דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קסם העמימות. 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 2313 פעמים ]

 

אחד ההישגים שכול ממשלות ישראל יכולות להתברך בהם, הממשלה שהמציאה אותו ואלה אחריה שלא מערערות אותו( הישג לא מבוטל)- הוא העמימות  הגרעינית. ישראל מעולם לא הודתה שיש בידיה נשק גרעיני. ואם התקשורת  מתייחסת לנושא אזי בצרוף ההקדמה לפי מקורות זרים. לא אתפלא אם בשל הביקוש הרב לתואר העמום הזה חברות "מייקרסופט"  ו"אפל" יכניסו ,בגרסה העברית שלהם ,את שתי מילות קסם אלה- לפי מקורות זרים- אוטומטית לטקסט, כול אימת שמוזכר נשק גרעיני.מדוע לא חשבו להעתיק את השיטה ליריעה רחבה של נושאים שגורמים לנו כאבי ראש. האחרונה שבהם "רמות שלמה".

קחו לדוגמה את החיסול בדובאי. ממשלת ישראל מעולם, אבל מעולם, לא אישרה שידיה שפכו את הדם הזה. זה מצב אידיאלי, בשעה שהמוסד מצד אחד זוכה לשבחים, או לגינויים, תלוי איך זה יוצא, ובמטוטלת התקשורתית ,ומצד שני הממשלה  בכלל  לא עוסקת בדברים האלה. יכול מפקד משטרת דובאי להוציא אלבום שלם של דמויות, אלבום שהולך וטופח עד כדי הרושם שכול אנשי המוסד, כולל הגמלאים שלו, השתתפו במבצע. התוצאה היא שיש אנשים שאוספים את התמונות כתחביב, הם מובאים כדוגמה למאפרים של המוסד כיצד לעצב ולמצב דמויות, ומשמשים כותרות לעיתונים. יפה. אבל מה לזה ולממשלת ישראל? לעמימות פתרונים.

ראש הממשלה שלנו, הקוסם שמדבר עצמו לדעתו , גדולתו לחפור בורות,להפיל בתוכם את העם, לצאת ולחפור בורות חדשים וחוזר חלילה. זאת בהצלחה רבה בשל עמימותו של העם. באחד הבורות האלה הוא קבר את השידור הציבורי עוד בהיותו שר האוצר . זה עבר כי הכנסת הייתה עמומה כאשר הערוצים המסחריים שפשפו ידיים עמומות וחיכו למות הערוץ הציבורי, שהוא עדיין נושם.שמעתם משהו מפי רה"מ על חשיבות הערוץ הציבורי? אם לא שמעתם, השמיעה שלכם בסדר. אילו ביאליק חי איתנו היה משנה את השם בשיר "אכן חציר העם" ב " אכן עמום-אטום העם." . השבוע שכלל רה"מ את השיטה. השרים הצטוו שלא להתבטא בנושאים מדיניים רגישים. הם יכולים  לקרוץ , לקמץ שפתיים, לעקם אף ואפילו  להוציא לשון בתנאי שזאת לא תחרוץ מילה .עם ליברמן יש בעיה. האיש מסרב לעבור קורס לעמימות. אין מה לעשות. אצלו גם ריפוי בעיסוק נכשל. הוא חריג. לכן בענייני  ביטחון חוץ ממלא התפקיד אהוד ברק, בשעה שהתוכן הוא עמום גם כאשר הוא מדבר בבהירות חדה.

אשר לכלל, התוצאה לא תאחר לבוא.מי אמר שכוחות הביטחון עמדו מנגד כאשר עקרו מטע זיתים ליד חברון? אתם שמעתם מילה שיצאה מירושלים הבירה בעניין זה? מי אישר שחייל משמר הגבול הכה פלשתינאי על לא עוול בכפו? מי העליל שבמחסומים מעכבים נשים כורעות ללדת? מי המציא את המונח "נוער הגבעות" – לא הממשלה. ואגב,  במסגרת העמימות הומלץ שנוער הגבעות ייכנסו למערות באזור חברון לכמה חודשי הקפאה. ואלה שחייבים להסתובב כדי לקיים ביקורי "ידידות" במטעי הפלשתינאים  השכנים , ילבשו בגדי רועים משבט  התעאמרה וייצאו לשטח עם עזים שחורות.צה"ל ידווח. לעומת זאת אם  חיילים מכים רועה צאן ערבי, יש מצ"ח. ממשלת ישראל לא צריכה להתעסק בכול אירוע קטן.  אשר לפרשת המאחזים והחתול והעכבר שמנהל  שר הביטחון עם המתנחלים, גם אם הוא משחק, אז זה שר הביטחון  אבל ידה של ממשלת ישראל לא בקדרה הזאת.

סילואן, היא  שכונה בירושלים רבה ועוסק בזה ראש העירייה. אצלנו , כידוע ,ראשי ערים הם אוטונומיים לחלוטין. במשך 40 שנה הייתה כאן בנייה עמומה, עד שטיפש אחד השליך אבן למים ותשעה טיפשים יותר לא הצליחו לשלות אותה. אשר לשר הפנים, אלי ישי- אישר, החליט- אמר. עם כול הכבוד, אלי ישי הוא לא ממשלת ישראל. ממשלת ישראל היחידה שמדברת כאן, היא ראש הממשלה. מישהו שמע שראש הממשלה דיבר על "רמות שלמה"  או "מורדות יהושפט", או כול מעלות ומורדות. אם מישהו שמע- שיקום. ראש הממשלה מדבר על ביטחון של חזון ארץ ישראל, או על חזון של ביטחון ישראל, על ירושלים כבירת נצח ועל נצח כבירת ישראל,וגם על "סלע קיומנו" כאשר יש צורך לסלע. ומי שמבין מבין ומי שלא מבין, כמו בנושאי הגרעין- לא יבין. ודוק.קום.

אשר לאייב פוקסמן, הדברן המנכ"לי, או המנכ"ל הדברני, של הליגה למניעת השמצה, שהתייצב כנגד הממשל בוושינגטון, זכותו כיהודי גאה, וכאזרח אמריקני להביע את דעתו, אבל הוא לא מדבר בשם ממשלת ישראל. גם ארגון "איפאק"- שהשמיע איזה ציוץ לא סימפטי כלפי הממשל,לא דוברה של ישראל. זאת יש לצרוב בתודעה הציבורית.

ושימו לב. כאשר "שבעת  המופלאים"- שקרויה "השביעייה"- יושבת לילות כדי לגבש תשובה לממשל האמריקני, מן הארובה  יוצא אובך. אובך טבעי הוא  יציר הטבע. אובך מלאכותי הוא מה שנקרא:זריעת חול בעיניים. זאת כדי שהראייה תהיה עמומה.

לסיכום. בונים בפאתי שועפאת? מה לנו ולדבר הזה. וכי הממשלה אחראית למה שמתרחש  מעבר לקו. בזה עוסק שר הביטחון, משרד  הביטחון, צה"ל, אולי הקווארטט, אולי החמאס. הרי שמעתם שגם החמאס חשוד במה שקרה בדובאי. אפשר אל קעאדה, או אפילו החיזבאללה. כול זאת כדי להכפיש אותנו.אלמלא הייתה קיימת שועפאת, הרי היו ממציאים אותה, רק כדי לנגח אותנו. וכי ממשלת ישראל אמורה להיות אחראית לזה? וכי הממשלה אחראית בכלל.....

צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב