דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב גרפי - בכל דבר שרואים... 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 1878 פעמים ]

 

לימודי עיצוב גרפי תכליתם להכשיר מעצבים במדיום טכנולוגי - המחשב. עיצוב גרפי נמצא בכל מקום; הוא נמצא באריזות המוצרים שאנו קונים, בעטיפות הספרים והתקליטורים, באופן בו העיתונים מעוצבים, בפרסומות אותן אנחנו רואים. למעשה, אפילו הגופנים שאנו רואים במקומות שונים הם תוצאתו של מעצב אשר סיים לימודי עיצוב גרפי. במילים אחרות, כמעט כל דבר מעשה ידי אדם קשור במידה כזו או אחרת עם עיצוב גרפי. מהו עיצוב גרפי? האם מדובר באמנות או מקצוע? וכיצד אפשר להשלב בתחום?


לימודי עיצוב גרפי - אמנות עם מטרה

לימודי עיצוב גרפי נמנים על משפחת תחומי העיצוב החזותי - תחום עיסוק אשר מתמקד בחזות ובמראה של מוצרים ופרסומים שונים. על המעצב הגרפי לדעת כיצד ליצור כרזות, עלונים, עטיפות ואריזות, ולפיכך עליו לדעת להשתמש בכל כלי גרפי אשר עומד לרשותו: תמונות וציורים מקוריים ושל אחרים, שימוש בצבעים, בחירת ויצירת גופנים ועוד. כמו כן על בעת לימודי עיצוב גרפי לומד המעצב כיצד יש לשלב את כל האלמנטים הללו לכדי יצירת אמנות אחת חדשה, בעלת מטרה מוגדרת - יצירת עניין בציבור באמצעות אסתטיקה. זו הסיבה לכך שאנשים רבים בעלי נטיות אמנותיות נמשכים במידה רבה לתחום כמו עיצוב גרפי - מחד מדובר בתחום עיסוק אשר הופך להיות נדרש יותר ויותר מדי שנה. מאידך, שילוב כל האלמנטים הגרפיים השונים ויצירה מהם של דבר חדש הוא למעשה ז'אנר אמנותי אשר הולך ומתפתח. כלומר, לימודי עיצוב גרפי מספקים כלי אומנותיים ומעשיים אשר בסופו של יום מספקים פרנסה לעוסקים בה, בניגוד לתחומי אמנות כה רבים אחרים. כיום חיים בישראל מאות אנשים אשר עושים את פרנסתם באמצעות יצירת יצירות אמנות חדשות עבור לקוחות שונים. כיצד הם הגיעו למעמד זה - פשוט מאוד - רובם ככולם סיימו לימודי עיצוב גרפי.


עיצוב גרפי - לעצב בשביל לחיות, לחיות בשביל לעצב

מהם לימודי עיצוב גרפי - בארץ קיימים מספר מכוני לימוד אשר מתמחים בלימוד עיצוב גרפי. לימודי עיצוב גרפי במוסדות אלו נמשכים לרוב 3-4 שנים אשר במהלכן רוכש הסטודנט את כל הכלים התיאורטיים להם הוא זקוק על מנת להשתלב בהצלחה בשוק העיצוב בישראל - הסטודנטים ילמדו על קומפוזיציה, שימוש ושילוב בין צבעים, יצירת ובחירת גופנים, שימוש באור וצל ועוד. במקביל במהלך לימודי עיצוב גרפי לומדים כיצד להשתמש בכל הכלים הטכניים להם זקוקים על מנת ליצור יצירה גרפית חדשה - החל מכלים פיזיים כמו בריסטול, טושים, דבק ומספריים, ועד לתוכנות העיצוב הגרפי המתקדמות ביותר בשוק. המידע לסטודנטים מועבר באמצעות מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של עשרות שנים בתחום. רבים מהם עבדו או עדיין עובדים עם פירמות ידועות ומובילות, והניסיון והידע אותו הם אוצרים לא יסולא בפז. בתום מסלול לימודי עיצוב גרפי הסטודנט למעשה ישלוט בכל הידע אשר דרוש לו לשם תחילתה של קריירה מצליחה כמעצב גרפי, בין אם בחברות אשר עוסקות בתחום ובין אם כעצמאי. במילים אחרות, לימודי עיצוב גרפי הם השער בו כל אדם אשר מעוניין להתפרנס מאמנות וגרפיקה חייב לעבור דרכו.

 

לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות http://www.cavim.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב