דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר שבין פאנג שואי לניקיון פסח 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 3126 פעמים ]

חג הפסח מביא איתו נוהגים ומסורת ביהדות. יהודי מאמין מחויב בביעור החמץ בכל חצרותיו. אחרים קוראים למנהג "ניקיון פסח". כך עוזרת לנו המסורת להיפטר מדברים ישנים, לנקות כל פינה ופינה כדי "להיפטר מהחמץ". זהו השלב הראשון גם של תורת הפנג שואי: פיזור האי סדר בבית.

 

פנג שואי היא תורה לעיצוב החלל המבוססת על פילוסופית חיים סינית עתיקה, האומרת כי לכל חפץ ואדם אנרגיה משלו. יצירת איזון ביניהם תשפיע על יכולתנו לתפקד ולהיות מאושרים. פירוש המושג אוויר ומים – השם מרמז על עיסוק בכוחות הטבעיים של היקום וההשפעה שלהם על חיינו. זרימת הצי (אנרגיית החיים בסינית) מהווה בסיס לתורה זו. מכשולים המוצבים בבית מפריעים לזרימת הצי ופוגעים בתפקוד האנשים באותו מקום.

תורת הפנג שואי החלה בסין העתיקה כשיטה לחיפוש אתר מתאים לקבורה של האבות. בתקופות מאוחרות יותר השתמשו בפנג שואי על מנת לקבוע מקומות להקמת חצרי מלוכה ובנייני ממשלה. בהמשך, נבנו בכל רחבי העולם מבנים קדושים שמביאים מזל טוב ושפע.

מומחה לפנג שואי ידריך אותנו בין היתר, היכן כדאי למקם פעמוני רוח, קריסטלים, מזרקות וצמחים כאשר בין מכלול שיקוליו נמצא מקום הבית והאנשים המתגוררים בו. הכול במטרה לתת לאנרגית הצי, אנרגית החיים, לזרום בחופשיות. לא צריך שיפוץ של הבית, לפעמים הוספת חפץ או סידור שונה של המרחב, עושה כבר את כל העבודה. החלק הכי חשוב שהחפצים-עזרים עושים, זה להביא אלינו למודעות מה עובר עלינו ואיך עלינו לפעול כדי לצאת מהמצב.

מקור העוצמה לשינויים הוא בדרך החשיבה והרגשות שלנו. הסביבה הפנימית שלנו מהווה מרכיב מרכזי המשפיע על האספקטים החיצוניים של חיינו. אם הסביבה הפנימית שלנו חזקה ומאוזנת, החשיבה שלנו נעשית ברורה יותר, יש לנו שיקול דעת לשקול ולהפריד בין עיקר לטפל ולמקד את האנרגיה היצירתית שלנו בנתיבים הנכונים ובכך להתעלות על הקשיים אותם מזמנים לנו החיים.

סדר וניקיון פנימי (מבוסס על קטע בספרדית ממקור לא ידוע)

היה עליי לערוך ניקיון בתוכי.

לזרוק כמה מחשבות לא רצויות.

לנקות כמה אוצרות שהיו מעט חלודים

לכן הוצאתי מתחתית המגירה זיכרונות שאני כבר לא משתמשת בהם ושאינני רוצה בהם עוד. הוצאתי כמה חלומות, כמה אשליות, ניירת מההווה שמעולם לא השתמשתי בה. חיוכים שמעולם לא הענקתי.

זרקתי את הזעם והטינה מהפרחים הקמלים שהיו בתוך ספר שמעולם לא קראתי. הבטתי על החיוכים העתידיים שלי ועל השמחות שאני מתיימרת לחוות...

ושמתי אותם בצד, כשהם מסודרים היטב.

סבלנותי פקעה!

הוצאתי את כל תכולת הארון והשלכתי את הכול לרצפה:

תשוקות נסתרות, רצונות שדחקתי, מילים איומות שמעולם לא רציתי לומר, פגיעה מצד חבר, זיכרון מיום עצוב.

אבל גם מצאתי דברים אחרים ויפים מאוד:

ציפור שיר שזימרה בחלוני, ירח בצבע כסף, שקיעת השמש...

הכול הקסים אותי ודעתי הוסחה כשהבטתי בכל אותם הזיכרונות. התיישבתי על הרצפה כדי לבחור.

השלכתי ישר לשקית האשפה את שאריות האהבה שפגעה בי. לקחתי את מילות הזעם והכאב שהיו במדף העליון, שאני בקושי משתמשת בו וזרקתי אותן החוצה מיד.

דברים אחרים שעדיין מכאיבים לי שמתי בצד כדי לבדוק אחר כך מה לעשות בהם, האם אשכח אותם או אשליך אותם לפח האשפה?

בצידה השני של אותה המגירה, אשמור את הדברים החשובים ביותר: האהבה, השמחה, החיוכים, קורטוב האמונה. מוכנים לשימוש ברגעים שאזדקק להם ביותר.

אספתי את האהבה, החיבה, קיפלתי יפה את המשאלות, ניגבתי במטלית את מדף המטרות שלי והשארתי אותן במקום נראה לעין כדי שלא אשכח אותן.

במדפים התחתונים, הנחתי כמה זיכרונות ילדות, במגירות העליונות את זיכרונות הנעורים וממולי תליתי את יכולתי לתת, ובעיקר את יכולתי להתחיל מחדש.

ואיך ניגשים לעבודה???

יש להיפטר מכל החפצים ששמרנו ושכחנו מהם. שמרנו כי קיבלנו מתנה, אבל אנחנו לא אוהבים. ציורים שציירנו בתקופת הגן וחבל לזרוק. כל חפץ שלא השתמשנו, ליטפנו או התייחסנו אליו למעלה משנה. מהווה "תקיעות אנרגטית" שאינה מסייעת לנו. נתפלא לגלות שניתן להפיק הנאה רבה ממסירת חפצים לאחרים והנאה נוספת מהסדר שנוצר עקב כך אצלנו. כבני אדם, עלינו להיות קשובים לעצמנו ולהבין את ההשפעה שיש לסידור הבית על חיינו. כדי להיות יסודיים, יש להחליט שבכל יום מפנים משהו קטן מהבית. מבחינה אנרגטית, כל דבר ישן שמפנים – דבר חדש ומרענן מופיע בחיים.

בבוידם נמצאת האנרגיה שמכבידה על הראש. האם כל הדברים שם נחוצים? והמיטה האם היא רק מקום לשינה ואהבה? מה בארגז כלי המיטה? האם הגוף והנפש יכולים לנוח כאשר הם שוכבים על חפצים וזיכרונות??

בסידור הבית, חשוב לסדר כל פינה, מדף, מגירה, במשך לא יותר משעה, כך הפינוי יהיה יעיל יותר. אין להתפתות ליותר זמן, כי בסוף מחזירים הכול למקום ואין כוח להמשיך.

אחרי הניקיון מומלץ לטהר את הבית, ישנן דרכים רבות, ביניהם פיזור והדלקת נרות, הדלקת קטורת, עששיות עם שמנים, שריפת עלי מרווה מיובשים, ועוד.

שיהיה לכולנו חג מסודר,נקי ושמח!
לקריאה נוספת: סנדרה אליאש- מרכז הלל

סנדרה אליאש, עוסקת ברפואה משלימה ובעולם הרוח 15 שנה. בשיטה אותה פיתחתי, אני מסייעת למטופל למצוא את דרכו ולהשתמש בכוחות הריפוי הטמונים בו לפתור את בעיותיו. שיטתי משלבת מספר כלים אותם אני מתאימה למטופל.



אני מקנה למטופל ידע כיצד להשתמש בכלים אלו ובכך מחזקת אצלו את האפשרות לריפוי עצמי תוך מניעת תלות במטפל.
אני מתמחה בהתמודדות יעילה עם כאבים פיזיים, פתרון טבעי רב עוצמה לריפוי מחלות כרוניות והקלה בקשיי נשימה. חיזוק ארוך טווח של מערכת החיסונית.


לקריאה נוספת:
סנדרה אליאש- מרכז הלל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב