סכום זה את היסודות לעצמאות הכלכלית.

הטבות מס
אחת מהטבות המס המשמעותיות, בהשקעה במודל השכרת מניות, נוצרת כתוצאה מהשליטה המלאה שלך במועדי ההשקעה, ובשילוב בין השקעה ישירה במניות (רכישת תעודת סל) לבין המסחר בנגזרים (מכירת האופציה). השליטה שלך בהשקעה מאפשרת לך לקזז רווחי הון בשנים בהן הבורסה גואה מול הפסדים שאולי נוצרו כאשר הבורסה דשדשה. בנוסף, המס על ריווחי הון (20%) נמוך משמעותית מהמס המושת על הכנסות אחרות במשק.

סיכום
אין ספק כי להשקעה במודל השכרת מניות ישנם יתרונות רבים וזו גם הסיבה מדוע בארה"ב מיליארדים מנוהלים בצורה זו. בישראל המודל נחשב לחדש ויש לשער, כי יקח לציבור המשקיעים המתוחכם, מעט זמן להפנים את המודל ולהכיר את מעלותיו לפני שיחל השימוש המסיבי בו.
ובשורה התחתונה, מודל השכרת מניות מניב עשוי לספק לך את המרכיב החיוני ביותר לעצמאותך הפיננסית, שהוא תזרים מזומנים.

*אם ברצונך לדעת כיצד מודל השכרת מניות עובד לחץ כאן.

פוסט זה הינו תגובה למאמרו של:

באטון, שי. "השקעות נדלן – מדוע כדאי לייצר הכנסה פסיבית מדמי שכירות" . [גרסה אלקטרונית]. אתר מאמרים. 19/05/2006 נדלה בתאריך:21/03/10 מ:http://www.articles.co.il/article.php?id=3793


שחף פרקש - השכרת מניות  הופך את המניות שלך לנכס מניב. למידע נוסף לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב