דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות הקיימים בעריכת הסכם גירושין 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 1865 פעמים ]

רבים מהזוגות שהתגרשו יעידו כי, פנייה להליך של גירושין בדרך של עריכת הסכם גירושין וחתימה עליו, הנה הדרך הנכונה והיעילה ביותר.

כלומר, כל אותם הזוגות אשר התגרשו בדרך של חתימה על הסכם גירושין, יעידו כי, לדרך זו יתרונות רבים.

שכן, לדעתם של מרבית הזוגות אשר עברו הליך של גירושין, חתימה על הסכם גירושין, הנה אלטרנטיבה, אשר חוסכת אנרגיות שליליות, משאבים יקרים וזמן יקר.

כן, לדעתם של מרבית הזוגות אשר עברו הליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות והגשת תביעות, התוצאות שהגיעו אליהם בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, הן למעשה, אותן תוצאות שהיו מגיעים אליהם לו היו פונים להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין.

בנוסף יעידו כל אותם אלו אשר פנו להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, כי, בדרך זו, למעשה, הם הצליחו לשמר סוג של מערכת יחסים תקינה ולו רק בשביל הילדים המשותפים, ובכך הצליחו למזער עבורם את הנזקים הרגשיים, אשר נגרמים לילדים המשותפים כתוצאה מפירוק התא המשפחתי.

לאור כל האמור, יוצא אפוא כי, בפנייה להליך של גירושין, בדרך של חתימה על הסכם גירושין, ישנן לא מעט יתרונות וביניהם :

1.                   פנייה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, חוסכת זמן יקר וכן כסף רב (שכן, שכירת שירותיו של עורך דין לענייני גירושין אשר עורך את ההסכם הנה זולה בהרבה מאשר שכירת שירותיו של עורך דן לענייני גירושין אשר מייצג אתכם בערכאות השיפוטיות).

2.                   הסכם גירושין אשר מנוסח וערוך נכון, כולל בתוכו הוראות בדבר הסדרת כלל הנושאים הנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין לרבות מזונות, חלוקת רכוש, משמורת, הסדרי ראיה, סידור הגט וכד'.

3.                   במידה ולאחר החתימה על הסכם גירושין ואישורו בבית המשפט או בבית הדין, הצדדים מחליטים לחזור לחיות יחד, הרי שבמידה והם יחליטו להתגרש שוב, הם לא ייאלצו לעבור את אותו הליך מחדש, שכן יש להם כבר הסכם גירושין אשר נחתם ואושר מבעוד מועד.

4.                   לאחר החתימה על הסכם גירושין, חייבים לאשר את אותו הסכם גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, כך שלבסוף, לאותו הסכם גירושין יהיה תוקף של פסק דין מחייב, אשר ניתן יהיה לאכוף את מרבית הוראותיו באמצעות מערכת ההוצאה לפועל של בתי המשפט.

5.                   הסכם גירושין אשר כולל בתוכו הוראות אשר מקפחות את טובת הילדים המשותפים, לא יאושר על ידי בתי המשפט לענייני משפחה או בתי הדין הרבניים.

6.                   בכל הקשור לכלל ההוראות הקשורות בילדים המשותפים, הרי שאותו הסכם גירושין הוא אינו סוף פסוק עבור הילדים המשותפים. שכן, תמיד ניתן לפתוח הסכם גירושין בכל הקשור להוראות המסדירות את ענייני הילדים המשותפים גם מבלי להציג שינוי נסיבות מהותי, היות וענייני הילדים לא נבחנו לגופו של עניין.

לאור כל האמור לעיל, ניתן להבחין בקלות כי בפנייה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, ישנן לא מעט יתרונות, אשר יוכלו לסייע לכם לעבור את אותו הליך גירושין בדרך היעילה והנעימה (עד כמה שניתן) ביותר עבורכם, כשהיתרון החשוב ביותר, הנו מזעור הנזקים לילדים המשותפים.

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב